Ponedjeljak, 3 ožujka, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Nova poslovna filozofija: Prilagodite se potrebama kupaca u svakom trenutku

“Sastajemo se s našim klijentima tamo gdje jesu” – ova marketinška mudrost postala je nezaobilazna u poslovnom svijetu. Možemo je vidjeti u ažuriranjima Delta programa za česte putnike, u suradnjama poput one između New York Giantsa i poznate marke nakita, pa čak i u Starbucksovom predstavljanju novog hladnog napitka s vrhnjem. Ova fraza odražava temeljnu ideju povezivanja s kupcima na njihovim uvjetima, gdje god se nalazili.

Koncept koji osvaja srca poduzetnika

Ovaj koncept zvuči toliko očito da djeluje suvišno, ali očito je osvojio srca poduzetnika. Konzultanti ga koriste kako bi istaknuli važnost marketinga za starije kupce. Potpredsjednici marketinga ga citiraju dok objašnjavaju potrebu za dosljednim slanjem poruka. Čak je i glavni izvršni direktor Estee Laudera koristio ovu frazu dok je objašnjavao strategiju privlačenja kupaca povoljnim cijenama.

Iako se čini da je ovaj pristup nov, u stvarnosti nije. Suosnivač Twittera, Jack Dorsey, spominjao ga je prije više od deset godina dok je objašnjavao razvoj Squarea. Ideja je još duže prisutna u medicini i socijalnom radu, gdje je ključ povezivanja s pacijentima i korisnicima usluga.

“Upoznajte naše klijente tamo gdje jesu”

No, komercijalna verzija ove fraze sada proživljava svoj vrhunac. Google trendovi pokazuju porast pretraživanja za “upoznajte naše klijente tamo gdje jesu” početkom 2023. i krajem 2024. godine, s novim vrhuncem u tekućem mjesecu. To dolazi nakon više od desetljeća stagnacije interesa za taj pojam.

Oliver Bogner, osnivač tvrtke za digitalni marketing Team Go Ventures, objašnjava da se marketinška industrija razvijala kroz različite faze. Prvo je postojala era “marketinga robnih marki”, zatim “marketinga učinka”, gdje je sve bilo usmjereno na povrat ulaganja (ROI). Sada smo u eri “susretanja s kupcima tamo gdje jesu”, poznatoj i kao “marketing cijelog toka” ili, kako to Bogner naziva, “smarketing” – nesmetanoj kombinaciji prodaje (sales) i marketinga.

Društvene mreže ključni faktor prodaje i financija

Ovaj trend potiču društveni mediji, objašnjava Bogner, koji sada radi kao voditelj društvene trgovine u agenciji koja je kupila Team Go. Društvene mreže postale su ključne ne samo za marketing već i za prodaju i financije, jer omogućuju direktnu kupovinu putem platformi. Sada i prodajni timovi i financijski odjeli prepoznaju važnost prisutnosti na društvenim mrežama.

Jonathan Jadali, osnivač i izvršni direktor Ascend Agency, kaže da sve češće čuje verzije fraze “sastajemo se s klijentima tamo gdje jesu”. Ovaj pristup postaje sve popularniji među PR i marketinškim agencijama, osobito onima sa sjedištem u Los Angelesu i Dubaiju. Prema njegovim riječima, fraza se koristi za naglašavanje prilagodbe potrebama klijenata i pronalaska zajedničkog jezika s njima.

Međutim, ova poslovna strategija nije nova. Mark Cohen, bivši direktor studija maloprodaje na Columbia Business School, naglašava da je usklađivanje ponude s potrebama kupaca temeljna ideja maloprodaje. Uspješni trgovci oduvijek su pokušavali ponuditi ono što kupci trebaju, na način koji im je pristupačan.

Primjerice, prodavati lopate za snijeg na Floridi ili dresove Kansas City Chiefsa u Philadelphiji bilo bi besmisleno. Uspješni poduzetnici uvijek prilagođavaju ponudu lokalnim potrebama. Sve, od asortimana proizvoda do poruka na web stranicama, treba biti usmjereno na očekivanja kupaca.

Cohen objašnjava da je važno prilagoditi marketinške poruke prema tome tko su kupci i gdje se nalaze, umjesto da se koristi nasumičan pristup. Na taj način, poruke će odjeknuti kod publike, a ne biti zanemarene.

Ova filozofija prilagodbe i susretanja s kupcima na njihovim uvjetima osigurava uspjeh u modernom poslovanju. Iako se čini kao novi trend, u stvarnosti je riječ o vječnoj poslovnoj mudrosti.

Izvor: INC; prijevod i prilagodba: financa.ba
Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno