Nissan razmatra zatvaranje dvije tvornice za montažu automobila u Japanu i tvornica u inozemstvu, uključujući i one u Meksiku, rekli su izvori u subotu, kao dio plana smanjenja troškova koji je tvrtka najavila ranije ovog tjedna.
Proizvođač automobila razmatra zatvaranje japanske tvornice Oppama, gdje je Nissan započeo proizvodnju 1961., i tvornice Shonan kojom upravlja Nissan Shatai, u kojoj Nissan ima 50%-tni udio, rekli su izvori. To bi mu ostavilo samo tri tvornice za montažu vozila u Japanu.
U inozemstvu, Nissan razmatra prekid proizvodnje u tvornicama u Južnoj Africi, Indiji i Argentini te smanjenje broja tvornica u Meksiku, rekao je jedan od izvora.
Treći najveći japanski proizvođač automobila predstavio je u utorak opsežna nova smanjenja troškova. Rekao je da će smanjiti svoju radnu snagu za oko 15% i smanjiti proizvodne pogone sa 17 na 10 globalno, dok nastoji provesti preokret, piše CNBC.
Novine Yomiuri, koje su prve izvijestile o mogućem zatvaranju tvornica proizvođača automobila u Japanu i inozemstvu, izjavile su da se razmatraju dvije tvornice u Meksiku.
Nissan je u izjavi na svojoj web stranici izjavio da su izvješća o potencijalnom zatvaranju određenih tvornica spekulativna i da se ne temelje na službenim informacijama tvrtke.
„U ovom trenutku nećemo davati daljnje komentare o ovom pitanju“, rekao je Nissan u izjavi. „Posvećeni smo održavanju transparentnosti s našim dionicima i po potrebi ćemo komunicirati sve relevantne novosti.“
Agresivniji koraci preokreta koje je predstavio novi izvršni direktor Ivan Espinosa označavaju oštar prekid s Nissanovom strategijom pod njegovim prethodnikom Makoto Uchida, koji je imao velike nade u proširenje globalne proizvodnje i odbio je zatvoriti domaće tvornice.
Prodaja pala čak 42%
Prodaja proizvođača automobila u fiskalnoj 2024. godini iznosila je 3,3 milijuna vozila, što je pad od 42% u odnosu na poslovnu godinu 2017.
U svojoj izjavi u subotu, Nissan je rekao da je prethodno najavio da će konsolidirati proizvodnju Nissan Frontier i Navara pickupova iz Meksika i Argentine u jedno proizvodno središte centralizirano oko tvornice Civac u Meksiku.
Također je navedeno da je u ožujku objavljeno da će francuski partner u savezu Renault otkupiti njegov udio u njihovom zajedničkom indijskom poslovanju, Renault Nissan Automotive India Private Ltd.
Zatvaranje domaćih tvornica bilo bi prvo za Nissan od zatvaranja tvornice u Murayami 2001. godine.
Održavanje otvorenim samo tri matične tvornice – tvornice u Tochigiju i tvornica Nissan Motor Kyushu i Nissan Shatai Kyushu u južnoj prefekturi Fukuoka – bilo bi više nego dovoljno za opsluživanje domaćeg tržišta i održavanje izvoza iz Japana, rekao je jedan izvor.
Tvornica u Oppami ima godišnji kapacitet od oko 240.000 automobila i zapošljavala je oko 3.900 radnika od kraja listopada. Godine 2010. postala je prva Nissanova tvornica koja je počela proizvoditi Leaf, koji se smatra prvim masovnim električnim vozilom na svijetu.
Tvornica u Shonanu, koja proizvodi komercijalne kombije, ima godišnji kapacitet od oko 150.000 jedinica i zapošljava oko 1.200 ljudi.