Dionice kineskog PDD Holdingsa pale su najviše od 2022. nakon što je vlasnik platforme Temu upozorio da će se rast prihoda neizbježno smanjiti. Naglasio je izazove u održavanju ekspanzije prodaje u odnosu na agresivne rivale poput ByteDancea.
Iz kompanije su više puta naglašavali da trenutna putanja PDD-a nije održiva, u trenutku kada se konkurenti kao što su TikTok i Alibaba natječju za kupce slabije platežne moći. Objavila je to u analizi domaća brokerska kuća Momentum Securities pozivajući se na Bloomberg.
Akcije PDD-a na Njujorškoj burzi zabilježile su pad od čak 29 posto na 100,7 dolara, što je najveći gubitak njihove vrijednosti još od izlaska na burzu 2018. godine. Kompanija je u jednom danu izgubila 50 milijardi dolara kapitalizacije, prenosi Biznis.
Kompanija je uložila puno u poslovanje platforme Temu kako bi potakla globalno prisustvo i izbjegla anemičnu kinesku ekonomiju. Međutim, sve jača konkurencija na globalnom nivou dovela je do zaključka uprave da PDD mora ulagati više u podršku trgovcima u situaciji kada ih konkurencija pokušava odvuči.
„Konkurencija je tu da ostane i očekuje se da će se intenzivirati u našoj industriji“, naveli su iz kompanije tijekom prezentiranja kvartalnih rezultata. Napomenuli su da „visok rast prihoda nije održiv, a trend smanjenja profitabilnosti je neizbježan“.
Rast prihoda u kvartalu
PDD je u kvartalu ostvario prihod od 97,1 milijardu juana (13,6 milijardi dolara). Što predstavlja rast od 86 posto. Ali je prodaja došla ispod konsenzusa od 100 milijardi juana. Prihod od marketinških usluga je porastao 29 posto, dok je prihod od transakcijskih usluga skočio 234 posto.
Neto dobit je dostigla 32 milijarde juana, iznad očekivanih 27,5 milijardi juana.
PDD je zadnjih godina porastao na kineskom tržištu u odnosu na tradicionalne trgovce kao što su kompanije Alibaba i JD.com. Koristili su strategiju niskih cijena i agresivne promotivne kampanje kako bi se obranili od sličnih startupa. Ukupni operativni troškovi tijekom kvartala skočili su 48 posto, prije svega zbog povećanih troškova prodaje i marketinga.
Osim sa sve jačom konkurencijom, PDD se suočio i sa nezadovoljstvom lokalnih trgovaca koji su u srpnju organizirali proteste protiv kompanije zbog nametanja sve većih penala od strane vlasnika platforme.
Također, Temu se na globalnom nivou suočava sa sve jačim regulatornim pritiscima. Europska unija radi na prijedlogu zakona kako bi oporezovala uvoznu jeftinu robu kupljenu online. Taj je potez prije svega usmjeren na kineske trgovce, kao što je Temu.