Kineske tvrtke za proizvodnju električnih automobila koje su već uključene u intenzivan cjenovni rat zakuhavaju na drugom frontu: tehnološke značajke koje pokreću čipovi kao što je funkcija pomoći vozaču.
Nio i Xpeng objavili su da su njihovi vlastiti automobilski čipovi spremni za proizvodnju. Do sada su se mnogi veliki kineski proizvođači električnih automobila oslanjali na Nvidijne čipove. Pri tome je poslovanje tvrtke s automobilskim čipovima u posljednjih nekoliko godina donosilo više od 300 milijuna dolara prihoda kvartalno.
“Teško je ukazati na to da je vaš proizvod superioran kada vaši konkurenti koriste potpuno isti silicij za napajanje svojih inteligentnih sustava za vožnju”, rekao je Tu Le, osnivač konzultantske tvrtke Sino Auto Insights, objašnjavajući zašto se proizvođači električnih vozila okreću internim tvrtkama čipova.
Le je rekao kako očekuje da će se Tesla i kineski startupi za proizvodnju električnih automobila natjecati u dizajniranju vlastitih čipova. Dok će se tradicionalni proizvođači automobila u doglednoj budućnosti vjerojatno i dalje oslanjati na Nvidiju i Qualcomm, piše CNBC.
Automobilska industrija ključ rasta
Nvidia je izvijestila o povećanju prihoda automobilskog segmenta od 37% na godišnjoj razini na 346 milijuna dolara u posljednjem kvartalu.
“Automobilska industrija bila je ključni pokretač rasta u ovom kvartalu. Jer svaki proizvođač automobila koji razvija tehnologiju autonomnih vozila koristi NVIDIA u svojim podatkovnim centrima”. Rekla je tako uprava tvrtke na razgovoru o zaradi, prema transkriptu FactSeta.
“Mislim da je glavni razlog zašto kineski proizvođači automobila usmjeravaju pažnju na razvoj vlastitog sustava čipova jeste uspjeh Tesle u potpuno samostalnoj vožnji”. Rekao je to Alvin Liu, viši analitičar za Canalys sa sjedištem u Šangaju.
Godine 2019. Tesla je navodno prešla s Nvidije na vlastiti čip za napredne funkcije pomoći vozaču.
Dizajniranjem vlastitih čipova, kineski proizvođači automobila mogu prilagoditi značajke. Ali mogu i smanjiti rizik opskrbnog lanca od geopolitičkih napetosti, rekao je Liu.
Međutim, Liu ne očekuje značajan utjecaj na Nvidiju u kratkom roku. Budući da će kineski proizvođači automobila vjerojatno testirati novu tehnologiju u malim serijama na višem tržištu.
Korištenje najnovije tehnologije
Nio je krajem srpnja objavio da je završio dizajn čipa za automobile, NX9031, koji koristi vrlo naprednu 5-nanometarsku proizvodnu tehnologiju.
“Ovo je prvi put da se petnanometarska procesna tehnologija koristi u kineskoj automobilskoj industriji”, rekla je Florence Zhang, direktorica savjetovanja u China Insights Consultancy. “Probio se kroz usko grlo domaćeg istraživanja i razvoja čipova za inteligentnu vožnju.”
Nio, koji je isprobavao čip u prosincu, planira ga koristiti u vrhunskoj limuzini ET9, koja će biti isporučena 2025.
Tehnologija od 5 nanometara najnaprednija je za automobile jer se tehnologija od 3 nanometra uglavnom koristi za pametne telefone, osobna računala i aplikacije povezane s umjetnom inteligencijom, rekao je analitičar CLSA-e Jason Tsang nakon najave Nio čipa.
Xpeng na svom događaju u utorak nije otkrio nanometarsku tehnologiju koju koristi za svoj Turingov čip. Tvrtkina tehnologija za pomoć u vožnji smatra se jednom od najboljih trenutno dostupnih u Kini.
Dok je Xpeng otkrio svoj čip u utorak, Brian Gu, predsjednik Xpenga, naglasio je da će njegova tvrtka prvenstveno biti partner s Nvidijom za čipove. Dvije tvrtke imaju blizak odnos. A Xpengov bivši voditelj autonomne vožnje pridružio se Nvidiji prošle godine.
Divovi u kineskoj industriji električnih automobila također prepoznaju važnost čipova za automobile.
Poluvodiči osnova druge faze razvoja
Ako su baterije bile temelj za prvu fazu razvoja električnih automobila, poluvodiči su osnova za drugu fazu industrije. Jer se fokusira na pametno povezana vozila, rekao je osnivač BYD-a, Wang Chuanfu, u travnju na tiskovnoj konferenciji.
Wang je rekao da više od milijun BYD vozila koristi čipove Horizon Robotics.
BYD je u utorak objavio da će njegova robna marka terenskih vozila Fang Cheng Bao koristiti Huaweijev sustav za pomoć pri vožnji.
Američka ograničenja prodaje Nvidijinih čipova Kini nisu izravno utjecala na proizvođače automobila. Budući da automobili do sada nisu zahtijevali najnapredniju tehnologiju poluvodiča.
Ali sa sve većim fokusom na tehnologiju za pomoć u vožnji, koja se više oslanja na umjetnu inteligenciju – segment u središtu američko-kineskog tehnološkog natjecanja – kineski proizvođači automobila okreću se vlastitoj tehnologiji.
Gledajući unaprijed u sljedeće desetljeće, osnivač Xpenga He Xiaopeng rekao je u utorak da tvrtka planira postati globalna tvrtka za automobile s umjetnom inteligencijom.
Na pitanje o dostupnosti računalne snage za obuku tehnike za pomoć vozaču, Xpengov Gu rekao je novinarima u ponedjeljak da je prije ograničenja u SAD-u tvrtka radila s Alibaba Cloudom. Tvrdio je da pristup sada Xpengu vjerojatno daje najveći kapacitet računalstva u oblaku među svim proizvođačima automobila u Kini.
Stvaranje nove tehnologije i standarda
Vladini poticaji, od subvencija do potpore za izgradnju mreže za punjenje baterija, pomogli su električnim automobilima u uzletu u Kini, najvećem svjetskom automobilskom tržištu.
U srpnju je penetracija novih energetskih vozila, koja uključuje automobile samo na baterije i hibridne automobile, po prvi put premašila 50% novih osobnih automobila prodanih u Kini, prema industrijskim podacima.
Taj razmjer znači da tvrtke uključene u razvoj električnih automobila u zemlji također pridonose novim standardima tehnologije za automobile. Kao što je uklanjanje potrebe za fizičkim ključem za otključavanje vrata. Umjesto toga, vozači mogu koristiti aplikaciju za pametni telefon.
Kako ta aplikacija ili uređaj sigurno povezuje vozače s njihovim automobilima dio je nadolazećeg skupa standarda na kojima radi konzorcij za povezivanje automobila sa sjedištem u Kaliforniji, prema predsjednici Alysii Johnson.
Četvrtina članova organizacije nalazi se u Kini, uključujući Nio, BYD, Zeekr i Huawei. Apple, Google i Samsung također su članovi, otkrila je Johnson.
Rekla je da organizacija želi omogućiti vozaču automobila Nio koji koristi Huawei telefon da sigurno pošalje “ključ” automobila partneru koji koristi Apple telefon i vozi automobil Zeekr, na primjer.
“Tehnologija digitalnih ključeva postaje puno dostupnija nego što ljudi misle”, rekla je.