Porsche je poslao dodatne količine vozila u Sjedinjene Američke Države kako bi izbjegao nadolazeće carine. Ova mjera omogućuje zadržavanje istih cijena za narudžbe zaprimljene u ožujku, navodi se u bilješci Bernstein Researcha, koja je dostupna investitorima i analitičarima.
Tijekom poziva održanog u srijedu, Porscheovi rukovoditelji otkrili su kako očekuju operativnu maržu nižu od planiranih 10-12%. Ta prognoza ne uključuje moguće posljedice 25-postotnih carina na uvoz automobila u SAD. Spomenute carine trenutačno su na čekanju zbog najavljene 90-dnevne stanke, no svejedno predstavljaju ozbiljan rizik.
Tvrtka nije ponudila detalje o dugoročnom planu za suočavanje s carinskim izazovima, ističe se u bilješci. Porsche zasad nije odgovorio na novinarske upite o ovoj situaciji. Poziv investitorima održan je neposredno prije razdoblja u kojem se ne iznose financijske informacije, uoči objave godišnjih rezultata 29. travnja.
Unutar grupe njemačkih proizvođača automobila, Porsche i Audijev brend Volkswagen grupe su među rijetkima bez proizvodnje u SAD-u. Oba proizvođača razmatraju mogućnost povećanja cijena kako bi kompenzirali učinke carina, ako one postanu trajne.
Audi je trenutno zadržao dio vozila u američkim lukama, dok je Mercedes-Benz unaprijed povećao zalihe vozila u zemlji. Ove su mjere odgovor na nesigurnost u vezi s trgovinskim politikama i mogućim novim troškovima.
Prema pisanju Seebiza, industrija luksuznih automobila na globalnoj razini sada pomno prati američko tržište, jedno od najvažnijih u svijetu. Potezi velikih proizvođača pokazuju ozbiljnost prijetnje koju predstavljaju nove carine, ali i njihovu spremnost na brzu prilagodbu.
Iako trenutačne mjere pružaju privremenu zaštitu, dugoročna neizvjesnost oko carina i dalje ostaje ključni izazov za njemačke proizvođače. Porsche i ostali akteri morat će razviti strategije koje osiguravaju održivost poslovanja bez obzira na promjene carinskih pravila.