Gigant društvenih mreža Twitter lansiran je na današnji dan prije 16 godina. Dana 15. srpnja 2006., web stranica za mikroblogiranje je puštena u javnost. Od tada se nametnuo kao jedna od najvećih platformi društvenih medija s milijunima aktivnih korisnika.
Ovih dana tvrtka je pod kontroverzama nakon što je izvršni direktor Tesle Elon Musk rekao da odustaje od 44 milijarde dolara vrijednog ugovora o preuzimanju tvrtke. Cijena dionice Twittera pala je za 36,81 USD nakon što je vijest izašla u javnost, što je snažan pad u odnosu na Muskovu ponudu od 54,20 USD, piše FirstPost.
Budući da tvrtka planira odvesti najbogatijeg čovjeka na svijetu pred sud zbog napuštenog posla, evo pogleda na povijest tvrtke i kako se razvijala od pokretanja 2006.
Povijest
Ideja za Twitter došla je od podcasting pothvata Odeo, koji su osnovali Biz Stone, Evan Williams i Noah Glass. Nakon što je Apple 2005. objavio da dodaje podcastove svojim iTunes aplikacijama, uprava Odea shvatila je da svojoj tvrtki moraju dati novi smjer kako bi se natjecala s Appleom.
U to je vrijeme Jack Dorsey radio u tvrtki kao inženjer. Došao je na ideju usluge kratkih poruka (poput SMS) gdje korisnici mogu dijeliti male novosti poput bloga sa svojim prijateljima. Nakon odobrenja Dorsey je počeo raditi na projektu pod nazivom Twttr.
21. ožujka 2006. poslao je prvi tweet ikada (“just setting up my twttr”). 15. srpnja iste godine lansiran je dovršeni proizvod (Twitter). U listopadu 2006. Dorsey, Williams i Stone kupili su Odeo i pokrenuli Obvious Corp. kako bi dalje razvijali platformu. Godine 2007. osnovan je Twitter, Inc. kao korporativni entitet, a Dorsey je postao njegov prvi izvršni direktor.
Evolucija
Platforma za mikroblogiranje ubrzo se pojavila kao odličan način za komunikaciju s drugima, razmjenu informacija i više. Broj pratitelja na Twitteru također je postao barometar nečije popularnosti.
Kako bi privukao više korisnika na platformu, Twitter je doživio neke velike promjene od svog pokretanja. Ovo su neki od njih:
Uvedeni hashtagovi (2007.):
Iako su hashtagovi bili prisutni već neko vrijeme, na Twitter ih je donio Chris Messina. Prema izvješću CNBC-a, ideja je u početku odbačena kao “previše štreberska” i nešto “što se nikada neće primijeniti”. No, hashtag je ubrzo postao neizostavan dio društvenih mreža i samog Twittera.
Uvedeni verificirani računi (2009.):
Platforma za mikroblogiranje uvela je provjerene račune i kvačicu za potvrdu nakon što se nekoliko slavnih osoba počelo žaliti na lažno predstavljanje.
Uvedeno retvitanje (2009.):
Platforma je osmislila opciju retweeta, olakšavajući korisnicima ponovno objavljivanje onoga što je netko drugi podijelio.
Korištenje promoviranih tweetova za oglašavanje (2010.):
Nakon što je Twitter dobio 100 milijuna novih korisnika 2010. godine, tvrtka je pokrenula opciju promoviranih tweetova kao značajku monetizacijeIzraz "monetizacija" može poprimiti različita značenja ov....
Lansirani alati protiv zlouporabe (2014.):
Kako bi se suprotstavio rastućem uznemiravanju, Twitter je uveo alate za borbu protiv zlouporabe. Tijekom godina oni su se razvili u filtre kvalitete, blokiranje, opciju isključivanja zvuka i izvješćivanje o sadržaju.
Povećano ograničenje broja znakova na 280 (2017.):
Twitter, koji je stekao slavu zbog ograničenja od 140 znakova, odlučio ga je promijeniti više od desetljeća nakon lansiranja. Taj je potez podjednako naišao na pohvale i kritike.
Dodane moderne značajke kao što su DM, priče, prostori i više (2020.):
Kako bi se suprotstavio sve većem porastu drugih platformi društvenih medija, Twitter je uveo mnoštvo značajki kao što su Stories, DM i Spaces.