Nova godina donosi velike promjene u automobilskoj industriji. Mnogi legendarni modeli odlaze u povijest kako proizvođači prelaze na elektrifikaciju.
Jaguar ukida cijelu svoju ponudu kako bi se usmjerio na luksuzna električna vozila. Nissan se oprašta od manje popularnih modela, uključujući i kultni GT-R. Maserati, u sklopu modernizacije, završava proizvodnju nekoliko luksuznih modela.
Bugatti Chiron odlazi u legendu, a nasljeđuje ga novi Tourbillon.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio odlazi iz proizvodnje krajem 2024. godine.
Iako ukinuta, oznaka Quadrifoglio mogla bi se vratiti u električnom obliku. Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, sportski SUV, također nestaje jer marka prelazi na električne pogone.
Audi ukida A5 Coupe i A5 Cabrio kako bi se fokusirao na nove izvedbe limuzina i karavana. BMW X3 M vjerojatno se neće pojaviti u sljedećoj generaciji. Umjesto toga, BMW planira razviti električni iX3 M.
Legendarni Bugatti Chiron završava osmogodišnju karijeru, tijekom koje je postavio svjetske rekorde brzine.
Chevrolet Camaro odlazi u povijest, a povratak kultnog modela zasad nije planiran.
Ferrari 812 GTS, nekadašnji Superfast, završio je proizvodnju nakon dugih sedam godina na tržištu. Ferrari Roma Coupe također se ukida, no njegova Spider izvedba ostaje još neko vrijeme.
Ferrari SF90 prestaje s proizvodnjom kako bi napravio mjesta za novi hiperautomobil F80. Top izvedba SF90 XX ostaje u ponudi, barem zasad. Fisker Ocean, poznat po lošoj kvaliteti, također je povučen zbog neuspjeha proizvođača.
Jaguar nastavlja tranziciju prema električnim vozilima, ukidajući modele E-Pace, F-Type, I-Pace, XE i XF. Kompaktni SUV E-Pace i sportski F-Type više neće biti dostupni. Električni I-Pace nekad je bio nagrađivan, no zastario je. Limuzine XE i XF nisu uspjele parirati konkurenciji poput BMW-a i Mercedesa.
Lamborghini Huracan, najprodavaniji model marke, završava 10-godišnju proizvodnju. Nasljeđuje ga novi model pod imenom Temerario. Maserati ukida dugogodišnje modele Ghibli, Levante i Quattroporte kako bi se fokusirao na modernije opcije. Maserati Ghibli odlazi nakon 11 godina na tržištu. SUV Levante i sportska limuzina Quattroporte također prestaju s proizvodnjom.
Mini Clubman završava svoj ciklus, a zasad nije najavljen nasljednik ovog simpatičnog karavana. Porsche 718 Boxster i Cayman povlače se iz Europe zbog novih pravila o kibernetičkoj sigurnosti. Električni nasljednici ovih modela trenutno kasne.
Ovaj niz ukidanja označava kraj jedne ere u svijetu automobila. Elektrifikacija i nova pravila oblikuju budućnost automobilske industrije, piše Index.