Milijarderi Mark Zuckerberg i Elon Musk prethodno su najavljivali su borbu u kavezu. U poslovnom svijetu borba je već počela.
Manje od 24 sata nakon što je Zuckerberg lansirao Threads, svoju alternativu Twitteru, već je zabilježio oko 30 milijuna prijava. Iako je to još uvijek mali dio od stotina milijuna korisnika Twittera, Threadsu daje kredibilitet kao ozbiljnom konkurentu u svijetu društvenih medija.
Analitičari smatraju da je to znak da Zuckerbergova Meta ima dobre šanse da pridobije neke od svojih više od 3 milijarde korisnika na Facebooku, Instagramu i WhatsAppu za novu mrežu. I da dovedu oglašivače sa sobom, piše BBC.
Uostalom, Zuckerberg, čija je Meta prošle godine zaradila više od 117 milijardi dolara, ima fantastične rezultate kada je u pitanju prodaja reklama. Elona Muska, koji je prezirao oglašavanje u svojoj tvrtki za proizvodnju električnih automobila, Tesla, tražio je alternativne načine financiranja Twittera.
Mark Zuckerberg je rekao da u početku neće biti reklama na Threadsu. Na taj način daje tvrtki vremena za fino uređivanje aplikacije koja korisnicima omogućuje beskrajno listanje kroz tekstualne objave.
Naš pristup bit će isti kao i za sve ostale naše proizvode: najprije osiguramo da proizvod dobro funkcionira, zatim vidimo možemo li ga staviti na jasan put do 1 milijarde ljudi, a tek onda razmišljamo o monetizacijiIzraz "monetizacija" može poprimiti različita značenja ov....
Mark Zuckerberg
Ali na kraju bi reklame u aplikaciji Threads mogle dodati 1% do 5% ukupnim prihodima Mete. Generirajući više od 6 milijardi dolara u najoptimističnijem scenariju. Napisao je u bilješci Justin Patterson, analitičar za istraživanje kapitala u KeyBanc Capital Markets.
To nije veliko. Ali to također nije ništa, pogotovo jer tvrtka nastavlja tražiti načine za borbu protiv pada prodaje oglasa izazvanog strožim Appleovim pravilima o privatnosti.
I prilično je blizu Twittera, koji je generirao 4,5 milijardi dolara prihoda od oglasa u 2021., prije nego što je Muskovo preuzimanje izazvalo preokret.
Hoće li korisnici ostati?
Hoće li se taj novac generirati ovisit će o tome što će Threads postati u tjednima i mjesecima koji dolaze.
Musk je u četvrtak bio spreman s protuudarcem, navodno je zaprijetio pravnim postupkom protiv Mete zbog krađe poslovnih tajni.
Ali frustracija Twitterom ostavila je mnogo ljudi gladnih za alternativom. A Metino obećanje o zdravijem, ljubaznijem mjestu od Twittera rezultiralo je pretjeranim brojem prijava, rekla je analitičarka Insider Intelligencea Jasmine Enberg.
Uspjeh će ovisiti o pridobijanju naprednih korisnika Twittera ili ljudi koji se uopće nisu prijavili na aplikaciju – a to nije sigurna oklada, kažu analitičari.
Iako je modni i životni sadržaj koji je temelj Instagrama očito privlačan za oglašivače, nije jasno treba li svijetu još jedna platforma.
Mark Zuckerberg također ima kompliciran odnos s vijestima, jednom od glavnih funkcija Twittera.
Rekao je da ankete pokazuju da korisnici žele manje toga na platformama koje on vodi. A u Kanadi se njegova tvrtka, umjesto da tamošnjim davateljima vijesti plaća njihov sadržaj, sprema blokirati lokalno izvještavanje.
“Ljubitelji vijesti i strastveni lojalisti Twittera vjerojatno neće napustiti Twitter, a Meta će morati održavati Threads zanimljivim kako bi održala da ostane atraktivan”, rekla je Enberg, dodajući da se Zuckerberg – koji je prije bio osuđivan zbog stvaranje kopija proizvoda – “mučio” s inovacijama.
Regulatorni rizik
Oglašivači će također tražiti povjerenje da ne troše novac na platformu koja ih izlaže rizicima povezanima s problemima kao što su dezinformacije i povreda privatnosti.
Pod Elonom Muskom, Twitter, koji se borio da bude profitabilan, odbio je oglašivače naglim promjenama načina na koji stranica moderira sadržaj i nedavno, novim ograničenjem broja postova koje publika može vidjeti.
Analitičari kažu da je Meta već bila na dobitku zato što je Twitter počeo gubiti posao. Ali ni Zuckerberg ne dolazi za stol s čistim dosjeom. Njegova se tvrtka godinama sukobljavala s marketinškim stručnjacima oko transparentnosti i točnosti podataka. A njihovo je postupanje s korisničkim podacima i dezinformacijama izazvalo brojne kritike.
Oglašivači žele čisto … dobro osvijetljeno okruženje u kojem se sadržaj moderira prema dogovorenim uvjetima, na dosljednoj osnovi. Općenito gledano, društveni mediji trenutno su poput požara u kontejneru.
Lou Paskalis, izvršni direktor AJL Advisoryja.
Dionice Mete skočile su za 4% u srijedu uoči lansiranja nove aplikacije. Znak je to povjerenja ulagača da Zuckerberg ima sposobnost posao učiniti uspješnim, unatoč neuspjesima poput Facebook Datinga.
No repliciranje načina na koji se vijesti objavljuju na Twitteru bit će teško. Rekao je Paskalis, ostavljajući prostora za postojanje obje platforme. Ili, sugerirao je, prisutnost ozbiljne prijetnje mogla bi biti “poziv na buđenje” za Elona Muska.
Jedna od ključnih stvari bit će koliko dugo će Threads izbjegavati oglašavanjeKoliko god to vremensko razdoblje bilo, to je vremensko razdoblje koje Twitter ima da ispravi svoj brod.
Lou Paskalis