Strastvena ljubav kritičara nije bila dovoljna da neke od najbolje ocijenjenih filmova pretvori u financijski uspjeh, a nekoliko najvećih promašaja 2023.
„Da li si tu, Bože? To sam ja, Margaret“ i „Joy Ride“ – bili su filmovi široko obožavani od recenzenata i publike usprkos njihovim skromnim rezultatima na blagajni.
Zasnovan na filmu iz 1970. autorice Judy Bloom, „Da li si tu, Bože? To sam ja, Margaret“ zaradio je samo 20,3 miliona dolara nakon premijere u 3.343 kina u travnju, a kritičari i obožavatelji zavoljeli su adaptaciju sa Rachel McAdams. Film je dobio visokih 99% od kritičara i 95% od publike na Rotten Tomatoes.
Priscilla
Film Sofije Kopole o eksplozivnoj ljubavnoj priči Elvisa Preslyea u kojem glume Cailee Spaeny i Jacob Elordi, također nije uspio da pretvori svojih 82% od kritičara u značajnu zaradu na blagajni. Film je zaradio samo 20,7 miliona dolara na domaćim blagajnama nakon premijere u više od 2.300 kina.
Dumb Money
Dramatizacija stvarnih događaja u kompaniji GameStop koji su obične ljude pretvorili u milionere preko noći. Dobila je priznanje i ocjenu 84% kritičara i 85% gledalaca. No to se nije odrazilo na zaradu – film je zaradio 13,9 miliona dolara nakon premijere u 2.837 kina u studenom.
Joy Ride
Komedija sa ocjenom R o poslovnom putovanju u Kini koje krene naopako, puštena je u 2.820 kina u studenom i svidjela se kritičarima koji su joj dali ocjenu 91%. Ali zaradila je samo 12,9 miliona dolara i predstavlja jedan od najvećih fijaska na blagajni u 2023.
„Da, sve je stvarno zastrašujuće, ali u rukama Bloom i Crage, odrastanje je takođe srceparajuće lijepo“, napisala je Lauren Mechling iz Gurdijana o „To sam ja, Margaret“. „Ova adaptacija je uslišena molitva.“
O „Priscilli“, filmski kritičar Los Angeles Timesa Justin Chang je rekao na NPR-u da je to „intimno, neugodno istinito i probadajuće tužno“. A Elisabeth Vincentelli iz New York Timesa je napisala o „Joy Ride“ da „možda ne izmišlja toplu vodu u tom žanru, ali mijenja ko upravlja autom. I, što je najvažnije, zaista, zaista je smiješan“.
Ova godina bila je teška za Hollywood
Članovi Udruženja pisaca Amerike, koji predstavlja 11.500 scenarista, štrajkali su u svibnju i nisu se vratili na posao do rujna. To je jedno od najdužih štrajkova u povijesti udruženja. Glumci su se pridružili radnicima u srpnju i ostali su van posla do početka studenog. Procjenjuje se da su štrajkovi koštali ekonomiju Kalifornije i drugih država sa velikom filmskom produkcijom više od šest milijardi dolara. Prisilili su odlaganje snimanja i planiranih premijera velikih studija poput Disneya, Warner Brosa i Univerzala.
Izvor: forbes.n1info