Dionice najveće svjetske luksuzne grupe LVMH pale su u srijedu nakon što je prodaja u drugom kvartalu bila ispod konsenzusa analitičara.
Dionice LVMH-a zadnji put su pale za 4,5% u 10:04 ujutro po londonskom vremenu. Ostale dionice luksuznog sektora, uključujući Kering, vlasnika Guccija, također su se povukle.
Kvartalna prodaja iznosila je 20,98 milijardi eura (22,7 milijardi dolara) u drugom kvartalu. U usporedbi s 21,6 milijardi eura koliko su očekivali analitičari LSEG-a.
Prodaja u Aziji, isključujući Japan, pala je 14% u drugom kvartalu u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, objavio je LVMH. Prodaja u regiji pala je 6% u prvom kvartalu 2024.
U međuvremenu, prodaja u Japanu skočila je 57% na godišnjoj razini u tri mjeseca do kraja lipnja.
Prodaja u Japanu rasla
Tijekom prve polovice godine, prodaja u Aziji isključujući Japan pala je 10% u usporedbi s prvih šest mjeseci 2023. Dok je prodaja u Japanu porasla za 44%, rekao je LVMH.
Tvrtka je rekla da je “izniman rast” u Japanu u prvoj polovici godine potaknut “osobito kupnjom kineskih putnika”. Japan je u to vrijeme bio među najjačim regijama za odjele za modu i kožne proizvode, parfeme i kozmetiku te satove i nakit, dodao je LVMH.
Po poslovnim grupama, prihod od vina i žestokih pića pao je 5% u drugom kvartalu 2024. u odnosu na godinu ranije. A odjel za satove i nakit pao je 4% u istom razdoblju.
Tijekom prve polovice godine, “Europa, Sjedinjene Države i Kina bile su regije koje su najviše pogođene nižom potražnjom potrošača” u odjelu vina i alkoholnih pića, istaknuo je LVMH. Dodali su da je tržišno okruženje u Kini bilo “nepovoljno”, prenosi CNBC.
Slabljenje potražnje u Kini opterećuje širi sektor luksuzne robe već nekoliko kvartala. Dok se drugo najveće svjetsko gospodarstvo nastavlja boriti s posljedicama pandemije Covid-19.
LVMH je posljednja luksuzna marka koja je izvijestila o slabim rezultatima ove godine. Pri čemu je Hugo Boss smanjio svoje smjernice za 2024., a Burberry je izdao upozorenje o dobiti ranije ovog mjeseca.