Svi veliki proizvođači automobila obećavaju da će električna vozila postati glavna ili jedina vrsta automobila u budućnosti, potpuno zamjenjujući vozila na fosilna goriva. Ipak, potražnja za električnim vozilima usporava, a tržište ostaje izuzetno konkurentno. Stoga neki proizvođači koriste hibridne modele kao sredstvo zaštite. U Sjedinjenim Američkim Državama, skepticizam prema električnim vozilima i dalje je prisutan, usprkos njihovoj rastućoj popularnosti. To je, djelomično, rezultat mitova i pogrešnih percepcija o ovoj tehnologiji, posebno jer su proizvođači poboljšali svoje ponude.
Evo osam mitova o električnim vozilima i objašnjenja zašto su netočni:
Električna vozila imaju veći ugljični otisak
Iako električni automobili ne koriste fosilna goriva, njihova proizvodnja uključuje emiter ugljičnog dioksida. Ne treba ih smatrati lošijim od vozila na benzin. Električni automobili zahtijevaju više minerala, što dovodi do dodatnog rudarenja. Bez obzira na to, električna vozila ispuštaju manje od trećine emisija koje proizvode benzinci, čak i kada se uzmu u obzir svi faktori.
Baterije električnih vozila ne traju dugo
Česta zabluda o električnim baterijama je da ih je potrebno mijenjati svake pet godina. Svi proizvođači automobila nude jamstvoJamstvo je odgovornost jedne osobe za obvezu koju druga osob... od osam godina ili 100.000 milja za baterije. Prema procjenama, većina baterija može trajati između 12 i 15 godina. Neke baterije čak mogu nadživjeti obične automobile, s obzirom na to da je prosječna starost vozila u SAD-u 12,6 godina.
Baterije električnih vozila završavaju na odlagalištima
Mnogi Amerikanci brinu da će baterije za električna vozila završiti na otpadima. Međutim, mnoge stare baterije se koriste kao izvori energije za solarne panele. Većina baterija se reciklira, a minerali iz njih se ponovno koriste. Kompanije kao što je Redwood Materials vode reciklažu istrošenih baterija, surađujući s velikim proizvođačima, doznaje Blic.
Električna vozila će uništiti električnu mrežu
Očekuje se da će potražnja za električnom energijom rasti za 4% ove godine, a električna vozila su jedan od uzroka. Ipak, nacionalna mreža je sposobna izdržati taj rast, pod uvjetom da se proizvodnja energija nastavi povećavati. Prema predviđanjima, sva vozila na cesti neće biti električna do 2050., što znači da će se potražnja za energijom postupno povećavati.
Električna vozila imaju veći rizik od zapaljenja
Strah od požara u električnim vozilima izazvan je upotrebom litij-ionskih baterija. No, statistike pokazuju da se požari javljaju rjeđe nego u vozilima na benzin. Na svakih 100.000 prodanih električnih vozila, dogodi se samo 25 požara, dok su hibridi u tom razdoblju uzrokovali 3.475 požara. Snaga plamena u slučajevima požara EV-a, međutim, može biti alarmantna za vatrogasce.
Električna vozila nemaju dovoljan domet
Mnogi se boje da će im vozilo ostati bez struje prije nego što stignu do punionice. Sjeverna Amerika ima 213.021 javnih i privatnih punionica, ali će to trebati rasti da bi se postigla punna elektrifikacija. Unatoč tome, sve veći broj EV modela ima domet veći od 300 milja s jednim punjenjem.
Električna vozila su preskupa
Visoki troškovi su često navedeni kao glavni razlog za neodlučnost u prelasku na električna vozila. Iako su prosječne cijene EV-a trenutno viši, uz poticaje cijena postaje sličnija hibridnim i benzinskim automobilima. Osim toga, troškovi održavanja električnih vozila su niži, što također treba uzeti u obzir prilikom donošenja odluke o kupnji.
Električna vozila su preteška za cestu
U prosjeku, električna vozila su 30% teža od automobila na fosilna goriva. Ova dodatna težina može izazvati zabrinutost zbog štete na cestama, no utjecaj na njihov životni vijek bi mogao biti minimalan. Federalna ograničenja dozvoljavaju vozila težine do 80.000 funti (36 tona), što uključuje teret, što smanjuje rizik od oštećenja cesta.