Južnim Londonom, na relaciji od Crystal Palacea do Orpingtona, od sljedeće će godine prometovati 20 potpuno električnih autobusa – Irizar IE. Iako modernog i aerodinamičnog oblika, i oni će, kao i ostatak autobusa u britanskoj prijestolnici, biti obojani u prepoznatljivu crvenu boju.
Osim oblikom, od drugih modela isticat će se i pogonskim sklopom. Ove autobuse proizveo je španjolski Irizar, inače proizvođač klasičnih autobusa. Proizvedeni su unutar njihove divizije e-mobility. Kupac je najveće londonsko autobusno poduzeće, Go Ahead, piše bug.hr
Irizar IE tram je 12 metara dug električni autobus i prvi je model španjolske kompanije s volanom na desnoj strani. Osim vožnje bez štetnih emisija, karakteriziraju ga niska razina buke i vibracija. Niskopodna izvedba za lakši ulaz putnika, te i inovativan način punjenja također su imppementirane.
Punjenje na terminalima Irizar IE
Irizarove baterije, koje proizvode sami, podržavaju brzo punjenje. Tako će svaki od autobusa na spomenutoj ruti, na početnoj i završnoj stanici nakratko biti priključen na punionicu između svake vožnje. Punjenje od tek pet do deset minuta bit će im sasvim dovoljno za sljedeću vožnju.
Dodatnu inovaciju predstavljaju i punionice, koje će Irizar također isporučiti. One se sastoje od sustava obrnutog pantografa. Ovi se sustavi (nazvani i krovni oduzimač struje) obično vide na tramvajima ili trolejbusima, a svrha im je ostvariti kontakt s vodovima iznad ceste te tako priključiti vozilo na elektroenergetsku mrežu.
U slučaju Irizarovog IE trama, on će morati tek parkirati ispod pantografa, ovješenog s posebne konstrukcije, nakon čega će se taj sustav automatski priključiti na autobus i započeti brzo punjenje. Sustav ovih punjača u Londonu se već testira.