Prema godišnjem istraživanju State of Fashion iz McKinseyja, prognoze za ovu godinu nisu optimistične. Lideri modne industrije izražavaju zabrinutost zbog pada potrošačkog entuzijazma i nesigurne ekonomske klime.
Tek 20% stručnjaka predviđa poboljšanje raspoloženja potrošača, dok čak 39% očekuje daljnje pogoršanje. Najveći izazov bit će smanjena spremnost na potrošnju, što naglašava 70% ispitanika. U nepredvidivim okolnostima, modni brendovi suočavaju se s potrebom prilagodbe strategija kako bi opstali.
Regionalne razlike će postati izraženije, dodatno komplicirajući globalno poslovanje brendova. Sve veća prisutnost imitacija i pažljiviji pristup potrošača odabiru proizvoda predstavljaju nove izazove. Brendovi će morati osmisliti inovativne načine kako bi se diferencirali i ostvarili rast.
1. Fokus na bolji omjer cijene i kvalitete
U uvjetima štednje, potrošači sve više cijene povoljne cijene uz dobru kvalitetu. Preprodajni segmenti i sniženi proizvodi doživjet će ekspanziju, dok će luksuzni brendovi morati opravdati svoje cijene. Poboljšanje kupovnog iskustva, kako u trgovinama tako i online, postaje ključno.
2. Ulaganje u osobni odnos s kupcem
Prodavači će igrati ključnu ulogu u izgradnji dubljih odnosa s potrošačima. Brendovi će povećati ulaganja u obuku prodajnih timova kako bi bolje komunicirali vrijednost svojih proizvoda. Direktna interakcija postat će presudna za jačanje lojalnosti kupaca prema marki.
3. Umjetna inteligencija transformira online prodaju
Masovne online platforme suočavaju se s izazovima zbog povratka kupaca fizičkim trgovinama. Umjetna inteligencija će igrati ključnu ulogu u personalizaciji sadržaja i olakšavanju pretrage proizvoda. Cilj je poboljšati korisničko iskustvo i povećati stopu konverzije u prodaji.
4. “Srebrna generacija” postaje ključna publika
Iako je fokus tradicionalno na mlađim potrošačima, kupci stariji od 50 godina dobit će na važnosti. Brendovi će morati prilagoditi svoje strategije ovoj rastućoj i lojalnoj skupini potrošača. Ovo će se posebno odraziti u segmentu luksuznih proizvoda i visoke mode.
5. Jasno pozicioniranje u modnom ekosustavu
Internetske platforme morat će pronaći svoje mjesto u složenom modnom okruženju kako bi ostale konkurentne. Luksuzni i neluksuzni brendovi suočavaju se s potrebom redefiniranja svojih poslovnih modela.
6. Prednost novih, fleksibilnih brendova
Izazivački brendovi sve više preuzimaju tržišni udio etabliranih modnih kuća. Inovativni i kreativni pristupi omogućuju manjim igračima da privuku široku publiku. Posebno u segmentu sportske odjeće, manji brendovi ostvaruju značajan rast na račun velikih konkurenata.
Bloomberg piše da će se ključ uspjeha modnih brendova u 2025. godini temeljiti na prilagodbi i inovaciji. Oni koji uspješno odgovore na nove izazove, osigurat će svoje mjesto na vrhu.