Mailovi izvan radnog vremena – nepristojni i nepotrebni ili jednaki kao i oni poslani za vrijeme radnog vremena, pitanje je sad. Često se vode polemike oko toga što je pristojno i ‘profesionalno’ i slanje maila izvan radnog vremena, nakon 16 ili 17 sati zna se okarakterizirati kao negativno.
Mail izvan radnog vremena? (Ne)smeta mi!
No – je li to baš tako crno-bijelo? Jesu li osobe koje pošalju mail nakon ‘pristojnog’ vremena nemarne ili baš suprotno – stalo im je i žele nešto napraviti kad stignu, pa čak i izvan radnog vremena? Točnog odgovora nema. Ipak, većina – pokazuju rezultati LinkedIn ankete – ne mari za vrijeme kad im je pristigao mail.
Čak 66 posto odgovorilo je da im ne smetaju mailovi izvan radnog vremena jer ih čitaju kad oni to žele. No ostatku od 34 posto smetaju i ne žele ih primati. Odnosno – trećina ljudi ne želi primati mailove nakon radnog vremena. Ovi potonji često imaju jedan protuargument: ako već tipkate mailove izvan radnog vremena, možete ih zakazati da se pošalju u ‘pristojno’ vrijeme. I iako ima i neke istine u tome, treba onda sjetiti se provjeriti jesu li ti mailovi zaista poslani kad smo ih i zakazali, stvara se dupli posao na neki način…
Slična se rasprava pokrenula i na Quori, a komentatori su se složili: nije nepristojno.
“Mislim da je sasvim u redu napisati mail kad god vam odgovara. Ako radite izvan takozvanog standardnog radnog vremena, to je vaš izbor. Ali bilo bi nepristojno očekivati odgovor izvan radnog vremena. Osim ako osoba koju kontaktirate radi fleksibilno ili neuobičajeno radno vrijeme”, jedan je od komentara.
I drugi dijele slično mišljenje pa pišu da je “dobra stvar kod e-mailova to što sam biraš kad ćeš ga otvoriti. Odnosno biraš ono vrijeme koje tebi odgovara”.
Uostalom, ako težimo fleksibilnosti i želimo u podne otići pokupiti djecu i skuhati im ručak vidimo korist. Trebalo bi nam biti normalno da pošaljemo ili primimo mail u večernjim satima ili tijekom vikenda. Bez obzira na to odlučimo li na njega odgovoriti ili ne, prenosi womeninadria
Ograničavanje mailova – negativno po dobrobit radnika
Istraživači sa Sveučilišta u Sussexu su identificirali četiri glavna razloga zbog kojih su se ljudi prijavljivali u svoje pretince ulazne pošte dok su bili izvan ureda. A to su: da pokažu brigu za kolegu, da bi posao obavili učinkovito, da bi sačuvali vlastitu dobrobit ili da bi imali kontrolu nad svojim poslom, piše BBC.
Oni koji provjeravaju e-poštu da bi učinkovito izvršili vlastite zadatke i imali kontrolu nad svojim radnim opterećenjem mogu osjetiti veći stres. I to razmišljajući o gomilanju e-pošte i vraćanju pretrpanoj pristigloj pošti. Umjesto toga, moguće je da imaju veću kontrolu rješavanjem dolazne pošte u bilo koje doba dana ili vikendom.
“Ljudi se moraju nositi s e-poštom na način koji odgovara njihovoj osobnosti i prioritetima ciljeva kako bi se osjećali kao da adekvatno upravljaju svojim radnim opterećenjem”, rekla je Emma Russell, glavna istraživačica studije za BBC.
Dakle, najbolje je da se vodite svojim osjećajem. Ako vam je prirodno odgovarati i slati mailove nakon radnog vremena – to je skroz u redu. Ipak, ako znate da osoba s druge strane linije nije pobornik ove prakse, radije se strpite ili tempirajte mail za ujutro. Što god odlučili po ovom pitanju – dobro ste odlučili jer: nije se rodio tko bi narodu ugodio.