Početkom srpnja EU je uvela dodatne privremene carine na uvoz električnih automobila na baterije koje proizvodi Kina. Carine na uvoz su u rasponu od 17,4 do 37,8 posto. Uvedene su zbog “nepoštenih” subvencija proizvođačima. Dodali su tada da su stupili u kontakt s kineskim vlastima kako bi razmotrili moguća rješenja, u skladu s propisima WTO-a.
U petak je kinesko ministarstvo trgovine istaknulo da odluka EU o carinama nije činjenično ni pravno utemeljena. Bruxelles tim carinama krši propise Svjetske trgovinske organizacije (WTO). Također, carine potkopavaju globalnu suradnju u borbi protiv klimatskih promjena, naglasili su.
Peking poziva EU da odmah poništi odluku i da surađuje s Kinom na stvaranju uvjeta za gospodarsku i trgovinsku suradnju i za stabilnost opskrbnih lanaca industrije električnih automobila. Rekao je to u priopćenju glasnogovornik ministarstva trgovine, a prenosi HRT.
Kineski proizvođači automobila pozvali su u lipnju Peking da odgovori podizanjem carina na uvoz automobila na benzinski pogon iz EU, izvijestio je kineski list Global Times.
Rješavanje sporova pred WTO-om često traje godinama. Sudionici se mogu žaliti na odluku. Ali prizivni mehanizam ne funkcionira jer SAD blokira imenovanje novih stručnjaka u sklopu kampanje koja bi trebala iznjedriti reforme.