Izvršni direktor Mastercard-a Michael Miebach izjavio je da ova kompanija za plaćanja ne bilježi usporavanje potrošnje. Iako istraživanja o potrošačkom raspoloženju pokazuju da su građani zabrinuti za stanje ekonomije.
Govoreći na Semafor World Economy Summitu 23. aprila, Miebach je poručio da „tvrdi podaci“ Mastercardovog Ekonomskog instituta pokazuju sasvim drugačiju sliku.
Mastercard, koji prati potrošnju u realnom vremenu širom svoje mreže i globalne ekonomije, zabilježio je rast potrošnje od 1,4% u ožujku, suprotno rezultatima anketa o potrošačkom povjerenju.
„Ti podaci ne odražavaju gdje je zaista potrošač“, rekao je Miebach. „Današnji potrošač je osnažen i i dalje želi da troši na ono što mu je važno.“ Iako možda troše nešto opreznije, „oni i dalje žele da otputuju.“
„Za sada ne vidimo nikakve promjene“, dodao je.
Kako bi Mastercard reagirao u slučaju usporavanja ekonomije?
Miebach, koji je preuzeo poziciju CEO-a na početku pandemije 2020. godine, istakao je da se Mastercard oslanja na diverzifikaciju svojih usluga i geografsku prisutnost – kompanija posluje u čak 210 zemalja i teritorija.
Mastercard nije samo procesor kartičnih transakcija. On pruža čitav spektar usluga „vezanih za snažne dugoročne trendove koji nisu direktno povezani s ekonomijom“, rekao je Miebach. Jedan od ključnih primjera je cyber sigurnost, gdje je Mastercard među najvećim globalnim igračima.
„Naše planiranje scenarija ne podrazumijeva crne oblake“, poručio je. „Trenutno nema naznaka da bi išta imalo dramatičan uticaj na nas.“
Što je s Apple Pay-om?
Miebach je demantirao špekulacije da će Visa preuzeti Apple Pay od Mastercarda. „Vidjeli smo naslove, ali to se ne dešava“, rekao je. Ranije ovog mjeseca, Visa je ponudila 100 milijuna dolara kompaniji Apple kako bi preuzela Apple Pay, o čemu je pisala Financa. Podsjećamo, trenutno koristi Mastercard za obradu Apple kreditne kartice povezane s Goldman Sachsom.
Osim trke za nasljednika Goldmana, traje i borba među mrežama za obradu transakcija – Visa, Mastercard i American Express.
Koliko se Mastercard razlikuje u sve konkurentnijem fintech okruženju?
Miebach ističe da Mastercard više ne treba gledati kao B2C kompaniju.
Mi pokrećemo rješenja za kompanije poput Sonyja i Walmarta. Volimo konkurenciju. Volimo što potrošači danas imaju izbor.
Michael Miebach, izvršni direktor Mastercard
Fokus kompanije je rješavanje problema, a ne praćenje konkurencije. Jedan od izazova za trgovce je proces naplate.
„Tko želi da čeka u redu ili da se muči s kompliciranom naplatnom stranicom na webu?“ upitao je.
Rješenje Mastercarda je biometrija – tehnologija koja omogućava plaćanje otiskom prsta ili licem. „Ako to funkcioniše na telefonu, može raditi svuda. Mi smo kreirali taj standard“, rekao je.
Do 2030. godine, Mastercard planira eliminirati potrebu za unosom brojeva kartica, lozinki i jednokratnih kodova, zamjenjujući ih tokenizacijom i biometrijskom autentifikacijom.
Generativna umjetna inteligencija mijenja tržište
Mastercard je već koristio strojno učenje i klasičnu umjetnu inteligenciju za obradu 160 milijardi transakcija godišnje. Sada prelazi na generativnu umjetnu inteligenciju i koncept „agentic commerce“ – pametni AI agenti koji poznaju potrošača i pojednostavljuju procese poput prikupljanja i korištenja nagradnih poena za planiranje putovanja – čak mogu i da rezerviraju put.
„U agentic trgovini, AI agent zna sve vaše preferencije i stanja na karticama. Mi omogućavamo putovanja, trgovinu i imamo ogromnu količinu podataka.“ Najveći uticaj AI do sada imao je u oblasti cyber sigurnosti i borbe protiv prijevara.
Od 2018. godine investirali smo 11 milijardi dolara kako bismo zaštitili sebe i razvili sigurnosne proizvode za naše korisnike.
Michael Miebach, izvršni direktor Mastercard
Cilj Mastercarda je da do 2030. godine spriječi prijevare u vrijednosti od 120 milijardi dolara, između ostalog korištenjem GenAI tehnologije za skeniranje dark weba i pravovremeno upozoravanje banaka, analizirajući bilione podataka.