Kineski izvoz automobila snažno je porastao i u travnju. Proizvođači su rješenje za posustalu domaću prodaju potražili u inozemstvu, pokazali su u petak podaci Kineskog udruženja za osobne automobile (CPCA).
Izvoz automobila skočio je u travnju za 38 posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec. Isporučeno je 417.000 vozila, nakon gotovo istog postotnog rasta u ožujku, objavila je udruga.
Aktualna europska istraga o potencijalnim državnim subvencijama utjecala je na izvoz u EU. No Kina aktivno istražuje tržišta Južne Amerike, Australije i ASEAN-a, rekao je glavni tajnik udruge Cui Dongshu.
Prodaja vozila na domaćem tržištu pala je pak u travnju za 5,8 posto, na 1,55 milijuna vozila, u uvjetima žestoke cjenovne konkurencije i suzdržanosti potrošača prema velikim izdacima u razdoblju nestabilnog gospodarskog oporavka. U odnosu na prethodni mjesec smanjila se čak 9,6 posto.
U ožujku kompanije su na domaćem tržištu prodale 5,7 posto više vozila nego u istom prošlogodišnjem mjesecu. Ako usporedimo s veljačom, prodaja im je pak poskočila za 53 posto.
Proizvođači će morati odlučiti hoće li automobile plasirati na inozemna tržišta ili riskirati poraz kod kuće, s obzirom na žestoku konkurenciju.
“Tržište je bilo slabije no što se očekivalo, a neki su proizvođači automobila ipak nastojali nastaviti s proizvodnjom, što je rezultiralo većim zalihama u prodajnim salonima”, rekao je Cui.
Udio prodanih vozila s pogonom na nove izvore energije (NEV) dodatno se povećao, na 43,5 posto.
Prodaja električnih vozila porasla je za 12,1 posto u odnosu na prošlogodišnji travanj. A prodaja plug-in hibrida porasla je za čak 64,2 posto.
Udio kineskih kompanija u svjetskom tržištu plug-in hibrida dosegnuo je u prvom kvartalu gotovo 70 posto, prenosi BHRT.