Gledajući prosječnu godišnju potrošnju, u usporedbi s baby boomerima, milenijalci se skuplje obrazuju, a više izdvajaju i za životno osiguranje te za mirovine.
U više od tri desetljeća potrošačke navike mladih značajno su se izmijenile. Ali, po čemu se, osim generacijski, razlikuju nekadašnji i sadašnji potrošači stari između 25 i 34 godine?
Usporede li se prosječni godišnji izdaci za kućanstva onih koji su 1989. bili stari između 25 i 34 godine (baby boomera) s izdacima potrošača iste dobne skupine iz 2022. godine (milenijalaca), baby boomeri u prosjeku su više trošili na hranu i alkohol. Manje su trošili za stanovanje, pokazali su to podaci američkog Zavoda za statistiku rada, a prenosi Poslovni.
Kako je navedeno, podaci za 1989. prilagođeni su pomoću godišnjih prosjeka Indeksa potrošačkih cijena za 1989. i 2022. godinu.
Naime, prosječna godišnja potrošnja mladih baby boomera iznosila je 62.992 dolara. Dok milenijalci u prosjeku na godinu troše 67.883 dolara, otkrio je u istraživanju Business Insider.
Različiti budžeti
Mladi baby boomeri u prosjeku su više od milenijalaca iz godišnjeg budžeta izdvajali za hranu (9235 dolara), alkoholna pića (881 dolar), duhanske proizvode (593 dolara), zabavu (3265 dolara) i štivo (323 dolara). A manje za stanovanje (21.065 dolara), prijevoz (11.952 dolara), zdravstvenu skrb (2155 dolara), proizvode i usluge za osobnu njegu (805 dolara), obrazovanje (541 dolar), životno osiguranje te mirovine (5966 dolara).
Milenijalci u 2022. prosječno su na hranu trošili 8914 dolara, na alkohol 662 dolara, na duhanske proizvode 277 dolara. Dok su za zabavu trošili 2884 dolara.
Na štivo su u prosjeku potrošili 100 dolara, više su izdvajali za stanovanje (24.301 dolara), prijevoz (12.089 dolara), za zdravstvenu skrb (3560 dolara) te za proizvode i usluge za osobnu njegu (880 dolara). Skuplje se školuju (982 dolara) negoli mladi baby boomeri, a više izdvajaju za životno osiguranje i za mirovine (9127 dolara).
Na razlike u prosječnoj godišnjoj potrošnji mladih iz 1989. i 2022. godine potencijalno utječe različito kretanje tržišnih cijena kao i promjena životnih navika, smatraju istraživači.
Nove okolnosti, drukčije navike
Na primjer, za zdravstveno osiguranje, najveću komponentu zdravstvene skrbi, milenijalci su u prosjeku 2022. izdvojili 2325 dolara. Što je 207,8 posto više u usporedbi s baby boomerima (755 dolara).
S obzirom na to da milenijalci visokih cijena nekretnina teško dolaze, odlučuju se za najam kao jeftiniju alternativu. Kako bi riješili stanovanje, preklani su za njega ostavili 8824 dolara, 59,5 posto više od baby boomera (5531 dolar) 1899. godine.
Nadalje, milenijalci su 8,8 posto manje trošili na rabljena vozila (2,325 dolara) u usporedbi s baby boomerima (2,550 dolara). A zbog visokih kamataKamata je cijena uporabe tuđih novčanih sredstava. Kamate ... manje troše i na hipoteke za kupnju nekretnine (2,884 dolara) u odnosu na baby boomere (4,733 dolara).
Što se tiče prehrane, u usporedbi s baby boomerima, milenijalci su u 2022. u prosjeku potrošili više novca na svježe voće (388 dolara, 71,2 posto više), svježe povrće (321 dolar, 27,1 posto više) te na plodove mora (153 dolara, 22,3 posto više), a manje na govedinu (262 dolara, 38,7 posto manje) i mliječne proizvode (156 dolara, 54,7 posto manje).
Na kraju, milenijalci prije dvije godine nisu toliko trošili na žitarice i proizvode od žitarica kao što su to činili baby boomeri 1989. Na temelju izvješća s više prodajnih mjesta, popularnost žitarica je pala, a sendviča, energetskih pločica i drugih namirnica koje je lako jesti u pokretu porasla, zaključuju istraživači.