Kaspersky izvještava da je broj napada na mlade korisnike igrica porastao za 30% u prvoj polovici 2024. godine. Istraživanja pokazuju da je više od 132.000 korisnika postalo žrtvom kibernetičkih kriminalaca. Korištenje popularnih dječjih igrica kao mamaca sve je češća taktika napada.
Od srpnja 2023. do lipnja 2024. Kaspersky sigurnosna rješenja zabilježila su preko 6,6 milijuna pokušaja napada. Kibernetički kriminalci često koriste popularne dječje igrice kao mamce za svoje napade.
Od 18 analiziranih igara, većina napada fokusirala se na Minecraft, Roblox i Among Us. U izvještajnom razdoblju, Minecraft je bio korišten za preko tri milijuna napada. Popularnost ovih igara i mogućnost korištenja lozinki i modifikacija privukli su kibernetičke kriminalce. Većina modifikacija dolazi s web-mjesta trećih strana, što napadači koriste za distribuciju zlonamjernog softvera. Kriminalci maskiraju malware kao legitimne aplikacije, čime varaju igrače.
Kaspersky stručnjaci smatraju da su uspješniji napadi u 2024. povezani s trendovima u kibernetičkoj sigurnosti. Kibernetički kriminalci prilagođavaju napade prateći popularne trendove i razvijajući sofisticiranije metode. Umjesto generičkih napada, sve češće koriste manje očite i ciljane pristupe.
Kibernetički kriminalci sve više koriste umjetnu inteligenciju za automatizaciju i personalizaciju phishing napada usmjerenih na mlade igrače. Novi sofisticirani phishing alati, uključujući unaprijed izrađene predloške za krađu identiteta, sve češće se pojavljuju na mračnom webu. Ovi alati omogućuju napadačima kreiranje vrlo uvjerljivih stranica koje oponašaju popularne gaming platforme. To povećava uspješnost napada i broj prevarenih korisnika.
Na koji način cyber kriminalci varaju?
Jedna od čestih prijevara u igrama uključuje ponude za nove skinove, odnosno odjeću ili oklop za likove. Ovi skinovi poboljšavaju vještine heroja, a neki su vrlo rijetki i zato poželjni, piše Biznis.
Kaspersky stručnjaci otkrili su prijevaru koja koristi ime igre Valorant i poznatog YouTubera Mr. Zvijeri. Prevaranti koriste njegovu sliku kako bi privukli pažnju djece i namamili ih u prijevaru. Djeca su pozvana da unesu svoje korisničko ime i lozinku za igru kako bi dobili “Mr. Zvijer” skin. Ova taktika omogućuje kriminalcima potencijalno krađu njihovih podataka za prijavu.
Još jedna česta prijevara uključuje ponudu za dobivanje valute unutar igre. U jednoj od prijevara koriste brend Pokemon GO, gdje od korisnika traže unos korisničkog imena za igru. Nakon toga, korisnike potiču na ispunjavanje ankete kako bi potvrdili da nisu botovi.
Nakon ispunjavanja ankete, korisnici su preusmjereni na lažnu web stranicu koja obećava besplatne nagrade ili poklone. Tu počinje prava prijevara, gdje prevaranti ne traže podatke o kreditnim karticama. Umjesto toga, koriste igre kako bi namamili korisnike u drugu prijevaru s lažnim preuzimanjima i obmanjujućim ponudama. Cijeli postupak je pažljivo osmišljen kako bi korisnike preusmjerio na još opasniju prijevaru, pod krinkom legitimnog koraka.
“Tijekom istraživanja primijetili smo da napadi na djecu postaju sve češći u kibernetičkom kriminalu,” rekao je Vasily M. Kolesnikov iz Kasperskyja. “Edukacija o kibernetičkoj higijeni i korištenje pouzdanih sigurnosnih rješenja ključni su za zaštitu djece online.” “Razvijanjem kritičkog razmišljanja i razumijevanja rizika, možemo osigurati sigurnije online iskustvo za digitalnu generaciju,” dodao je Kolesnikov.