Hermes je nadmašio LVMH i postao najvrednija luksuzna tvrtka na svijetu, nakon objave loših rezultata svog glavnog konkurenta. Francuski div LVMH, koji u vlasništvu ima i poznatu modnu kuću Dior, zabilježio je pad prihoda u prvom kvartalu 2025. godine.
Manji prihodi
Prihodi su bili tri posto manji nego u istom razdoblju lani, što je šokiralo financijska tržišta. Tvrtka pad prihoda pripisuje nepovoljnoj trgovinskoj politici Sjedinjenih Američkih Država. Osim toga, slaba potražnja u Kini i SAD-u dodatno je opteretila rezultate.
Analitičari su očekivali rast prihoda od dva posto, no stvarnost je bila znatno lošija. Dionice LVMH-a pale su u utorak za 7,8 posto, što je kompaniju koštalo oko 23 milijarde dolara tržišne vrijednosti. Dan su završili s tržišnom kapitalizacijom od 244,39 milijardi eura, odnosno 277,42 milijarde dolara, prema podacima FactSeta.
S druge strane, Hermesove dionice blago su porasle za 0,2 posto, čime je tvrtka dostigla tržišnu vrijednost od 248,62 milijarde eura. Time je Hermes pretekao LVMH i postao vodeći igrač u svijetu luksuza. Dionice LVMH-a od početka godine izgubile su čak 23 posto vrijednosti, dok su Hermesove u porastu.
Nije samo LVMH u padu
Pad LVMH-a dio je šireg negativnog trenda među luksuznim brendovima. Dionice Prade u Hong Kongu pale su 4,2 posto, Burberryja 4,6 posto, a Ferragama 4,7 posto. Kering, vlasnik Guccija, zabilježio je pad od 5,2 posto, dok je Richemont, vlasnik Cartiera, pao 0,9 posto.
Odjel Sephora i segment vina i alkoholnih pića unutar LVMH-a posebno su pogođeni slabom potrošnjom. Najveći problem bio je slabiji interes kineskih kupaca u Japanu, u usporedbi s prošlom godinom. Istodobno, američko tržište bilježi pad potražnje, što dodatno slabi poziciju LVMH-a.
Dionice grupacije Stellantis, prema podacima s pariškog indeksa CAC40, izgubile su čak 34 posto vrijednosti od početka godine. LVMH je među najlošijim dionicama u Francuskoj, što zabrinjava investitore i analitičare.
Citijevi analitičari Thomas Chauvet i Mahesh Mohankumar istaknuli su da LVMH nije ponudio uvjerljive razloge za optimizam. Napominju da su očekivanja za ovu grupaciju već ranije smanjena zbog carinskih prepreka i mogućnosti recesije.
Kako navodi Svijet, tržište luksuzne robe trenutno je pod snažnim pritiskom, a investitori traže sigurnije opcije. Preuzimanje vodeće pozicije od strane Hermesa pokazuje promjenu u dinamici industrije luksuza. Ova situacija otvara nova pitanja o budućnosti velikih modnih konglomerata.