McDonald’s je u četvrtak objavio mješovite kvartalne rezultate. Prodaja u američkim restoranima pala je drugi kvartal zaredom, bilježeći najveći pad na domaćem tržištu od početka pandemije Covida.
Prodaja McDonald’sa u američkim restoranima pala je za 3,6% jer se lanac suočio s lošim vremenom i opreznijim potrošačima. Taj pad je najgori na domaćem tržištu McDonald’sa od pada od 8,7% tijekom drugog tromjesečja 2020., kada su države uvele karantene kako bi usporile širenje Covida.
Analitičari koje je anketirao StreetAccount očekivali su da će tvrtka prijaviti pad prodaje u domaćim restoranima od 1,7% za prvo tromjesečje.
„U SAD-u je ukupni promet u industriji [brzih restorana] iz skupine potrošača s niskim prihodima pao gotovo dvoznamenkasto u odnosu na isto tromjesečje prethodne godine“, rekao je izvršni direktor Chris Kempczinski na konferencijskom pozivu tvrtke. „Za razliku od prije nekoliko mjeseci, promet QSR-a od potrošača sa srednjim prihodima pao je gotovo jednako, što je jasan pokazatelj da se ekonomski pritisak na promet proširio.“
U usporedbi s konkurentima u industriji, McDonald’s ima više gostiju s niskim i srednjim prihodima, rekli su rukovoditelji, a prenosi CNBC. I iako potrošači s visokim prihodima i dalje jedu vani, njihova potrošnja nije dovoljna da nadoknadi smanjenje prometa od strane drugih prihodovnih skupina.
Na svim svojim tržištima, prodaja McDonald’sa u istim trgovinama pala je za 1% tijekom tromjesečja, pogođena usporedbama s prošlogodišnjim prijestupnim danom, izjavila je tvrtka.
Dionice tvrtke pale su otprilike 1,5% u jutarnjem trgovanju.
Evo što je tvrtka izvijestila za prvi kvartal u usporedbi s očekivanjima Wall Streeta, na temelju ankete analitičara LSEG-a:
- Zarada po dionici: 2,67 USD prilagođeno u odnosu na očekivanih 2,66 USD
- Prihod: 5,96 milijardi USD u odnosu na očekivanih 6,09 milijardi USD
Gigant brze hrane izvijestio je o neto dobiti u prvom kvartalu od 1,87 milijardi USD, ili 2,60 USD po dionici, u odnosu na 1,93 milijarde USD, ili 2,66 USD po dionici, godinu ranije.
Isključujući troškove restrukturiranja i ostale stavke, McDonald’s je zaradio 2,67 USD po dionici.
Neto prodaja pala je za 3% na 5,96 milijardi USD.
Još u veljači, financijski direktor Ian Borden rekao je da očekuje da će prvi kvartal biti najniža točka za McDonald’sovu prodaju u istim trgovinama, dijelom zbog slabog početka godine u SAD-u. Od tada je predsjednik Donald Trump uveo široke carine, što je pojačalo zabrinutost nekih potrošača oko cijena.
Usmjeravanje na povoljnije obroke
McDonald’s je sa svoje strane već izjavio da planira usmjeriti se na povoljnije obroke i popularne stavke na jelovniku, poput povratka svojih grickalica u tortilji, kako bi ove godine vratio goste u svoje restorane.
Mjesec dana nakon početka drugog tromjesečja, strategija izgleda kao da funkcionira. Novi McCrispy dobro se prodaju čak i prije nego što je lanac počeo reklamirati tu stavku na jelovniku. Osim toga, obroci vezani uz franšizu videoigara Minecraft, tempirani za izlazak blockbustera, rasprodali su se za otprilike dva tjedna, prema Kempczinskom.
McDonald’s također planira zadržati svoju ponudu obroka od 5 dolara do kraja 2025.
Izvan SAD-a, McDonald’s je zabilježio pad prodaje u istim trgovinama od 1% na svojim međunarodnim tržištima, koja uključuju Australiju i Francusku. Segment uključuje najveća međunarodna tržišta McDonald’sa i čini otprilike polovicu njegovih prihoda. Analitičari su predviđali nepromijenjenu prodaju u istim trgovinama u tom segmentu za tromjesečje.
„Na većini naših glavnih tržišta vidimo sličnu priču u pogledu izazovnog industrijskog okruženja i slabljenja potrošačkog raspoloženja“, rekao je Borden na konferenciji o zaradi tvrtke.
Međunarodna razvojna licencirana tržišta tvrtke izvijestila je o rastu prodaje u istim trgovinama od 3,5%, što je tijesno više od procjena analitičara od 3,2%. Taj segment uključuje Japan, Kinu i Brazil.
McDonald’s je u četvrtak ponovio svoje cjelogodišnje izglede, uključujući planove za otvaranje 2200 lokacija i potrošnju između 3 i 3,2 milijarde dolara na kapitalne izdatke, navodi se u regulatornoj prijavi. Tvrtka predviđa da će neto otvaranje restorana potaknuti rast prodaje u cijelom sustavu za nešto više od 2%.