Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Pitanje ‘Kako vam mogu pomoći?’ na 5 načina poboljšava poslovnu izvedbu

Kao što su gotovo svi poslovni lideri vjerojatno shvatili, timski rad je neprocjenjiv za krajnji rezultat i nikada se ne smije podcijeniti. Zajednički rad pokretač je suradnje i boljeg učinka i rezultata. Iz toga slijedi da su lideri često spremni i željni pomoći članovima tima. Oni najučinkovitiji od njih također razumiju da samo biti voljan nije dovoljno – znaju kako moraju napraviti da se kolege osjećaju ugodno pružajući im pomoć i predstavljajući se kao ljubazan i pristupačan.

Zato je važno redovito svome timu postavljati pitanje: “Kako mogu pomoći?”, a ono što se isprva čini samo jednostavnim upitom, zasigurno će pozitivno utjecati i na kulturu kompanije ali i na rad.

5 je učinaka koje ovo pitanje donosi:

1. Članovi tima osjećaju podršku

Koliko ste puta čuli da vodstvo inzistira na “Moja su vrata uvijek otvorena”? — često korištena fraza koja izražava spremnost da se pomogne kad god je to potrebno. Ipak, iako se često izgovara s pozitivnim namjerama, ova opća izjava zapravo ne uspijeva potaknuti kolege da traže podršku.

Umjesto toga, budite izravniji u svom pristupu pitajući kako možete pomoći. Pokušajte postaviti pitanje tijekom sastanaka jedan na jedan ili kada provjeravate napredak projekta. Vidjet ćete se da to uvjerava zaposlenike da imaju podršku i nije im neugodno razgovarati o potrebama, što dovodi do sretnijih pojedinačnih zaposlenika i povećanja ukupnog morala.

2. Ulijeva osjećaj vrijednosti

Pitanje “Kako mogu pomoći?” ne koristi samo onima kojima se postavlja pitanje, već i liderima, koji se obično suočavaju s odgovornostima koje mogu rezultirati osjećajem nepovezanosti s timovima i njihovim svakodnevnim radom. Prihvaćajući ovaj pristup, podsjećate se na vrijednost koju donosite svojoj kompaniji.

Nevjerojatno je korisno kada kolege kažu šefu kako može biti od pomoći i kako može osigurati njihov uspjeh. Suradnja koja često prati te razgovore jača odnose šefa sa zaposlenicima i daje sigurnost da je i lider vrijedan suradnik.

3. Izgrađuje komunikacijske vještine

Kao što je gore spomenuto, općenite izjave često ne uspijevaju potaknuti kulturu dobrodošlice u kompaniji. Iako “Moja su vrata uvijek otvorena” i “Kako mogu pomoći?” možda iza sebe imaju istu namjeru, generiraju znatno različite odgovore. Prilagodba na izravniji pristup daje jasnoću i pomaže razumjeti kako tim razmišlja. S vremenom shvatite da šutnja kojom je rezultirala prijašnja izjava nije bila pokazatelj da kolegama nije potrebna pomoć, već da nisu bili sigurni kako da je zatraže i/ili su smatrali da bi ih se smatralo nesposobnima ako bi tražili pomoć. Prilagođavanje i prihvaćanje različitih stilova komunikacije vašeg tima važan je dio djelotvornog liderstva.

4. Vodi do više mogućnosti

Početne faze karijere obično su ispunjene jurnjavom za snovima i traženjem prilika. Postoji, međutim, uobičajena zabluda da nakon što postanete lider, imate znanje i pristup svim onim željenim prilikama. Uvijek će postojati projekti koji napreduju bez vas, čak i na razini vodstva. To može biti zato što se njihov povezani rad smatra ispod vašeg platnog razreda ili izvan vašeg područja stručnosti.

Obično se savjetuje onima koji započinju svoju karijeru da će pitanje drugih kako možete pomoći dovesti do većih mogućnosti, a ovaj pristup je nešto što biste trebali prihvatiti tijekom svoje karijere. Čak i na razini liderstva, pitati kolege trebaju li pomoć može dovesti do novih prilika koje bi inače bile propuštene.

5. Daje bolje rezultate

Prisjetite se vremena kada ste bili isključivo odgovorni za završetak projekta. Jeste li proveli previše sati buljeći u prijedlog? U takvim slučajevima, potrebni rezultati vjerojatno bi bili bolji uključivanjem novog razmišljanja i suradnjom s kolegama. Preuzimanje inicijative da se angažirate oko toga kako možete pomoći dovodi do puno boljih rezultata i kvalitetnijeg rada.

Izvor: Entrepreneur

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno