Olimpijada u Parizu 2024. pokazala je svijetu izniman mentalitet Francuske: samopouzdanje, ujedinjenost, toplinu i gostoljubivost, rekao je organizator Tony Estanjuet.
Mentalitet koji posjetitelji Francuske ne osjećaju uvijek, a Francuzi sumnjaju, postao je očit na Olimpijadi u Parizu 2024. godine. Francuska je sada prikazana kao izuzetno prijateljski nastrojena prema turistima, piše Forbes. S ovom Olimpijadom Francuska je pokazala svoju prijateljskiju stranu prema posjetiteljima više nego ikada prije.
Olimpijada kao spektakl
Iz perspektive gledatelja, Olimpijada u Parizu bile su izuzetno uspješne, i na terenu i preko ekrana. Bilo je uspješno pratiti igre, bilo izravno na terenu ili putem televizijskih ekrana. Igrači i gledatelji doživjeli su uspjeh Olimpijskih igara, bilo uživo ili putem televizije.
Osim što su se događaji održavali u arenama, Le Monde izvještava da je 1,3 milijuna ljudi posjetilo navijačku zonu. Tijekom igara, 1,3 milijuna ljudi posjetilo je navijačku zonu, radije slaveći pobjede sportaša nego odlazeći u barove. Mnogi su posjetitelji radije sudjelovali u proslavama pobjednika, umjesto odlaska na pivo u barove.
Jedna od najvećih navijačkih zona bila je Club France u La Villetteu, gdje je 25.000 gledatelja pratilo događaje. Tamo je 25.000 gledatelja pratilo natjecanja na velikom platnu i slavilo uspjehe pobjednika. Ukupno je 290.000 ljudi dolazilo na utakmice, od 10 ujutro do 2 ujutro. Svaki dan, 290.000 posjetitelja dolazilo je od 10 ujutro do 2 ujutro.
Nisu samo posjetitelji Pariza uživali u Olimpijadi; milijarde ljudi gledale su igre online ili na ekranima u barovima. U Francuskoj je ceremoniju otvaranja pratilo rekordnih 23,4 milijuna gledatelja, što je ogromno povećanje. Prije igara bi bilo nezamislivo da šest milijuna gledatelja upali TV za stolnoteniski meč, ali su to učinili.
Bilo je nevjerojatno gledati kako se 17-godišnji francuski sportaš Felix Lebrun ističe na igrama i osvaja brončanu medalju.
U SAD-u, gledanost NBC-a porasla je za 76% u odnosu na Tokio. Mnogi smatraju da bi Olimpijske igre bile druga najgledanija serija godine. Vremenska razlika između Pariza i SAD-a bolje je odgovarala gledateljima nego razlika između Tokija i SAD-a.
Jedinstvena mirna, sigurna i inspirativna atmosfera
Tijekom utakmica, Pariz je zamijenio užurbani ritam neobičnim mirnim tempom. Parižane su poticali na rad na daljinu. Mnogi su stanovnici napustili grad kako bi smanjili gužve.
Rezultat je bio manji broj automobila i buke, te više bicikala zbog dodatnih 160 kilometara staza. U srpnju 2023., Velib’ bicikli su porasli za 38%. Dott je zabilježio 75% više novih korisnika. Uberovi Lime bicikli su imali 50% više vožnji.
Pseći izmet na pariškim pločnicima često je kritiziran. Vlasti su se posljednjih godina više posvetile rješavanju tog problema.
Resursi za gospodarenje otpadom poboljšani su tijekom Olimpijskih igara. Posjetitelji su izvijestili o iznimno čistim ulicama u to vrijeme.
Organiziranje događaja na poznatim lokacijama podiglo je uzbuđenje na Olimpijadi u Parizu. Disk džokeji su energizirali publiku. Svirali su 4000 pjesama, od Edith Piaf do Daft Punka.
