Google je poznat po svojim uspješnim i ne tako uspješnim proizvodima i uslugama. Ovi uspješni postali su neizostavan dio života, poput same tražilice Google, Gmaila ili Androida. Drugi su bljesnuli nakratko i potom pali u zaborav, a njihovi “ostaci” simbolično su pokopani na Googleovom groblju. Radi se o stranici Killed by Google koja pomno vodi bilješke o bivšim Googleovim proizvodima i koja je zanimljiv izvor informacija o načinu na koji Google funkcionira.
Samo ove je godine čak sedam Google proizvoda završilo na groblju.
Google Bard
Iako tehnički Google nije ubio Barda, već je svoj AI chatbot preimenovao u Gemini, ipak treba istaknuti kako je brand Bard živio punih godinu dana. Od veljače 2023. do veljače 2024. godine Bard je bio Googleov joker u borbi protiv ChatGPT-a. Danas je Gemini taj koji predstavlja Googleovu AI obitelj usluga.
Keen
Vjerujemo da su tek rijetki znali što je Keen, a još je manji broj onih koji su primijetili da je ovaj Googleov proizvod predstavljen 2020. jednostavno nestao.
Keen je trebao biti svojevrsni nasljednik još jednog neuspjelog Googleovog projekta – Google+ – koji je ugašen 2019. godine. Keen je zapravo trebao funkcionirati poput Pintresta, omogućavajući korisnicima da stvaraju i dijele svoje kolekcije. No, ovaj je eksperiment bio kratkog vijeka i svoje je posljednje trenutke doživio u ožujku 2024. godine.
Google Podcast
Za razliku od Keena, Podcast je bio prilično dobro prihvaćen među korisnicima jer im je u jednoj aplikaciji davao pristup brojnim podcastima. Pokrenut u lipnju 2018. godine, Podcast je tijekom gotovo šest godina djelovanja prikupio prilično velik broj korisnika. No, u Googleu su zaključili kako im ne treba nekoliko aplikacija putem kojih korisnici mogu slušati sadržaj, pa su tako u travnju 2024. godine ugasili Podcast, a sav sadržaj prebacili na YouTube Music.
Dropcam
Niste znali da je tvrtka koja je proizvodila kamere za pametne domove, Dropcam, u vlasništvu Googlea? Niste ni nikad čuli za ovaj brand? Niste jedini. Dropcam je nastao još u siječnju 2009. godine kao zasebna tvrtka, a Google ga je kupio 2014. godine kad i puno poznatiju tvrtku za pametne domove, Nest Labs. I dok je Nest nastavio funkcionirati kao zasebni brand, ni jedan Dropcamov proizvod nije se našao na tržišu nakon što ga je Google kupio. Međutim, pružao je podršku korisnicima koji su imali Dropcamove kamere sve do travnja 2024. godine. Nakon toga, Dropcam je i službeno izumro u Googleovom portfelju.
Google One VPN
Korisnici Googleove usluge One imali su od listopada 2020. do lipnja 2024. godine mogućnost korištenja Googleovog VPN-a. No, kako je Google razvijao svoje pametne telefone Pixel, tako je VPN polako migrirao iz Google Onea, u Pixel ekosustav. Za korisnike Google Onea koji su koristili VPN to je biio gubitak, jer su prethodnu verziju VPN-a mogli koristiti na bilo kojem uređaju. Ova nova verzija ekskluzivna je za Pixel, dok se korisnici računala moraju snaći na neki drugi način.
Google Chromecast
Ovaj mali uređaj koji je na tržište došao u srpnju 2013. godine mnogima je omogućio da povežu bilo koji televizor s internetom i gledaju streaming čak i na uređajima koji nisu “pametni”. Bilo je dovoljno da televizor ima HDMI ulaz. No, kako su na tržište dolazili pametni televizori koji su se mogi spojiti na internet i imali su već ugrađene aplikacije u sebi, potreba za Chromecastom je opadala. Iako su još uvijek u prodaji dva posljednja modela, Google je potvrdio da ih više neće proizvoditi.
Jamboard
Još jedan Googleov propali projekt koji neće nikome nedostajati. Jamboard je bio Googleov pokušaj ulaska na tržište pametnih ploča. Predstavljen u svibnju 2017. godine, Jamboard je bio namijenjen prvenstveno tvrtkama i sastojao se od kombinacije pametne bijele ploče i softvera s kojim ona komunicira. Ideja je bila da se Jamboard koristi kao klasična bijela ploča, a korisnici su mogli putem “Jamsa” dodatno surađivani na projektu. No, Jamboard nije doživio uspjeh kakav su u Googleu priželjkivali. Hardverski dio prestao je primati ažuriranja u listopadu 2024. godine, a cijeli je sustav prestao raditi s posljednjim danom te iste godine.
***
S “ubijenim” projektima u ovoj godini, Googleovo groblje naraslo je na impresivnih 296 “pokojnika”. Ovaj će se broj zasigurno u sljedećim godinama povećavati kako u Googleu i dalje razvijaju nove proizvode.