Subota, 12 travnja, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kineski BYD širi se u Europi lansiranjem premium brenda

Kineski div električnih automobila BYD gura naprijed u Europu, lansirajući svoj premium brend Denza u toj regiji unatoč rastućim trgovinskim napetostima.

Prvi model, Z9GT, trebao bi stići u europske izložbene prostore u četvrtom kvartalu 2025., priopćio je BYD u srijedu tijekom Brera Design Weeka u Milanu. Tvrtka nije navela cijene niti datum isporuke za karavanski automobil.

Z9GT za Europu dolazit će u verzijama samo na baterije i plug-in hibridnim verzijama, rekao je BYD.

BYD već prodaje električne automobile u Europi. Tvrtka je prvobitno osnovala brend Denza 2010. s Daimlerom, sada Mercedes-Benz Grupom. Podbrend je preuređen 2021. i prodaje automobile u Kini, a njemački proizvođač automobila smanjio je svoj udio na 10%.

Europska unija je prošle godine najavila carine od 17% na uvoz baterijskih električnih vozila BYD zbog tvrdnji o “nepravednim” subvencijama za proizvodnju. Prošli mjesec kineski i EU dužnosnici raspravljali su o pitanjima vezanim uz lanac opskrbe električnih automobila tijekom sastanka u Pekingu.

Drugi model Denza za Europu bit će višenamjensko vozilo sa sedam sjedala nazvano D9, priopćio je BYD, ne navodeći datum isporuke.

“Oduševljeni smo što predstavljamo Denzu europskim kupcima, počevši ovdje u Milanu i ubrzavajući kako 2025. napreduje”, izjavila je Stella Li, izvršna potpredsjednica u BYD-u.

Prodaja u inozemstvu raste

BYD je povećao svoju inozemnu prodaju od kraja 2022. U prvom kvartalu ove godine, tvrtka je rekla da je prodala više od 206.000 automobila izvan Kine, što je više nego dvostruko više u odnosu na razdoblje od prije godinu dana i već je dosegnulo otprilike polovicu broja automobila koje je tvrtka prodala u inozemstvu prošle godine.

Prihodi proizvođača automobila u prvom kvartalu porasli su za najmanje 86% u odnosu na godinu prije na 8,5 milijardi juana (1,2 milijarde dolara), prema podnesku objavljenom u utorak.

BYD je zabilježio “znatan rast” u svojoj međunarodnoj prodaji jer je postigao rekordnu prodaju novih energetskih vozila u prvom kvartalu, s 986.098 prodanih osobnih automobila. Kineski proizvođač automobila više ne proizvodi tradicionalne osobne automobile na gorivo, piše CNBC.

Većina BYD-ovih automobila cilja na niži cjenovni segment od Teslinog, a kineska je tvrtka prošle godine prestigla proizvođača automobila Elona Muska u ukupnoj prodaji.

BYD je također prodao više osobnih automobila samo na baterije u prvom kvartalu, s prodajom od 416.388 jedinica. Što je više od Teslinih 172.754 vozila prodanih u Kini tijekom tog vremena, prema brojevima isporuka koje je objavila Udruga kineskih osobnih automobila.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno