Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Marketinške metode – kako izbjeći greške u kampanjama

Marketinške metode se razvijaju, trendovi dolaze i odlaze, a navike potrošača se mijenjaju. Uz toliko promjenama vlasnici tvrtki ne stignu sve pratiti, lako se pogube ili pogriješe. Da bi bila uspješna, vaša marketinška strategija mora biti prilagodljiva i agilna i morate biti svjesni zlatnih pravila kojih se trebate pridržavati. U ovom vodiču koji prenosimo s portala Under30CEO.com navest ćemo neke uobičajene pogreške u marketinškoj strategiji i pomoći vam da ih otklonite odnosno izbjegnete kako bi ona bila što uspješnija.

Definirajte ciljanu publiku, upoznajte svog idealnog kupca i pobrinite se da svaki aspekt kampanje bude prilagođen njemu. Testirajte, revidirajte i analizirajte podatke, pratite izvedbu i usredotočite se na platforme i kanale koji će doprijeti do pravih ljudi.

Pogrešan odabir potencijalnih kupaca

Jedna od najznačajnijih i najvećih pogrešaka koje tvrtke čine prilikom planiranja marketinške kampanje je pogrešan odabir ciljne grupe kupaca. Krajnji cilj kampanje je motivirati potencijalnog kupca da reagira i poduzme akciju. Na primjer, da kupi proizvod ili kontaktira tvrtku. Ako ne ciljate pravu publiku, padaju vam šanse da doprete do pravih i zainteresiranih kupacai. Zato prilikom planiranja uvijek razmišljajte o idealnom kupcu.

Nakon što odredite ciljno tržište, stvorite idealan profil klijenta ili osobe. Prikupite informacije na tržištu, upoznajte potencijalne kupce i obratite pažnju na detalje. Postavljajte pitanja, skupljajte povratne informacije, istražujte trendove i kupovne navike te saznajte što je više moguće o svom idealnom kupcu. Koristite učinkovite tehnike istraživanja tržišta za povezivanje s kupcima i informiranje pri donošenju odluka. Informacije koje prikupite istraživanjem i povratne informacije koje dobijete trebale bi pomoći u svakom aspektu, od brendiranja usluge ili proizvoda, dizajna i pakiranja pa do cijena i vrste promocije.

Ako ne prepoznate i ne uspijete naciljati određene skupine ili pojedince, riskirate da potpuno promašite ciljanu publiku i značajno smanjite povrat ulaganja (ROI).

Još jedno ključno pravilo koje treba imati na umu jest da osigurate da su vaši planovi i ideje usklađeni s vašim djelima i ponudom. Nije dovoljno imati strategiju koja daje prioritet ciljnom kupcu, već bi se i svaki element kampanje trebao kupcu ili klijentu svidjeti i imati učinak.

Kašnjenje s testiranjem, praćenjem i promjenama

Vlasnici tvrtki, timovi i trgovci danas imaju na raspolaganju ogroman broj nevjerojatnih alata. Kako tehnologija napreduje, postalo je sve lakše testirati, revidirati i nadzirati marketinške tehnike i strategije. Ipak, mnoge tvrtke ne koriste u potpunosti prednosti analitike, A/B testiranja, revizije i istraživanja potrošača.

Praćenje izvedbe iznimno je korisno iz nekoliko razloga. Praćenje napretka može vam pomoći da istaknete snage i slabosti i dati vam vrijedan uvid u to kako potrošači percipiraju marku ili proizvod. Također, pomaže vam prikupiti informacije o tome gdje vaša kampanja ima veći uspjeh, a gdje podbacuje u rezultatima. Može vam pomoći da identificirate probleme i provedete poboljšanja, povećate ROI i da izmijenite planove kako biste poboljšali izvedbu.

Testiranje treba provoditi kontinuirano od prvih dana. Marketinški stručnjaci mogu koristiti testiranje za donošenje odluka, saznati više o ciljanim klijentima i publici te riješiti probleme prije nego prijeđu na sljedeću fazu planiranja ili implementacije strategije. Bolje je otkriti i riješiti probleme ili pogreške u ranijim fazama. Pogrešno je planirati testiranje dok se internetska stranica pokrene ili dok proizvod ne bude na policama. Ranim uvođenjem promjena i poboljšanja uštedjet ćete novac i povećati šanse da pridobijete kupce kada budete spremni pokrenuti svoju novu kampanju.

Softver i alati za analitiku su nevjerojatno vrijedni. Daju vam pristup ažurnim podacima i možete odrediti ključne metrike za usklađivanje sa svojim ciljevima. Od posjetitelja stranice i online upita do stopa odustajanja od kupnje i stvaranja potencijalnih kupaca na društvenim mrežama – sve te podatke možete koristiti za praćenje kampanja, prepoznavanje problema, mjerenje poboljšanja i uklanjanje potrebe za nagađanjem.

Ako već ne poznajete alate za testiranje, reviziju i analizu, sada je pravo vrijeme da saznate više o njihovim mogućnostima.

Nerazumijevanje tehnika koje koristite

Marketing je postao složeniji i napredniji otkako smo ušli u digitalnu eru. Većina tvrtki danas za promicanje i prodaju proizvoda i usluga koristi drugačije metode od onih koje su bile popularne prije deset, dvadeset ili trideset godina. Digitalni marketing pruža nevjerojatne prilike tvrtkama i robnim markama za oglašavanje proizvoda i usluga i povezivanje s publikom, no ključno je razumjeti kako te tehnike funkcioniraju.

SEO ili optimizacija za tražilice jedna je od najutjecajnijih metoda, ali zahtijeva znanje i stručnost. SEO se na površini može činiti relativno jednostavnim. Ali to je mnogo više od pisanja blogova prepunih ključnih riječi ili dodavanja naslova ili oznaka bogatih ključnim riječima u oglase ili slike. Baš kao što postoji mnogo osnova SEO-a koje treba savladati i smjernica dobre prakse koje treba slijediti, postoje i pogreške koje treba izbjegavati.

Znate li kakav učinak imaju loše rangirane strance prilikom pretraživanja? Znate li što se događa ako stranica poput Googlea vaš sadržaj procijeno lošim? Razumijete li utjecaj spore internetske stranice, neispravnih veza ili dupliciranog sadržaja? Jeste li svjesni važnosti kreiranja stranica i sadržaja prilagođenih mobilnim uređajima? Ako nemate iskustva u korištenju SEO-a ili vam nedostaje stručno znanje, pametno je razmisliti o angažiranju vanjskih suradnika ili traženju savjeta stručnjaka koji će vam pomoći da pokrenete novu strategiju.

Fokusiranje isključivo na proizvod ili uslugu

Cilj marketinga obično je potaknuti kupce na kupnju proizvoda ili usluga. Možda se čini razumnim usmjeriti sve svoje napore i energiju na promociju onoga što prodajete, ali kupci danas žele više. Potrošači su sve više privučeni proizvodima i uslugama zbog robne marke i dobrog iskustva. Žele se moći povezati s markom i donose odluke na temelju svog odnosa s brendom ili njegovog imidža i reputacije. Više od 80 posto potrošača radije kupuje robne marke koje dijele njihove vrijednosti.

Ključno je biti svjestan promjena navika potrošača kada promovirate svoje proizvode i usluge. Prikažite proizvod i istaknite prednosti pred konkurencijom, ali svakako iskoristite prilike da potencijalnim kupcima date informacije o svojoj tvrtki. Ispričajte priču, podijelite svoje vrijednosti i vrijednost tvrtke i dajte uvid u ono što predstavlja vaš brend. Postoji mnogo načina za to, uključujući stvaranje korporativnog videa, korištenje objava na društvenim mrežama, videozapisa i priča, dodavanje bloga na vašu web stranicu i e-mail marketing za dijeljenje novosti ili korisnih informacija i pogodnosti.

Pokušavate pokriti previše publike

Možda se čini logičnim da će vaš doseg biti širi što više publike pokrijete. Ali to nije uvijek slučaj. Kada je riječ o marketingu, pretjerano širenje može biti kontraproduktivno. Isprobate li svaki trik u smislu metoda i kanala, uzalud ćete potrošiti novac. Mogli biste promašiti ciljanog kupca i riskirate razvodniti poruku.

Iskoristite rezultate istraživanja vaše tržišne strategije kako biste odabrali odgovarajuće marketinške metode i platforme. Razmotrite koji će vam kanali biti najučinkovitiji u dosezanju prave publike. Analizirajte podatke i trendove u industriji kako biste vidjeli koje tehnike funkcioniraju. Često je korisno koristiti kombinaciju metoda koje se međusobno nadopunjuju. Uvijek prilagodite strategiju tako da odgovara vašem poslovanju.

Digitalni marketing postao je iznimno popularan u posljednjem desetljeću, ali nije jedina opcija. Lokalne tvrtke, na primjer, često mogu imati koristi od kombinacije metoda. To uključuje SEO i društvene medije, letke i izravnu poštu te oglašavanje u lokalnom tisku.

Prikupljanje i analiza podataka imaju ključnu ulogu u donošenju ispravnih odluka. Nakon što pokrenete kampanju, upotrijebite analitiku i povratne informacije kako biste identificirali najučinkovitije, najprofitabilnije kanale i odbacite platforme ili metode koje nisu učinkovite. Uložite vrijeme i novac u tehnike koje vam omogućuju da stvorite i pretvorite najviše potencijalnih kupaca.

Izostanak razvoja i prilagodbi

Marketinško okruženje se neprestano mijenja. Kako nova tehnologija i alati postaju dostupni, a ponašanje kupaca se rrazvija i mijenja, neophodno je da se trgovci i vlasnici tvrtki mijenjaju i prilagođavaju. Ako ne uspijete razviti i modernizirati svoju strategiju, ona će izgubiti na važnosti i postat će manje privlačna i utjecajna. Možda ćete otkriti da klijenti gube interes i to bi moglo utjecati na vašu sposobnost da se natječete s konkurentima.

Nastavite s prilagodbama, kontinuirano pratite izvedbu i potičite svoje klijente na aktivnost te komunicirajte s njima kako biste bili sigurni da razumijete što žele. Prikupite i koristite povratne informacije klijenata, uzmite u obzir njihove prijedloge i ideje i pratite što radi konkurencija. Prihvatite nove trendove i napravite promjene u skladu s ciljevima vaše tvrtke.

Nerazumijevanje kupca

Razumijevanje kupca ključno je za marketinški uspjeh. Kao vlasnik tvrtke morate znati izazvati željenu reakciju ili odgovor kupca. Na primjer, da proizvod bude zamijećen i da ga se poželi kupiti. Zato upoznajte svoje kupce, surađujte s njima i saznajte što ih motivira da donose odluke o kupovini.

Prilikom planiranja marketinških strategija ili rada na novim kampanjama lako je pogriješiti. Marketing je područje koje se neprestano razvija i teško ga je pratiti. Većina vlasnika tvrtki ne shvaća uvijek što treba činiti. Ali izbjegavanje uobičajenih pogrešaka može vam pomoći da povećate svoje šanse za uspjeh.

Definirajte svoju ciljanu publiku, upoznajte svog idealnog kupca i pobrinite se da svaki aspekt vaše kampanje bude prilagođen njemu. Testirajte, revidirajte i analizirajte podatke, pratite izvedbu i usredotočite se na platforme i kanale koji će doprijeti do pravih ljudi. Shvatite važnost brendiranja, dijeljenja priče i vrijednosti vašeg brenda. Saznajte više o tome što vaši kupci žele. Osim toga, budite spremni prilagoditi i modificirati svoju marketinšku strategiju kako biste bili u korak s novim trendovima i promjenama navika i ponašanja potrošača.

 

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno