Četvrtak, 21 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kriza u luksuznom sektoru se nastavlja: dionice padaju

Europske dionice luksuznih proizvoda pale su u ponedjeljak jer su analitičari upozorili na sve lošiju potražnju, osobito među kineskim potrošačima.

Njemački Hugo Boss bio je među najlošijim rezultatima na indeksu Stoxx 600 do podneva, s padom od 4%. Nakon što su analitičari Bank of America Securities snizili ocjenu dionice na lošiju od kupnje. Druga polovica trebala bi predstavljati strožu potrošačku pozadinu s većim popustima, rekli su.

“Nakon vrhunca potrošnje za vrijeme Covida 2022., prihodi luksuznog sektora postupno usporavaju. Američki potrošač bio je prvi koji se normalizirao, a slijedili su ga korejski, europski i japanski potrošači,” napisali su analitičari BofA Securitiesa u istraživačkom izvješću u ponedjeljak u kojem se bave izazovima diljem luksuznog sektora.

“Budući da podrška jedinog sektora blijedi – a to su kineski potrošači – sve su nacionalnosti sada pod pritiskom”, dodali su. Potrošače luksuznih proizvoda opisali su riječima “kupili su sve što su mogli”, a kinesku domaću potražnju i potražnju za putovanjima opisali su kao “pogoršanu”. U svim europskim luksuznim tvrtkama očekuju pad prihoda od 1% u 2024.

Hugo Boss je primijetio “trajne makroekonomske i geopolitičke izazove”, posebno u Kini i Ujedinjenom Kraljevstvu, kada je smanjio svoje izglede za prodaju u srpnju.

Dionice u britanskom Burberryju pale su gotovo 3% u ponedjeljak nakon vlastitog sniženja rejtinga od strane analitičara BofA Securities. Oni su srezali svoju ciljnu cijenu dionice na 475p (6,31$) sa 700p.

Također su smanjili ocjene francuskih divova luksuza LVMH i Kering s kupovne na neutralnu.

LVMH je u ponedjeljak pao za 0,24%, dosegnuvši najnižu razinu od srpnja 2022., prema podacima LSEG-a. Kering je pao 1,7%, dok je Hermes pao 0,26%, piše CNBC.

Stoxx Europe Luxury 10, indeks koji prati najbolja imena u sektoru, uspio se održati na istom nivou. Ali je pao 3,82% u ovoj godini do danas.

Produljeno razdoblje slabosti

Nisu jedini u svom medvjeđem pogledu na europski luksuzni sektor.

“Problem je očito Kina, koja je izrasla iz vrlo malog igrača u industriji luksuzne robe u masovnu prisutnost u posljednjih desetak godina. To trenutno ne funkcionira”, rekao je Jon Cox, voditelj europskih potrošačkih dionica u Kepler Cheuvreuxu.

Izazovi kineskog tržišta nekretnina utječu na tamošnje raspoloženje, u kombinaciji sa znakovima krhkosti u Europi i neizvjesnosti koju predstavljaju izbori u SAD-u, rekao je Cox.

“Industriju luksuzne robe moglo bi čekati dulje razdoblje slabosti. Već smo ga vidjeli u nekoliko kvaartala. Mislim da se većina ljudi nadala da će se stvari poboljšati u drugoj polovici godine – nema znakova da će se to uopće dogoditi u ovom trenutku,” rekao je za CNBC.

Potražnja ambicioznih kupaca i mladih koji napreduju u modi izgledaju posebno ranjivi. Njihovi obrasci potrošnje mogu biti promjenjivi. Što predstavlja poseban izazov za brendove poput Burberryja koji su se restrukturirali i pokušavaju promijeniti poziciju, primijetio je Cox.

“Kering, Burberry, Gucci – ako vjerujete u te brendove onda se na kraju mogu preokrenuti, problem je tajming”, rekao je.

“Potrebno je puno vremena i investitori nemaju strpljenja za to kada imate druge dobro pozicionirane tvrtke u luksuznom prostoru, poput Hermesa. Volimo i Richemont, Pradu, koji za sada, iz bilo kojeg razloga, zaokupljaju maštu kupaca luksuza.”

Susannah Streeter, voditeljica odjela za novac i tržišta u Hargreaves Lansdownu, istaknula je još jedan problem za tvrtke luksuzne robe: mogućnost da Kina uvede nove carine na ovaj sektor.

“Pokret Bruxellesa na predložene dodatne carine na kineska električna vozila doveo je do zabrinutosti u vezi s uzajamnim potezima na poznatim brendovima. Njih bi mogle tražiti kineske fashionistice, ali najnovije torbice, remenje ili kabanice teško da su vitalne komponente za kinesku tešku industriju i mogle bi biti prve u redu za ciljanje”, rekla je Streeter.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno