Luksuzni div LVMH pokušava dobiti udio u globalnom poslovanju s luksuznim satovima. S novoformiranim odjelom satova i nizom novih, skupljih modela.
Prodaja luksuznih satova diljem svijeta ove se godine procjenjuje na oko 30 milijardi dolara, prema tvrtki za istraživanje tržišta IMARC Group. Očekuje se da će do 2032. porasti na više od 37 milijardi dolara. Kako se globalno bogatstvo bude povećavalo, a generacija Z i milenijalci postali zainteresiraniji za vrhunske mehaničke satove.
LVMH-ov odjel za nakit i satove ostvario je prodaju od 11,8 milijardi dolara u 2023. Što predstavlja povećanje organskog rasta od 7%. LMVH sada ima 10 brendova satova, uključujući TAG Heuer, Hublot i Zenith, zajedno s brendovima mode i nakita kao što su Louis Vuitton, Bulgari i Dior koji također proizvode satove.
Prošlog mjeseca tvrtka je imenovala Frederica Arnaulta, 29-godišnjeg sina predsjednika i izvršnog direktora LVMH-a Bernarda Arnaulta, izvršnim direktorom LVMH satova.
Analitičari procjenjuju da je prodaja te tri brenda (TAG Heuer, Hublot i Zenith) prošle godine dosegla oko 2 milijarde dolara.
Očekuje se da će Frederic Arnault, koji je lansirao niz vrlo popularnih novih modela u TAG Heueru, prenijeti svoj fokus na inovacije, vrhunske materijale i kreativan dizajn na veći broj brendova. Analitičari kažu da bi LVMH mogao nastaviti kupovati atraktivne brendove ako postanu dostupni.
2024. jača od 2023.
Glavni izvršni direktori LMVH brendova rekli su da se već čini da će 2024. biti jača od 2023., kada su rastuće kamatne stopeKamate su trošak, odnosno cijena koju plaćate za pozajmlji... i strahovi od recesije smanjivali potražnju. Rukovoditelji kažu da ih posebno ohrabruje otpornost američkih potrošača luksuza.
“Sve je u ciklusima, a ljepota Amerike je u tome što su ciklusi vrlo kratki”, rekao je Benoit de Clerck, izvršni direktor Zenitha. “Prolazimo kroz uspone i padove i sve to, ali mogu vas uvjeriti da je danas Zenith definitivno u usponu na tržištima SAD-a.”
Prodaja satova slijedi sličan obrazac kao i na širem luksuznom tržištu. Najbogatiji potrošači i dalje su najjači. Rukovoditelji u LVMHu kažu da su bogati manje pogođeni rastućim stopama i ekonomskom neizvjesnošću. Tako da sve više i više brendova poslužuje “super-potrošače” i VIP kolekcionare koji nastavljaju trošiti na najvišu kvalitetu.
Visoka klasa doista je jedan od glavnih pokretača našeg rasta. Mislim da su bogati više nego ikad spremni ulagati u autentične, renomirane i bezvremenske brendove.
Jean-Christophe Babin, izvršni direktor Bulgarija
Babin je rekao da vidi rastuću snagu na visokom nivou u cijelom Bulgarijevom poslovanju, koje sada uključuje hotele, modu i mirise.
“Prodali smo više luksuznog nakita, više vrhunskih satova, više skupih torbi”, rekao je Babin, pokazujući jedan od željenih Bulgarijevih satova Serpenti Secret od žutog zlata koji se prodaje za 350.000 dolara.
LVMH također cilja na najbrže rastući segment luksuznih satova: ženske satove. Dok ženski satovi čine samo oko trećinu ukupne prodaje, interes žena za luksuznim mehaničkim satovima naglo je porastao. Porastao je zbog veće izloženosti na društvenim mrežama i sve većeg broja modela dizajniranih za žene. Rastuća globalna populacija bogatih žena – kako onih koje su same stvorile bogatstvo tako nasljednica – također potiče rast prodaje.
Trend je prema sve više i više ženstvenosti i više unisex satova. Žene imaju sve veću moć, u smislu neovisnosti, autonomije i kupovne moći. Mislimo da će se to nastaviti.
Jean-Christophe Babin
Reinvencija
U visoko konkurentnom svijetu luksuznih satova, brendovi moraju stalno inovirati materijale i dizajn kako bi dobile udio i zadržale kolekcionare angažiranima.
TAG Heuer, koji vuče korijene iz automobilskih utrka, postigao je veliki uspjeh sa svojom Carrera Plasma,. Za njega je koristio dijamante uzgojene u laboratoriju. Njegov Carrera Plasma Diamant d’Avant-Garde Chronograph Tourbillon ima cijenu veću od 500.000 dolara — i ima listu čekanja više od dvije godine.
TAG Heuer je također predstavio Carrera Glassbox Chronograph sa zelenkastim brojčanikom, referirajući se na nijansu zelene koja se koristila u automobilskim utrkama 1920-ih i 1930-ih.
Izvršni direktor TAG Heuera Julien Tornare rekao je da je prednost LVMH-a u odnosu na druge brendove i grupe satova njegova neumoljiva usredotočenost na reinvenciju i zadržavanje zainteresiranosti potrošača.
Švicarska industrija izrade satova bila je donekle prilično konzervativna. Ali u LVMH-u smo prisiljeni isprobavati nove stvari, ići naprijed. Mislim da je, ako želimo i dalje biti privlačni novoj generaciji, vrlo važno pokazati da ćemo raditi za budućnost, a ne za prošlost.
Mnogi brendovi LVMH kopaju po svojoj slavnoj prošlosti u potrazi za novim dizajnom i modelima, prenosi CNBC.
Zenith je lansirao svoj Chronomaster Triple Calendar, koji sadrži kronograf s trostrukim kalendarom mjesečeve faze. Inspiriran je svojim rijetkim prototipom El Primero sata iz 1970. Tvrtka je također lansirala novi Chronomaster Sport u zelenoj boji, najpopularnijoj boji za luksuzne satove posljednjih godina.
De Clerck je rekao da je dio privlačnosti Zenitha mlađim kupcima i kolekcionarima satova njegova cijena. Dok Zenith prodaje vrlo komplicirane satove, pokušava isporučiti vrijednost. Poput trostrukog kalendara koji se prodaje za oko 14.000 dolara. Ali bi vjerojatno mogao imati cijenu u tisućama više na temelju razine izrade, rekao je.
Imamo vrlo dobar prijedlog u smislu cijene u odnosu na konkurenciju. Za novac dobijete puno od sata, a mi želimo zadržati takav duh.
U isto vrijeme, mnogi LVMH brendovi napreduju na ljestvici cijena, sa skupljim, ograničenim izdanjima. Hublot, poznat po svojim odvažnim, velikim satovima, upravo je lansirao ograničenu seriju satova od 250.000 dolara. Naziv kolekcije je MP-10 Tourbillon Weight Energy System. Bit će proizvedeno samo 50 futurističkih satova, a očekuje se da će se brzo rasprodati.
“Mi to zovemo umjetnost fuzije u izradi satova”, rekao je izvršni direktor Hublota Ricardo Guadalupe. “Povezujemo tradiciju urarstva dugu preko 400 godina, s inovacijama. To činimo dizajnom, materijalima, novom mehanikom i novim načinima pokreta.”