Europljani vole sportove i to je dobro poznato, a čini se da ta ljubav postaje sve jača jer se broj posjeta teretanama i stadionima u prethodnih 12 mjeseci povećao, kako pokazuje istraživanje koje je objavio Mastecard sportski ekonomski indeks.
Istraživanje u kome je sudjelovalo više od 11,000 Europljana, a koje je provedeno drugu godinu zaredom, otkriva da je više ljudi posjećivalo sportske događaje (12% više) i redovno vježbalo (10% više) u 2022. nego u 2021. godini i da je sport i dalje snažan pokretač za ljude širom regije.
Taj entuzijazam sa sobom donosi i značajan rast potrošnje. Analiza Mastercard Ekonomskog instituta pokazuje da je potrošnja putem kartica za kupovinu sportske opreme, usluga i iskustava porasla za 37% u 2022. godini u usporedbi s 2021.
Mastercard sportski ekonomski indeks 2023. nam dolazi na početku izuzetno bogate godine za europski sport, koja uključuje UEFA Ligu prvaka, Svjetski ragbi kup, Otvoreno prvenstvo u golfu, Roland Garros i League of Legends prvenstvo, što su sve događaji koje Mastercard podržava.
Tehnologija pokreće sportsku zabavu
Tijekom prethodnih 12 mjeseci digitalni sportski otisak nastavio je rasti, pa šest od deset (61%) Europljana kažu da je tehnologija bila značajan element u uživanju u omiljenim sportovima, timovima i natjecanjima.
Najčešćih pet načina na koje su Europljani koristili tehnologije da uživaju u sportu tijekom 2022. bili su:
- praćenje sportskih događaja putem društvenih mreža,
- gledanje više mečeva u isto vrijeme,
- praćenje sportskih događaja uz korištenje virtualne realnosti (VR),
- gledanje natjecanja u e-sportovima na streaming platformama, i
- slušanje sportskih podcast-a.
Djeluje da će se udio tehnologija u sportu dodatno povećavati u 2023. godini. Više od polovine (56%) navijača vjeruje da je upravo tehnologija ključ ka inkluzivnijoj, profitabilnijoj budućnosti za sport, pri čemu poseban naglasak stavljaju na virtualnu realnost.
Više od četvrtine europskih navijača već je koristilo VR u sklopu sportskih aktivnosti, a više od polovine svih ispitanika se nada da će to učiniti sljedeće godine. VR će izgleda biti sastavni dio stadiona u budućnosti, jer 21% navijača se nada da će doživjeti trodimenzionalno iskustvo tehnologije koja će im približiti kakav je osjećaj biti sportaš na terenu.
Sport uživo je živ i zdrav
Dok tehnologije pokreću zabavu kako kod kuće, tako i u pokretu, magija gledanja sporta uživo i dalje privlači navijače na stadione širom kontinenta.
Više od polovine (54%) Europljana posjećivalo je sportske događaje – što predstavlja rast od 12% u odnosu na 2021. – najpopularniji sportovi su bili nogomet, košarka, tenis, odbojka i biciklizam.
Povratak punih stadiona i dvorana imao je značajan pozitivan utjecaj na zadovoljstvo navijača, a šest od deset ispitanika je izjavilo da je njihovo iskustvo odlazaka na događaje u 2022. bilo bolje nego 2021.
Kao i uvijek, ima prostora za unaprjeđenje. Na pitanje koje su karakteristike ,,utakmice budućnosti”, deset najčešćih odgovora je glasilo:
- Glazbeni performansi na pauzama/ poluvremenu
- Objekti bolje prilagođeni navijačima s invaliditetom
- Slušalice za slušanje komunikacije između menadžera i igrača uživo
- VR iskustvo koje će prikazati igračevu perspektivu
- Angažiranje navijača u igri (glasovanje za igrača utakmice ili kamera za poljupce)
- Maloprodajni objekti za kupovinu na dan utakmice
- Kasni doručak prije utakmice
- TV ekrani na zadnjoj strani sjedišta, za gledanje drugog zabavnog programa
- Spa objekti sa pogledom na teren
- Dani tematskog oblačenja za navijače
Vježbanje cvjeta
Europska pomama za vježbanjem – i video igrama – postaje sve izraženija.
Više od polovine Europljana (54%) više je vježbalo u 2022. nego u 2021. Porast je to od 10% – pri čemu su najpopularnije fizičke aktivnosti planinarenje, plivanje, trčanje, fudbal i dizanje tegova. Igranje video igara također je postalo popularnije, sa 52% Europljana koji su u ruci imali džojstik u prethodnih 12 mjeseci.
2022. je također bila godina za masovni povratak u teretane i rekreativne centre. Četiri od deset ispitanika (43%) bilo je spremnije platiti članarinu umjesto vježbati kod kuće ili trčati u parku. Ovo znači da je broj ljudi koji preferiraju vježbanje u slobodnim prostorima pao za 21% u odnosu na 2021. godinu.
Europljani su nastavili investirati u fitness. Stoga je prodaja sportske opreme – poput štapova za golf, teniskih loptica i bicikala – porasla za 15% 2022. u odnosu na 2021. godinu.
Na kraju, studija pokazuje da će europska strast prema sportu dodatno potaknuti putovanja u 2023. Trećina ispitanika planira putovati u inozemstvo kako uživo pratili sportske događaje.