Francusko-talijanski automobilski gigant Stellantis saopćio je da obustavlja proizvodnju električnog modela Fiat 500 na četiri tjedna zbog slabe potražnje. Veliki broj proizvođača električnih automobila suočava se sa sve manjim brojem kupaca u Europi.
Stellantis, koji je također vlasnik niza drugih brendova kao što su Maserati, Opel, Citroen i Peugeot, električni model Fiata 500 proizvodi u Torinu u fabrici Mirafiori.
Kompanija je saopćila i da će tu tvornicu automobila značajno transformisati. Planiraju investirati i osuvremeniti je, a želja je uložiti 100 milijuna eura. Očekuje se da će ta investicija biti za razvoj hibridne verzije sada potpuno električnog modela.
Kompanija se na ovaj potez odlučila pošto europsko tržište električnih vozila (EV) nastavlja bilježiti pad potražnje. Ovo posebno utiče na europske proizvođače e-vozila, koji se bore da održe korak sa kineskim. Ovo je dovelo do toga da nekoliko europskih proizvođača električnih vozila, kao i proizvođača baterija, ponovo prilagode svoju proizvodnju i očekivanja, kako bi uračunali smanjenu potražnju u narednim mjesecima.
Međutim, sa ovim se ne bore samo europski proizvođači električnih vozila. Obzirom da su različite politike zelenih poticaja na globalnom nivou postavile prepreke i za međunarodne proizvođače e-vozila.
I dalje zabrane za kineska vozila
EU je također nedavno nametnula veće carine kineskim proizvođačima e-vozila. Smatrajući da Peking nepravedno subvencionira ove kompanije što im omogućava da svoja vozila prodaju u Europi po značajno nižim cijenama od stvarnih.
Ipak ta odluka može imati negativne posljedice po namjere EU da dostigne ciljeve nulte emisije plinova koji utiču na stvaranje efekta staklenika jer su kineska vozila bila najpopularnija među vlasnicima električnih vozila u EU zbog cijene.
Stellantis izvještava o razočaravajućim financijskim rezultatima uz slabiji profit u prvoj polovini 2024. godine. Njegov je udio na tržištu Sjeverne Amerike nastavio da opada.
Kompanija je zabilježila neto prihod od 85 milijardi eura u prvoj polovini godine. Ovo je pad od 14 posto u odnosu na isti period prošle godine. Glavni izvršni direktor (CEO) Stellantisa Carlos Taveres kazao je da je bilo neophodno uvesti korektivne mjere za rješavanje ekonomskih problema.
„Počeli smo uzbudljivu promociju proizvoda. Zasigurno će biti promovirano 20ak novih vozila koja će biti lansirana ove godine. Ovo donosi veće mogućnosti kada dobro radimo. Imamo značajan posao koji treba da uradimo, posebno u Sjevernoj Americi. Želimo maksimizirali naš dugoročni potencijal“, kazao je on, prenosi Biznis.rs.