Meta je izvijestila o boljim rezultatima od očekivanih za treći kvartal. Prihodi porasli za 23%, što je najbrža stopa rasta od 2021.
Evo ključnih brojeva:
- Zarada po dionici: 4,39 USD naspram 3,63 USD očekivanih od strane LSEG-a, ranije poznatog kao Refinitiv
- Prihod: 34,15 milijardi dolara naspram 33,56 milijardi dolara koje očekuje LSEG
Ulagači također gledaju na broj korisnika:
- Dnevno aktivni korisnici: 2,09 milijardi naspram očekivanih 2,07 milijardi, prema StreetAccountu
- Mjesečno aktivni korisnici: 3,05 milijardi naspram očekivanih 3,05 milijardi, prema StreetAccountu
- Prosječni prihod po korisniku (ARPU): 11,23 USD naspram očekivanih 11,05 USD, prema StreetAccountu
Meta bilježi brži rast u svom osnovnom poslovanju u digitalnom oglašavanju jer se klijenti oporavljaju od teške 2022. godine. Tada su prihodi pali tri kvartala zaredom. Prodaja je skočila s 27,71 milijarde dolara godinu dana ranije. Neto prihod porastao je 164% na 11,58 milijardi USD, ili 4,39 USD po dionici. S 4,4 milijarde USD, ili 1,64 USD po dionici, godinu dana ranije.
Metino poslovanje nadmašuje konkurente
Alphabet, matična tvrtka Google, u svom je izvješću o zaradi navela da su prihodi od oglasa porasli za oko 9,5%. Dok je manji konkurent Snap izvijestio o rastu prihoda od 5%, piše CNBC.
Čini se da je velik dio Metinog ponovnog ubrzanja to što je najdalje napredovala u smislu poboljšanja učinkovitosti svojih online oglasa. Nakon Appleovih promjena privatnosti u iOS-u 2021., što je otežalo programerima aplikacija ciljanje korisnika. Meta je istaknula svoja ogromna ulaganja u umjetnu inteligenciju kao ključnu tehnologiju koja joj je pomogla pronaći trgovce na malo koji žele ponuditi ciljane promocije kupcima.
Izvršni direktor Mark Zuckerberg rekao je da je do sada ove godine tvrtka, kao rezultat njihovih poboljšanja preporuka, zabilježila povećanje vremena provedenog na Facebooku od 7%. I povećanje od 6% na Instagramu.
Susan Li, šefica financija Mete, rekla je analitičarima da je internetska trgovina najviše pridonijela rastu prihoda od oglasa u odnosu na prethodnu godinu. A slijede je roba široke potrošnje i igre. Međutim, Li je rekla da je tvrtka proširila svoj raspon planiranih prihoda za četvrti kvartal zbog nepredvidivosti situacije na Bliskom istoku.
Primijetili smo manji broj oglasa na početku četvrtog kvartala, u korelaciji s početkom sukoba. Što je zabilježeno u našim izgledima prihoda za četvrti kvartal. Teško nam je pripisati mekoću potražnje izravno bilo kojem specifičnom geopolitičkom događaju.
Meta je rekla da očekuje prihod od 36,5 do 40 milijardi dolara u tekućem kvartalu. Analitičari su očekivali prodaju od 38,85 milijardi dolara, prema LSEG-u. Na sredini raspona, rast u kvartalu bit će oko 19% veći u odnosu na prethodnu godinu.
Meta je rekla da će troškovi za 2023. biti u rasponu između 87 i 89 milijardi dolara. Što je pad od prethodne prognoze od 88 do 91 milijarde dolara. Troškovi za 2024. bit će u rasponu između 94 i 99 milijardi dolara.
U pogledu prioriteta ulaganja, umjetna inteligencija će biti naše najveće područje ulaganja u 2024., kako u inženjering tako i u računalne resurse.
Mark Zuckerberg
Umjetna inteligencija
Metin odjel Reality Labs, koji se fokusira na tehnologije virtualne stvarnosti i proširene stvarnosti, zabilježio je 3,74 milijarde dolara operativnih gubitaka u kvartalu. Sada je izgubio blizu 25 milijardi dolara od početka prošle godine – to je nakon izdavanja slušalica Quest 3 i drugih novih proizvoda.
“Ponosan sam na posao koji su naši timovi obavili kako bi unaprijedili umjetnu inteligenciju i mješovitu stvarnost s lansiranjem Questa 3, Ray-Ban Meta Smart Glasses i našeg AI studija”, rekao je Zuckerberg.
Tvrtka je rekla da očekuje da će se operativni gubici Reality Labsa značajno povećati iz godine u godinu zbog stalnih napora u razvoju proizvoda u proširenoj stvarnosti/virtualnoj stvarnosti i ulaganja u daljnje skaliranje njihovog ekosustava.
Meta ima 66.185 zaposlenih na dan 30. rujna, što je 24% manje u odnosu na prethodnu godinu. Tvrtka je rekla da “velika većina zaposlenika” koji su bili dio njenih velikih napora za rezanje troškova više nisu uključeni u njen broj zaposlenih.
Počevši od 2022., pokrenuli smo nekoliko mjera kako bismo postigli veću učinkovitost i preusmjerili naše poslovne i strateške prioritete. Do 30. rujna 2023. u velikoj smo mjeri dovršili planirana otpuštanja zaposlenika dok nastavljamo procjenjivati inicijative za konsolidaciju objekata i restrukturiranje podatkovnog centra.
Ukupni troškovi i rashodi pali su 7% u odnosu na prethodnu godinu na 20,4 milijarde dolara. Naglašavajući Zuckerbergovu “godinu učinkovitosti” u veljači, kada je naglasio potrebu za vitkijom i okretnijom radnom snagom.
Cijena dionice Mete porasla je za oko 150% ove godine, druga najbolja izvedba u S&P 500, iza proizvođača čipova Nvidije.