Sve popularniji online modni trgovac Shein, poznat po svojim majicama od 5 dolara i haljinama od 10 dolara proizvedenima u Kini, značajno je povisio cijene na nekim ključnim proizvodima. Što će vjerojatno povećati prihode prije planiranog IPO-a.
Sheinovo prosječno povećanje cijena premašilo je ono konkurenata H&M-a i Zare. Pokazali su tako podaci londonske istraživačke tvrtke EDITED, koja je usporedila cijene od 1. lipnja s cijenama godinu dana ranije.
Tvrtka upravlja internetskim tržištem koje prodaje razne proizvode. Iako je njezin glavni posao proizvodnja i prodaja vlastitih brendova, prvenstveno ženske odjeće.
Shein koristi mrežu uglavnom kineskih dobavljača. Oni odstupaju od tradicionalnih proizvodnih procesa tako što primaju male početne narudžbe i povećavaju proizvodnju ovisno o potražnji. Većina odjeće koju Shein prodaje proizvodi se u Guangzhouu u Kini, od strane oko 5.400 dobavljača.
Shein ne objavljuje financijske podatke javno. Ipak, Coresight Research procjenjuje kako će Sheinov prihod ove godine doseći čak 50 milijardi dolara. Što je skok od 55% u odnosu na prošlu godinu, prenosi Poslovni Puls.
“Shein je nedavno imao vrlo snažan zamah. Što bi moglo povoljno utjecati na njihove planove za IPO.”
Erik Lautier, stručnjak za e-trgovinu u konzultantskoj tvrtki AlixPartners.
Dok se Shein priprema za svoju inicijalnu javnu ponudu (IPO), suočava se i s višim troškovima poslovanja kao javno izlistana kompanija u Europi. Također mora ispuniti nove propise EU o internetskim platformama što bi moglo povećati njihove troškove, pritišćući profitne marže.
Značajno povećanje cijena
U Sjedinjenim Državama, Sheinovom najvećem tržištu po prodaji, tvrtka je povećala prosječnu cijenu ženskih haljina za 28% u godinu dana do 1. lipnja, na 28,51 dolara, pokazuju podaci EDITED-a.
Iako je cijena još uvijek znatno niža od prosječne cijene haljine u H&M-u (40,97 dolara) ili Zari (79,69 dolara) u SAD-u, Shein je povećao cijene za veći postotak nego njegovi konkurenti u istom razdoblju.
Na Sheinovoj britanskoj stranici, prosječna cijena haljine iznosila je 24,12 funti (30,97 dolara), što je 15% više nego prošle godine. Dok je prosječna cijena haljine u Francuskoj, Njemačkoj, Italiji i Španjolskoj bila 36% viša.
Shein želi pokazati kako može održati nedavni rast i prodati više skupljih proizvoda prije izlaska na burzu, kažu stručnjaci za maloprodaju.
“Ako mogu zadržati te cijene, tada se valuacija značajno povećava,” rekao je Alex Romanenko, šef maloprodaje u konzultantskoj tvrtki Pearson Ham Group.
Shein traži valuaciju od oko 50 milijardi funti prilikom izlistavanja u Londonu, izvijestio je Sky News.
“Rast Sheina vjerojatno će usporiti na njegovim zrelijim tržištima poput SAD-a i Velike Britanije”, rekla je Louise Deglise-Favre, analitičarka tržišta odjeće u GlobalData. “Na globalnoj razini Shein bi mogao održati slične razine rasta kako nastavlja ulaziti i razvijati se na novim tržištima, strateški povećavati neke cijene ili putem akvizicija,” dodala je.
Sjedinjene Države činile su 28% Sheinove prodaje u 2023., procjenjuje GlobalData, s Njemačkom i Velikom Britanijom kao drugim i trećim najvećim tržištima. Shein također ostvaruje značajne prihode u Brazilu i Meksiku te brzo raste na drugim tržištima u razvoju.