Tijekom posljednjeg razgovora o zaradi Greg Peters, Netflixov co-CEO, govorio je o uspjehu novog osnovnog plana s oglasima, koji je pokrenut prošlog studenog. Odluka je u to vrijeme bila poprilično kontroverzna.
Prvo, činilo se da je oglašavanje u suprotnosti s premium modelom na kojem je Netflix izgradio svoje poslovanje, piše Inc. Drugo, nova razina “Osnovni paket s oglasima” nije bila baš dobra. Nije sadržavala neke sadržaje koje Netflix nije imao prava distribuirati s oglasima, a bila je dostupna samo u 720p rezoluciji. Također na njoj nije dopuštao preuzimanje sadržaja na vlastite uređaje izvan mreže.
Osnivač i bivši CEO Netflixa, Reed Hastings, govorio je o tome zašto je tvrtki trebalo toliko dugo da pokrene uslugu podržanu oglasima, rekavši da se sve svelo na njegovu osobnu averziju prema oglašavanju.
Nisam vjerovao u taktiku podržanu oglasima. Griješio sam u vezi s tim. Hulu je dokazao da to možete učiniti u velikom obimu i kupcima ponuditi niže cijene. To smo doista i napravili. Volio bih da smo krenuli nekoliko godina ranije s tim, ali nadoknadit ćemo.
Reed Hastings
Netflix nije objavio konkretan broj pretplatnika u paketu “Osnovni paket s oglasima”, ali svakako se čini zadovoljan svojim uspjehom. Ono što su rekli jeste da novi plan donosi Netflixu više novca po korisniku nego što donosi i njihov standardni plan od 15,49 $ mjesečno. To je velika stvar, pogotovo kada uzmete u obzir koliko je dugo najveći streaming servis odolijevao oglasima.
Općenito, zadovoljni smo našom isplativosti oglasnog plana po članu. To je sveukupno više od našeg osnovnog plana, a u SAD-u je zapravo čak i više od našeg standardnog plana.
Spence Neumann, Netflixov financijski direktor.
Tek druga kontroverzna odluka
Mogli biste tvrditi da je dodavanje razine podržane oglasima tek druga najkontroverznija odluka koju je Netflix donio u posljednjih nekoliko godina. Prva je vjerojatno stati u kraj ljudima koji dijele lozinke nakon godina eksplicitnog podržavanja te prakse. Iz Netflixa sada kažu da će pokrenuti represiju u SAD-u kasnije ovog kvartala. Zahtijevati će od korisnika koji dijele lozinke da plaćaju za dodatne korisnike ili da takvi korisnici prijeđu na vlastitu pretplatu.
Pa opet, te dvije stvari su povezane. Razina podržana oglasima uvedena je uglavnom kako bi potaknula ljude da plate za račun. Netflixov je najveći izazov to što su se gotovo svi koji su spremni platiti 15 dolara mjesečno već pretplatili. To nije dobro za tvrtku za koju se uspjeh mjeri rastom pretplatnika.
Ako će Netflix uvjeriti ljude koji godinama besplatno gledaju da plate uslugu streaminga, potrebna mu je opcija koja je malo jeftinija. Ako niste plaćali ništa, puno je lakše progutati 6,99 $ nego 15,49 $.
To je također razlog zašto je Netflix počeo mijenjati način na koji govori o rastu. S pretplatnika su se prebacili na prihode i profitabilnost. Netflix želi da ljudi prestanu razmišljati o tome imaju li nove pretplatnike, nego da se umjesto toga usredotoče na to koliko novca zarađuje (posebno zato što većina njegove konkurencije gubi novac).
Iznenađujuće je da Netflix kaže da zarađuje više od pretplatnika koji imaju “Osnovni paket s oglasima” nego od korisnika na Standard planu. U osnovi, tvrtka kaže da zarađuje više od 9 dolara mjesečno po korisniku od prodaje oglasa. To je impresivno za tvrtku koja je tek krenula ovim smjerom.
Još privlačniji paket s oglasima
Dakle, dodajemo više značajki u paket s oglasima. To iskustvo činimo boljim za članove. Nadogradili smo značajke paketa s oglasima, kako u pogledu razlučivosti videozapisa, tako i kvalitete videozapisa i broja istodobnih streamova, jer mislimo da podržava naša oba cilja.
Greg Peters
Ciljevi su – prema Petersu – poboljšati iskustvo za korisnike i zaraditi tvrtki više novca. Te dvije stvari stvarno idu zajedno. Ako Netflix ostvaruje više prihoda po korisniku na tom planu, logično je da bi tvrtka željela pronaći načine da potakne određeni broj postojećih pretplatnika na promjenu.
“Dakle, stvarno nam se sviđa put kojim idemo, i putanja koju imamo”, rekao je Neumann. “I, kao što sam rekao, to je na neki način dobit za sve, jer je to opcija s nižom cijenom za naše članove i oboje je vrsta inkrementalnog prihoda, inkrementalnog profita za posao. Dakle, to čini posao jačim, što naravno, mi zatim možemo ponovno uložiti u sve više i više sjajne zabave.”
To zapravo sve govori. Ispostavilo se da je Netflixov najkontroverzniji potez postao jedna od njegovih najvećih pobjeda. Zapravo, prema Netflixu, to je win-win. A to je najbolje rješenje od svih.