LVMH, najveća svjetska tvrtka luksuzne robe, izvijestila je o prodaji u cijeloj godini boljoj od očekivane. To je dosad najjači znak potencijalnog preokreta u sektoru visoke klase.
Vlasnik brendova uključujući Louis Vuitton, Moët & Chandon i Hennessy objavio je prihod od 84,68 milijardi eura (88,27 milijardi dolara) za 2024., u odnosu na 84,38 milijardi eura koje su predviđali analitičari LSEG-a.
Brojka za cijelu godinu jednaka je organskom rastu od 1% u odnosu na prethodnu godinu, priopćila je tvrtka.
Prodaja je također porasla više od očekivanog u četvrtom tromjesečju do prosinca, nakon pada prvi put od pandemije u prethodna tri mjeseca. Rast su predvodili potrošači u Europi, SAD-u i Japanu, dok je grupa navela nastavak slabosti u široj azijskoj regiji.
“U 2024., usred neizvjesnog okruženja, LVMH je pokazao snažnu otpornost. Ova sposobnost da prebrodimo oluju u vrlo turbulentnim vremenima – već ilustrirana u mnogim prilikama kroz povijest naše Grupe – još je jedan dokaz snage i relevantnosti naše strategije,” rekao je Bernard Arnault, predsjednik i glavni izvršni direktor LVMH-a, u izjavi.
Posebno dobra maloprodaja
Rezultati su potaknuti posebno dobrim rezultatima u selektivnoj maloprodajnoj jedinici, koja uključuje Sephoru, kao i parfeme i kozmetiku. Međutim, kritični segmenti mode i kožne galanterije te vina i alkoholnih pića i dalje su zaostajali.
Govoreći tijekom prezentacije nedugo nakon objave, Arnault je primijetio znatan pad u prodaji konjaka i alkoholnih pića tvrtke. Rekao je da očekuje oporavak u roku od dvije godine kada novi tim preuzme posao.
Dodao je da, unatoč tekućim geopolitičkim i makroekonomskim neizvjesnostima, izgledi grupe za 2025. “dobro počinju”.
Francuski div luksuzne robe smatra se predvodnikom za širu industriju luksuza, koja se posljednjih godina suočila sa značajnim pritiskom usred pada prodaje u Kini i širih makroekonomskih prepreka.
Dionice luksuznih brendova ohrabrile su se početkom ovog mjeseca kada je vlasnik Cartiera Richemont objavio svoju “najvišu ikada” tromjesečnu prodajnu brojku jer su se potrošači vratili u trgovine tijekom blagdanskog razdoblja kupovine. Britanska modna kuća Burberry u petak je također izvijestila o nižem padu prodaje u fiskalnom trećem tromjesečju od očekivanog usred tekuće strateške revizije.