Iz daljine Sion izgleda kao običan crni automobil. Ali kada priđete bliže novom električnom automobilu njemačkog proizvođača Sono Motors, mogli biste primijetiti solarne ćelije koje prekrivaju vrata, poklopac motora, krov i ostatak površine – točnije 456 solarnih polućelija.
Kada je parkiran na ulici, automobil se može sam napuniti, a vozači ga mogu priključiti četiri puta rjeđe nego inače, štedeći novac i vrijeme. Za automobile “Solar ima smisla“, kaže suosnivač i izvršni direktor Laurin Hahn. “Praktično je i olakšava vam život.”
Hahn i suosnivač Jona Christians počeli su raditi na automobilu prije deset godina. “[Mi] smo počeli u maloj garaži u Münchenu, s jednom vizijom: svijet bez fosilnih goriva“, kaže Hahn. Shvatili su da bi solarna energija mogla ubrzati usvajanje električnih automobila. U Njemačkoj, kao i u mnogim drugim europskim zemljama, većina ljudi radije iznajmljuje stanove nego posjeduju kuće. Dok vlasnik kuće može uključiti automobil preko noći da bi ga napunio, uporaba javnih punjača može biti veća gnjavaža. Ali solarni sustav integriran u automobil može znatno produžiti domet.
U ranom eksperimentu kupili su jeftini automobil na eBayu, pretvorili ga u električni i dodali solarnu energiju. Tada su počele godine razvoja. Tvrtka sada ima dizajn spreman za proizvodnju i izrađuje vozila za završna testiranja, a početak proizvodnje planiran je za drugu polovicu 2023. Cijena je oko 25.000 dolara. Još jedno električno vozilo na solarni pogon, iz nizozemske tvrtke Lightyear, 10 je puta skuplje, oko 250.000 dolara, piše FastCompany
Automobil također ima dvosmjerno punjenje, što znači da ga možete koristiti za punjenje električne opreme ili ga priključiti u kuću kako biste osigurali rezervno napajanje. “Ovo je ogroman paket baterija“, kaže Hahn. “Mogli biste u osnovi raditi na njemu nekoliko dana, možda čak i tjedana, bez ikakvog ponovnog punjenja.”
Dva su trenda učinila automobil sada izvedivim. “Solarna tehnologija postala je jeftinija i učinkovitija u posljednjih 10, 20 godina – strahovito“, kaže on. “Drugi je da je stopa usvajanja električnih vozila jako porasla. Prije deset godina električna vozila nisu bila cool. Sada jesu.”
Tvrtka također proizvodi “solarni komplet autobusa” koji se može koristiti za naknadno opremanje dizelskih autobusa s oko 85 četvornih stopa solarnih ploča na krovu. Korištenjem solarne energije za pokretanje klima uređaja, svjetla i drugih električnih sustava, autobus može koristiti manje goriva, pri čemu svaki autobus izbjegava čak 4 metričke tone emisije CO2 godišnje. Sono također radi s proizvođačima autobusa i kamiona na integraciji solarne energije u nova vozila.