Tehnika ’50 riječi’ jedna je od najučinkovitijih metoda za jasno i sažeto izražavanje. Preporučuju je stručnjaci za komunikaciju, a posebice Carmine Gallo, poznati autor, predavač i bivši novinar.
Gallo naglašava kako je vježba sažimanja poruka ključna za uspjeh u poslovnom svijetu. Cilj je prenijeti bitnu poruku u 50 riječi ili manje. Ovu tehniku prakticira i osobno, a savjetuje je svima kojima je komunikacija ključna za posao.
Prednosti ove metode
Savladavanje tehnike ’50 riječi’ može vam pomoći u raznim situacijama. Omogućuje vam da:
- Privučete pažnju investitora ili klijenta.
- Osigurate ključni sastanak s važnom osobom.
- Predstavite projekt ili ideju na jasan i uvjerljiv način.
Sažetost u govoru i pisanju pokazuje sigurnost i jasnoću. Ljudi lakše pamte jednostavne poruke i brže donose odluke.
Steven Spielberg – primjer iz prakse
Poznati redatelj Steven Spielberg koristio je ovu tehniku 1970-ih. Na sastanku s producentima predstavio je ideju za film Ralje u samo 34 riječi:
“Šef policije s fobijom od otvorenih voda bori se s golemim morskim psom. Grad insistira da plaža ostane otvorena, unatoč opasnosti.“
Film je snimljen i postao jedan od najvećih hitova svih vremena.
Kako je Airbnb osvojio svijet?
Osnivač Airbnb-a, Brian Chesky, ideju je predstavio u 27 riječi:
“Web platforma gdje korisnici iznajmljuju svoj prostor putnicima. Putnici štede, iznajmljivači zarađuju, a svi promoviraju lokaciju.“
Jasna i kratka poruka privukla je investitore. Danas je Airbnb globalni lider u privatnom smještaju.
Marija Šarapova i moć sažete poruke
U New York Times Magazinu, autobiografija Marije Šarapove predstavljena je u samo 42 riječi:
“Ovo nije knjiga o tenisu, već o djevojčici s velikim snom. Hrabrost, disciplina i snaga ključni su za uspjeh.“
Ova sažeta poruka bila je toliko moćna da je privukla mnoge čitatelje, uključujući i Carminea Galla, piše Bonitet.
Zašto biste trebali koristiti tehniku ’50 riječi’?
Jasne i sažete poruke ostavljaju snažan dojam. Gallo u 27 riječi objašnjava njezinu vrijednost:
“Ako svoju ideju možete prenijeti u 50 riječi ili manje, vaša poruka bit će snažna i lako pamtljiva.“
Ova metoda pomaže u boljoj komunikaciji i većoj uvjerljivosti. Prakticiranjem tehnike postajete precizniji i uvjerljiviji u svom izražavanju.