U ranim fazama života ključna metrika je rast. Kako djeca rastu, roditelji mjere njihovu visinu. Ali kada djeca sazriju u mlade odrasle osobe, fizički rast više nije mjera koji se koristi za ocjenjivanje napretka. U obzir se tada uzimaju druge metrike. Netflix pokušava uvjeriti Wall Street da je sada odrastao. Nakon što je istisnuo milijune dodatnih pretplatnika putem razbijanja dijeljenja lozinki i uvođenjem jeftinijih planova koje podržavaju oglase, streamer zna da se njegov skokovi rasta približavaju kraju. Sada želi da investitori prestanu biti opsjednuti tim dosadnim brojem članova. Umjesto toga žele da se usredotoče na druge metrike, piše CNN.
U našim ranim danima, kada smo imali mali prihod ili profit, rast članstva bio je snažan pokazatelj našeg budućeg potencijala. Ali sada ostvarujemo vrlo značajan profit i slobodan novčani tok. Također razvijamo nove izvore prihoda kao što su oglašavanje i naša značajka za dodatno članstvo, tako da su članstva samo jedna komponenta našeg rasta.
rekao je Netflix dioničarima u četvrtak dok je izvještavao o kvartalnoj zaradi
U tu svrhu, Netflix je rekao da više neće izvještavati o kvartalnom broju pretplatnika, počevši od 2025. I samo tako metrika po kojoj je Wall Street oduvijek ocjenjivao Netflix, metrika koja je potaknula naslijeđene medijske tvrtke da troše beskrajne hrpe novca u svojim ponudama dok se natječu sa ovim streamerom, bit će umirovljen. Odlazi poput mamuta, rekao je Netflix. Doviđenja!
Značajna prekretnica
Odluka da se ukine transparentnost metrike predstavlja značajnu prekretnicu u revoluciji streaminga. Godinama se Netflix ponosio svojom izuzetnom transparentnošću. Sada nastoji svoje karte držati bliže prsima. A s obzirom na to da je streaming div pokretač trendova u svemiru, moglo bi se očekivati da će druge medijske tvrtke biti inspirirane ovim potezom i također odlučiti prestati objavljivati takve podatke.
Ipak, ono što Netflix govori nije nužno neosnovano. Kako tvrtka pomiče svoj poslovni model s pretplata na oglašavanje i druge izvore prihoda, ima smisla razmotriti koliko vremena korisnici troše na uslugu. Što više sadržaja korisnik konzumira na Netflixu, to je vjerojatnije da će nastaviti plaćati uslugu i više novca Netflix tada zarađuje od tog jednog pretplatnika (osobito ako je na razini koja podržava oglase).
Usredotočeni smo na prihod i operativnu maržu kao našu primarnu financijsku metriku. I na angažman (tj. utrošeno vrijeme) kao našu najbolju zamjenu za zadovoljstvo korisnika.
Netflix
Netransparentna industrija
Bez obzira na to, manje transparentnosti u ionako netransparentnoj industriji nije idealno. Ograđeni vrt streaminga već nema iste detaljne podatke o gledanosti koje Nielsen prikuplja na linearnim televizijskim postajama. Sada će vidljivost u svijetu streaminga biti još slabija. Umjesto toga, Netflix je rekao da će “objaviti glavne prekretnice u broju pretplatnika” kada ih prijeđe. Ali to je vrlo općenita izjava i nejasno je što tvrtka definira kao prekretnicu.
Najava Netflixa uspjela je zasjeniti njegov inače zvjezdani kvartal. Tvrtka je spretno pobijedila iznimke i dodala nevjerojatnih 9,3 milijuna pretplatnika. Što znači da sada ima gotovo 270 milijuna ukupno. Netflix je također nadmašio očekivanja analitičara i glede zarade i prihoda.
Ali nisu sve bile dobre vijesti. Netflix je prognozirao da će njegov rast pretplatnika biti niži u drugom kvartalu. Pripisujući ga “tipičnoj sezonalnosti”. To je dovelo do pada dionica za gotovo 5% u trgovanju izvan radnog vremena.
Teško je reći je li za to kriva isključivo “tipična sezonalnost” ili je streamer jednostavno počeo udarati o strop. Možda je mješavina oboje. Bez obzira na uzrok, pad dionica zbog manje od idealnih izgleda najbolji je primjer zašto Netflix želi da se Wall Street prestane fokusirati na broj pretplatnika. A za godinu dana investitori neće imati izbora.