Priroda Igara pomogla je jer su mnogi događaji bili besplatni za gledanje. Le Monde izvještava o 900.000 gledatelja. Oni su izašli na ulice 3. i 4. kolovoza. To su dani muških i ženskih biciklističkih utrka.
Maraton Pur Tu uključivao je 20.000 građana koji su trčali posljednje večeri Igara. Staza je prolazila kroz Louvre. Trčalo se pored Opere Palais Garnier i Eiffelovog tornja. Duž staze održavala su se mnoga neplanirana glazbena događanja. Publika je pljeskala i bodrila sve sudionike maratona.
Francuski restorani su najveći dobitnici, s povećanjem plaćanja karticama od 49%, prema izvještaju Vise. Veliki trgovački centri također su osjetili rast turističke kupnje. Prodavač je rekao: “U srpnju je izgledalo kao kolovoz, a u kolovozu kao Covid.”
Entuzijazam u Parizu pomogao je francuskim sportašima da osvoje najviše zlatnih medalja od Olimpijskih igara u Atlanti 1996. godine.
Najviše Amerikanaca
Američki turisti su igrali ključnu ulogu na Olimpijadi kao gledatelji i potrošači, značajno pridonoseći uspjehu događaja.
Pet milijuna Amerikanaca posjetilo je Pariz u 2023. godini, što je porast od 9% u odnosu na 2019. Hugo Alvarez, direktor prognoza u Atout France, očekuje daljnji rast broja posjetitelja u 2024. godini.
Amerikanci su bili najveća skupina posjetitelja Pariza tijekom Olimpijade, s brojem od oko 136.000 ljudi. To čini 15% ukupnog broja posjetitelja. Nikada prije nije bilo toliko američkih posjetitelja u glavnom gradu.
Trend pokazuje duži boravak Amerikanaca na putovanjima, a povoljan tečaj dolara privlači više turista. U prvoj polovici 2024. prihodi od turizma porasli su za 64%. Prosječna potrošnja Amerikanaca povećana je za 40% u posljednjih pet godina.
Ovaj trend se može objasniti time što mnogi Amerikanci mogu raditi na daljinu i kombinirati posao sa slobodnim vremenom. Le Monde također navodi da serija Emily u Parizu služi kao velika reklamna kampanja za Pariz.
Dojmovi turista
France Info zamolio je turiste da sažmu svoja ključna sjećanja s Olimpijskih igara u Parizu. Primjedbe su uključivale visoke cijene ulaznica i velike udaljenosti između sportskih objekata. Udaljenosti su bile očekivane jer je Pariz koristio postojeće objekte u cijelom glavnom gradu. Važno je napomenuti da je javni prijevoz ocijenjen kao uspješan tijekom igara.
Općenito, dojmovi su bili pozitivni. Neki turisti uživali su u otkrivanju francuskih klišeja, poput puževa u restoranima. Također su slušali Edith Piaf na stadionima. Turisti su primijetili da su Francuzi druželjubivi, opušteni i ugodni. Pruženo je mnogo besplatnih vodenih postaja za hidrataciju tijekom igara. Posjetitelji su izjavili da su se osjećali sigurno zbog prisutnosti policije i prijateljskog okruženja.
Sve to znači da će Pariz dugo ostati u mislima ljudi. Kada planiraju sljedeće odredište za odmor. Također će se sjećati Pariza kad čuju pjesmu “Que je t’aime”. Ta pjesma se čini kao da svira svuda oko njih.
Entuzijazam posjetitelja omogućio je da Pariz vidimo očima turista. Francuska nacija, poznata po pesimizmu, pratila je reakcije stranih medija. Svi su uživali u stranom fasciniranju završnom ceremonijom.
Le Monde je izvijestio da su Olimpijske igre možda omogućile Francuzima odmor od sebe. Francuska je postala jedna od najposjećenijih zemalja svijeta. Trenutno je također među “najcool” destinacijama, prema ocjenama.