Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kineska ograničenja utječu na poslovanje velikih kompanija

Nekoliko međunarodnih korporacija upozorilo je prošli tjedan da će kineske kontrole COVID-19 pogoditi njihovo cjelokupno poslovanje, piše CNBC.

Od ožujka, kontinentalna Kina bori se s izbijanjem visoko prenosive varijante omikrona korištenjem brzih zatvaranja i ograničenja putovanja. Ista strategija pomogla je zemlji da se brzo povrati 2020., dok se ostatak svijeta borio u obuzdavanju virusa.

Posljednje je zatvaranje u Šangaju trajalo više od mjesec dana s tek neznatnim pomakom prema obnavljanju pune proizvodnje, dok je Peking privremeno zatvorio neke uslužne kompanije kako bi kontrolirao nedavni porast slučajeva COVID-a.

Međunarodne korporacije moraju se nositi s nizom drugih izazova, od desetljeća visoke inflacije u SAD-u i jakog dolara, do rata između Rusije i Ukrajine. Ali Kina je važna proizvodna baza, ako ne i potrošačko tržište, na koje su se mnoge kompanije usredotočile za svoj budući rast.

Evo odabira onoga što su neke od kompanija rekle investitorima o Kini u prošlom tjednu:

Starbucks: Obustava planova

Starbucks je rekao da je u utorak prodaja u istoj trgovini u Kini pala za 23% u tromjesečju koje je završilo 3. travnja u odnosu na isto tromjesečje prošle godine. To je daleko gore od  povećanja od 0,2% koje su očekivali analitičari prema FactSet-u.

Ovaj gigant obustavio je svoje planiranje do kraja fiskalne godine ili preostala dva kvartala.

“Uvjeti u Kini su takvi da praktički nemamo mogućnosti predvidjeti naš učinak u toj zemlji u zadnjoj polovici godine”, rekao je privremeni izvršni direktor Howard Schultz, ističući dodatnu neizvjesnost zbog inflacije i investicijskih planova tvrtke.

Starbucks je rekao da i dalje očekuje da će njegov posao u Kini dugoročno biti veći od onoga u Americi.

Apple: Zatvaranje Šangaja pogodit će prodaju

Unatoč tome što su gotovo sve njegove konačne tvornice u Šangaju ponovno pokrenule proizvodnju, Apple je rekao da će blokade vjerojatno pogoditi prodaju u tekućem tromjesečju za 4 do 8 milijardi dolara – “znatno” više nego u prošlom tromjesečju. Drugi čimbenik je nedostatak čipova, rekla je uprava 28. travnja.

“Covid je teško predvidjeti”, rekao je glavni izvršni direktor Tim Cook nakon što je opisao te procijenjene troškove, prema transkriptu poziva sa StreetAccount-a.

Apple je također okrivio poremećaje uzrokovane Covidom za utjecaj na potražnju potrošača u Kini.

DuPont: Utjecaj lockdowna u drugom kvartalu

DuPont, koji prodaje specijalne proizvode za više industrija kao što su ljepila i građevinski materijali, objavio je u utorak rezultate za drugo tromjesečje koje su ispod očekivanja analitičara.

“Očekujemo da će ključne vanjske neizvjesnosti u makro okruženju, odnosno zatvaranja u Kini zbog COVID-a, dodatno zategnuti lance opskrbe što će rezultirati sporijim rastom obujma i uzastopnim smanjenjem marže u drugom tromjesečju 2022.”, u priopćenju je rekla Lori Koch, glavna financijska direktorica DuPonta, uz napomenu da “osnovna potražnja i dalje ostaje čvrsta”.

Dvije DuPontove lokacije u Kini “u ožujku su bile potpuno zatvorene” i očekuje se da će biti potpuno otvorene tek sredinom svibnja, rekla je Koch. Također je rekla da je unutar poslova s elektronikom nemogućnost nabavke sirovina iz Kine natjerala neke tvornice da rade po nižim cijenama, što je utjecalo na maržu u drugom tromjesečju.

Kompanija očekuje prihod od 3,2 do 3,3 milijarde dolara u drugom tromjesečju, nešto ispod 3,33 milijarde dolara koje predviđa FactSet. Zarada po dionici od 70 do 80 centi u drugom tromjesečju također je ispod FactSetovih procijenjenih 84 centa po dionici.

Cjelogodišnje smjernice za godinu koja završava u prosincu ostale su u skladu s očekivanjima FactSeta.

Estee Lauder: Smanjenje izgleda za fiskalnu godinu

Unatoč snažnom fiskalnom trećem tromjesečju, kozmetička kompanija Estee Lauder smanjila je svoje cjelogodišnje planove zbog COVID kontrola u Kini i inflacije.

“Ponovni porast slučajeva COVID-19 u mnogim kineskim provincijama doveo je do poremećaja planova za kraj trećeg tromjesečja fiskalne 2022. kako bi se spriječilo daljnje širenje virusa”, objavila je kompanija u utorak.

“Posljedično, maloprodajni promet, putovanja i distribucijske mogućnosti privremeno su smanjene”, dodaje se. “Distribucijski pogoni kompanije u Šangaju radili su s ograničenim kapacitetom za ispunjavanje gotovih i online narudžbi počevši od sredine ožujka 2022.“.

Nove smjernice za fiskalnu godinu, koja završava 30. lipnja, predviđaju rast prihoda od 7% do 9%, što je znatno ispod očekivanja FactSeta koji je predvidio povećanje od 14,5%. Prognoza Estee Lauder od 7,05 do 7,15 dolara zarade po dionici također je ispod očekivanih 7,57 dolara po dionici.

Yum China: Nadolazeći tromjesečni gubitak

Dok analitičari općenito očekuju dobit u drugom tromjesečju od 29 centi po dionici, financijski direktor Yum China Andy Yeung upozorio je da “osim ako se situacija s COVID-19 značajno ne poboljša u svibnju i lipnju, očekujemo da ćemo u drugom tromjesečju pretrpjeti operativni gubitak”.

Kompanija upravlja brandovima brze hrane KFC i Pizza Hut u Kini, te je većinski dioničar u zajedničkom ulaganju s talijanskom tvrtkom za kavu Lavazza, koja je u Kini otvorila kafiće u posljednjih godinu dana.

Yum China je u utorak priopćio da je prodaja u istoj trgovini u ožujku pala za 20% u odnosu na prethodnu godinu, te da je vjerojatno zadržala isti tempo pada u travnju. Iz kompanije su rekli da još uvijek namjeravaju postići svoj cjelogodišnji cilj od 1.000 do 1.200 otvaranja novih trgovina.

Kineske kompanije smanjile su prognoze zarade

U prvom tromjesečju, otprilike polovica dionica MSCI Kine, isključujući financijske podatke, promašila je očekivanja o zaradi u prvom tromjesečju, a samo je četvrtina nadmašila očekivanja, navode analitičari Morgan Stanleya.

Tromjesečni rezultati bili su najgori od prvog tromjesečja 2020., rekli su analitičari. Tada je pandemija prvi put šokirala gospodarstvo i smanjio se BDP.

Revizija niže zarade vjerojatno će se nastaviti još dva do četiri tjedna, navodi se u izvješću Morgan Stanleya, uz napomenu da su sve dionice kojima se trguje na kopnu poznate kao dionice A dale su predviđene rezultate za prvo tromjesečje.

Sveukupni pad korporativnog raspoloženja

Kako se američka poduzeća suočavaju i s brojnim domaćim izazovima, vlasnička mjera korporativnog raspoloženja Bank of America za dionice S&P 500 naglo je pala u prvom tromjesečju na najnižu razinu od drugog tromjesečja 2020., objavila je kompanija u izvješću u nedjelju.

Najnovija ocjena sentimenta ukazuje na oštar pad buduće zarade, iako to nije BofA-ov osnovni slučaj, stoji u izvješću.

Predstoji još nekoliko velikih korporativnih prihoda, uključujući rezultate Disneya i Toyota Motorsa koji bi trebali biti objavljeni sljedeće srijede.

Shanghai Disney Resort zatvoren je od 21. ožujka do daljnjega, dok je prodaja automobila u Kini u ožujku značajno pala.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno