Ako ste zainteresirani za pokretanje digitalnog marketinga, jedna od vaših prvih briga su troškovi. Nažalost, jednostavno pitanje koliko izdvojiti novca za online (digitalni) marketing često dovodi do mnogobrojnih, katkad i zbunjujućih odgovora. Najpošteniji odgovor ipak glasi jednostavno – ovisi.
Što je uopće digitalni marketing?
Često ćete čuti dva pojma, online oglašavanje i digitalni marketing. Iako ih mnogi brkaju i koriste kao istoznačnice, postoje velike razlike između njih.
Online oglašavanje je fokusirano na zakup digitalnog (online) reklamnog/oglašivačkog prostora, dok je digitalni marketing puno širi pojam koji osim online oglašavanja obuhvaća i brojne druge online aktivnosti organske promocije, kao što su web stranica, blog i sadržajni marketing, newsletter, marketing na društvenim mrežama i ostalo.
Ako pri tome koristite usluge vanjske agencije za online oglašavanja, računajte na dva tipa troška: trošak oglašavanja koji se plaća platformi na kojoj ćete se oglašavati te agencijski trošak koji su prihod agencije za obavljanje dogovorene zadaće. Kod ostalih aktivnosti digitalnog marketinga, najčešće su svi troškovi prihod agencije.
>>Kako napisati kvalitetan i jasan brief za marketinške agencije
Izdvajanje za digitalni marketing ovisi o ciljevima
Digitalni marketing, podsjećamo još jednom, pokriva vrlo širok raspon mogućnosti i područja, pa će cijena prvenstveno ovisiti o tome koje aktivnosti ćete koristiti.
Pritom, ne biste trebali odlučivati koje ćete kanale koristiti na temelju njihove cijene, već na osnovi postavljene marketing strategije. Ona daje odgovore tko je vaša ciljana publika, koje online sadržaje konzumira i koje online kanale koristi te najvažnije – definira ciljeve.
Kada znate što i zašto radite te koji je cilj, lakše je definirati i ukupan trošak tih aktivnosti odnosno cijenu za dostizanje zadanih ciljeva.
Poduzetnike, u konačnici, ne bi trebao brinuti odabir aktivnosti i kanala marketinga već samo konačni rezultat odnosno omjer uloženog u odnosu na prihode…
Cjenovni razredi po aktivnostima
Ipak, kako bi lakše planirali svoje poslovanje i troškove u nastavku ćemo dati kratki pregled, ipak okvirnih troškova digitalnog marketinga po aktivnostima.
Web stranica
Cijena web stranice ovisi o nekoliko faktora. Ako koristite gotove WordPress predloške cijena može biti nekoliko stotina kuna, a ako trebate rješenje po mjeri koje uključuje dizajn, sadržaj i posebne funkcionalnosti, cijena se može kretati do nekoliko tisuća, čak i stotina tisuća kuna, ovisno o kompleksnosti web stranice. Međutim, najčešće standardne web stranice za uslužne biznise mogu se ugovoriti od 5.000 kuna pa na više, ovisno o vašim potrebama i cilju koji želite dosegnuti.
Oglašavanje na društvenim mrežama
Oglasi na Facebooku, Instagramu i drugim društvenim mrežama plaćaju se po kliku (CPC – cost per click) ili po prikazu (CPM – cost per 1000 impressions). Cijene klika variraju od 0,40 kn do 3,50 kn. To je trošak koji se plaća platformi.
Na taj trošak agencije zaračunavaju svoj trošak, odnosno proviziju – najčešće to je postotak od budžeta kojeg plaćate platformi. Provizije se kreću od 5 pa do 20 posto, ovisno i o budžetu, a većina agencija ima i jednokratni, fiksni trošak postavljanja kampanje i računa za oglašavanje koji se kreće do 1.000 kn.
Oglašavanja na Google tražilici
Oglašavanje na tražilicama (SEM – Search Engine Management), od kojih je najpopularniji Google, plaća se također po kliku i cijene variraju od 0,60 kn do 5 kn. Osim tog troška, podsjećamo, postoji i agencijski trošak provizije i fiksni trošak postavljanja kampanja.
Oglašavanje na online portalima
Slikovni oglasi (banneri) na online portalima i drugim web stranicama najčešće su zakupljeni preko Google Display mreže (GDN – Google Display Network) i također se najčešće plaćaju po kliku ili prikazu. Cijene klika variraju od 0,30 kn do 2 kn te također na te cijene plaćate dogovorenu agencijsku proviziju i fiksni trošak postavljanja kampanja.
Zakup slikovnih oglasa možete obaviti i direktno kod izdavača online portala i tada se cijena plaća po prikazu, odnosno zakupljujete određeni broj impresija, ili po vremenskom periodu zakupa – kada zakupljujete određeni broj dana prikazivanja bannera na nekoj web stranici.
Svaka web stranica koja nudi takvu mogućnost najčešće ima javno istaknute cjenik i modele online oglašavanja.
Marketing na društvenim mrežama
Marketing na društvenim mrežama (Social Media Management) podrazumijeva vođenje, osmišljavanje i objavljivanje sadržaja na Facebooku, Instagramu, LinkedInu i drugim društvenim mrežama.
Cijena najčešće ovisi o količini planiranih objava, vrsti objave, broju komentara i upita te veličini zajednice (broju fanova), a najčešće se cijena po objavi kreće od stotinjak kuna pa na više.
SEO
Optimizacija web stranice za tražilice (SEO – Search Engine Optimisation) podrazumijeva niz aktivnosti kojima podižemo organski ranking web stranice na Google tražilici što u konačnici rezultira povećanjem organskog (besplatnog) prometa i prihoda.
SEO aktivnosti se najčešće ugovaraju kao projekti koji traju minimalno nekoliko mjeseci te ovisno o veličini web stranice, zahtjevnosti te broju dogovorenih aktivnosti mogu koštati od 1,000 do nekoliko tisuća kuna mjesečno.
Sadržajni marketing
Sadržajni marketing (Content Marketing) je još jedan tip organskog marketinga kojim se pokušava doći do većeg broja korisnika. Najčešće ga gledamo kao pisanje sadržaja za web, ali može uključivati i video produkciju, podcaste pa i dizajn vizuala.
Cijene pisanja sadržaja za web kreću se od 250 kn pa na više za jednu karticu teksta, koja nije novinarska kartica, nego je smanjena na 1500 znakova.
Newsletter
Newsletter odnosno email marketing podrazumijeva pripremu, izradu i slanje newslettera. Osim troška alata za masovno slanje mailova (postoje i besplatni) na cijenu utječe i količina poslanih mailova.
Najčešća cijena za pripremu i izradu sadržaja jednog newslettera je od nekoliko stotina kuna na više, ovisno o dizajnu i količini sadržaja.
I naravno, trebate imati bazu e-mail adresa postojećih i potencijalnih kupaca/klijenata te njihovu privolu za primanje e-newslettera.
Realni mjesečni trošak za digitalni marketing
Znamo da nismo odgovorili na pitanje koliko izdvojiti mjesečno za digitalni marketing.
Uzmimo u obzir da već postoji web stranica kao polazišna točka digitalnog marketinga i tvrtka nudi proizvod ili uslugu za koji postoji određena potražnja. Trošak online oglašavanja na društvenim mrežama, portalima i tražilicama može se pokrenuti već i s 1.500 kn mjesečno i na to bi još dodali barem 1.000 kn mjesečno za produkciju novog sadržaja i poboljšanje postojećeg kroz neke osnovne SEO aktivnosti.
S tim troškovima digitalnog marketinga, uz stalni rad, prvi rezultati bi se svakako trebali vidjeti već nakon par mjeseci, a pravi rezultati već nakon šest mjeseci kontinuiranih aktivnosti.
Svakako te rezultate treba staviti u realni okvir s obzirom na dostupni budžet.
Izvor:tockanai.hr