Automobilski proizvođači često kreiraju vrhunske modele, ali ih zatim proširuju izvedbama koje ne oduševljavaju. Cilj im je stvoriti vozila koja će osvojiti srca ljubitelja automobila. Nažalost, takvih modela danas je sve manje. Ponekad pokušaj stvaranja jeftinije ili ekonomičnije verzije završi razočaranjem. U nastavku donosimo devet primjera gdje je to posebno izraženo.
Ford Mustang EcoBoost
Kada je Ford Mustang 2014. stigao u Europu, entuzijasti su bili oduševljeni. No, visoka cijena goriva bila je problem za V8 motor. Ford je ponudio 2,3-litreni četverocilindrični EcoBoost motor kao rješenje. Ipak, mnogi su to smatrali blasfemijom. Mustang zaslužuje V8 zvuk pod haubom, bez kompromisa. Ako želite štedljiv auto, Mustang možda nije pravi izbor.
Toyota Supra IV 220 KS
Četvrta generacija Supre s twin-turbo motorom postala je automobilska legenda 1990-ih. Motor 2JZ pružao je izvanredne performanse i bio omiljen među ljubiteljima brzine. No, postojao je i slabiji model bez turbopunjača. Atmosferski šestocilindraš s 220 KS nije pružao isto uzbuđenje. Bez stražnjeg spojlera i s manjim kotačima, automobil nije impresionirao kao turbo verzija.
Nissan 240SX Kabriolet
Nissan 240SX poznat je po izvrsnom upravljanju i vozačkom iskustvu. No, kabriolet verzija izgubila je te kvalitete. Strukturna krutost je smanjena, a dodatna težina utjecala na performanse. Ni dizajn nije bio uspješan, a krov je prokišnjavao. Iako vožnja bez krova nudi poseban osjećaj, mnogi žale zbog ove izvedbe.
Ferrari 208 GTB
Ferrari 308 GTB imao je prekrasan V8 motor i laganu karoseriju od fiberglasa. No, Ferrari je odlučio stvoriti pristupačniju verziju – 208 GTB. Manji, 2,0-litreni V8 turbo motor proizvodio je samo 220 KS. Performanse nisu bile usporedive s originalom, što je razočaralo mnoge ljubitelje marke.
Nissan Skyline R32 Gxi
R32 Skyline kultni je model među ljubiteljima japanskih automobila. Verzija GXi bila je potpuni promašaj. Bez turbopunjača i pogona na sva četiri kotača, Skyline je izgubio čar. Umjesto snažnog šestocilindraša, pod haubom se nalazio četverocilindrični motor sa samo 90 KS. Dodatna stražnja vrata i smanjene performanse bile su dodatni minus.
BMW E31 850i
BMW Serije 8 bio je automobil s velikim potencijalom. Verzija 850i s 5,0-litrenim V12 motorom trebala je biti vrh ponude. No, motor je bio težak i kompliciran, što je narušilo upravljivost. Također je bio sklon kvarovima. Verzija 840i s V8 motorom imala je samo 14 KS manje, ali je bila okretnija i pouzdanija.
BMW E46 M3 Cabriolet SMG
BMW E46 M3 smatra se jednim od najboljih modela marke. Cabriolet verzija s SMG mjenjačem nije bila na toj razini. SMG je promoviran kao F1 tehnologija, ali u stvarnosti je bio tek robotizirani ručni mjenjač. Promjene brzina bile su spore, a vozački doživljaj lošiji u odnosu na ručni mjenjač.
BMW E36 M3 (američka verzija)
Europska verzija BMW E36 M3 bila je ikona 1990-ih. No, američki model bio je znatno slabiji. Motor je razvijao samo 240 KS zbog strožih emisijskih propisa. Automatski mjenjač dodatno je umanjio performanse. Kromirane felge i slabiji motor učinili su ga manje privlačnim ljubiteljima vožnje.
Toyota GR Yaris (japanska verzija)
Europska Toyota GR Yaris oduševila je vozače svojim performansama. Japanska verzija, međutim, značajno se razlikuje. Izgubila je pogon na sva četiri kotača i ima slabiji motor. Umjesto snažnog turbo motora, ugrađen je 1,5-litreni trocilindraš bez turbopunjača. CVT mjenjač dodatno narušava vozačko iskustvo.
Izvor: Jutarnji List