Lobističke skupine koje predstavljaju zrakoplovne prijevoznike, hotele i trgovce na malo pozvale su tehnološke regulatore Europske unije da osiguraju da Google uzme u obzir i njihova stajališta, a ne samo ona velikih posrednika, prilikom uvođenja promjena u skladu s ključnim tehnološkim pravilima.
Grupacija Airlines for Europe čiji su članovi Air France KLM i British Airwaysa IAG, te hotelska grupa Hotrec, European Hotel Forum, EuroCommerce, Ecommerce Europe i Independent Retail Europe u ožujku su izrazili zabrinutost zbog utjecaja novih pravila.
EU Zakon o digitalnim tržištima (DMA) nameće popis stvari koje Googleu i pet drugih tehnoloških divova trebaju, odnosno ne trebaju raditi. S ciljem da se korisnicima pruži više izbora, a konkurentima bolja prilika za natjecanje. No skupine su izrazile zabrinutost da bi prilagodbe mogle naštetiti njihovim prihodima, prenosi Reuters.
U zajedničkom pismu šefu EU za antimonopolska pitanja Margrethe Vestager i šefu EU industrije Thierryju Bretonu od 22. svibnja rekli su da su njihove brige od tada rasle.
Komisija, koja sada istražuje Google zbog mogućih kršenja DMA, nije odmah odgovorila na zahtjev za komentar.
Google, koji je u postu na blogu u ožujku rekao da promjene u rezultatima pretraživanja velikim posrednicima daju više prometa, a manje hotelima, zrakoplovnim tvrtkama, trgovcima i restoranima, nije imao komentara.
“Zabrinuti smo da se istraga o neusklađenosti odnosi samo na potrebu tretiranja usluga trećih strana na pošten i nediskriminirajući način. Bez ikakvog priznanja europskih tvrtki koje također nude svoje usluge na Googleu”, rekle su grupe.