Sviđalo se to vama ili ne, morat ćete naučiti kako biti vješti komunikator. Bilo da se radi o predstavljanju kod investitora, objašnjavanju vašeg proizvoda potencijalnom kupcu ili govoru na konferenciji, postoje neke stvari koje možete učiniti kako biste bili sigurni da komunicirate na najučinkovitiji mogući način.
Evo pet savjeta koji će vam pomoći da jasno dočarate svoje mišljenje i da svojoj publici date nešto za pamćenje.
1. Uvodna riječ je ključna.
Znate kako kažu: imate samo jednu priliku ostaviti dobar prvi dojam. Započeti govor sa: “Pozdrav, kako se osjećate svi danas?” jednostavan je način da izgubite pola publike u prvih pet sekundi vašeg govora.
Jedan trik koji možete isprobati, a koji će zajamčeno osvojiti publiku jest započeti govor s nečim poput “Ovo vam nikako ne bih trebao govoriti” ili “Ovo mora ostati u ovoj prostoriji”.
Kako god da započnete svoj govor, pobrinite se da to bude moćan početak jer, u eri sa sve manjim rasponom pažnje, ako počnete neprimjetno, mogli biste jednostavno otići s pozornice jer vas nitko više ne sluša.
2. Usporite.
Prirodno je da želite završiti, pogotovo ako vas to što radite čini nervoznima. Javni govor najčešća je fobija na svijetu.
Morate se boriti protiv toga. Što sporije govorite, to sigurnije zvučite i veće su šanse da zadržite pažnju publike.
Ako govorite brzo, odajete dojam da ste nervozni zbog sadržaja svoje prezentacije.
Dobar način da to izbjegnete je da počnete vrlo sporo, čak i malo pretjerano sporo. A onda možete postupno ići malo brže. Bez obzira na sve, govorite polako.
3. Uključite publiku.
Ovo je pomalo očigledno. Dobar način da budete sigurni da je vaša publika angažirana jest da je angažirate. Postavite pitanje i pričekajte odgovor. Zamolite publiku da ustane za eksperiment. Postavite pitanje i tražite odgovor podizanjem ruku.
Ovdje je dobar trik postaviti pitanje na koje je lako odgovoriti i za koje će se ljudi angažirati. Pa pokušajte nešto poput “Korisnici iPhonea, podignite ruku.”
Što god radili, nemojte svoj govor pretvarati u monolog. Zastanite radi pitanja, potaknite sudjelovanje i prisilite publiku da igra aktivnu ulogu.
4. Pričajte priče.
Ljudi zaista vole priče. Vjerojatno zato što ih vraćaju u djetinjstvo. Možete započeti svoj govor sa: “Dopustite da vam ispričam nevjerojatnu priču.”
Ako, na primjer, razgovarate s investitorom, umjesto da započnete svoje predstavljanje s: “Razvili smo niskoenergetski Bluetooth 5.0 IOT uređaj koji osigurava da ne izgubite kofer u zračnoj luci”, pokušajte: “Sjećate li se kako ste, kad ste posljednji put letjeli, imali onu tjeskobu koju svi dijelimo da će se vaš kovčeg izgubiti? E pa, riješili smo to.”
S kim god da razgovarate, zapamtite da ljudi vole dobru priču, pogotovo kada priča ima sretan kraj.
5. Završite moćno.
Neki će ljudi zapamtiti samo kako je vaš razgovor završio. Nemojte samo reći “Hvala” i otići s pozornice. Smislite način da publiku toliko oduševite svojim završetkom da vam instinktivno poželi priuštiti ovacije.
Kako god odlučite završiti svoj govor, želite da publika zaplješće ili, ako razgovarate s investitorom, želite da klimne glavom u znak slaganja s vašom misijom.
Početak i kraj vašeg govora odlučujući su čimbenici hoće li vaš govor biti uspješan. Počnite jako, uključite svoju publiku i završite moćnom izjavom.
Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba