U razdoblju od 1. studenog do 24. prosinca promet je porastao za 3,1 posto, izračunao je Mastercard. U istom prošlogodišnjem razdoblju potrošnja je poskočila je za 7,6 posto. Podatak se temelji na prodajnoj aktivnosti u Mastercardovoj platnoj mreži i na procjenama izvedenima iz istraživanja o gotovinskom i o plaćanju čekovima i nije prilagođen za inflacijuInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre.... Promet u maloprodaji putem interneta porastao je za 6,3 posto, nakon 10,6-postotnog rasta u 2022. U fizičkim trgovinama uvećan je za 2,2 posto.
Građani su pred blagdane najviše trošili na odjeću, prema rastu prometa za 2,4 posto. Prodaja nakita i elektronike pala je pak za dva posto odnosno za 0,4 posto. U uslužnom sektoru izdvajali su se ugostitelji kojima je promet porastao za 7,8 posto, piše Index.
“Potrošači su ove blagdanske sezone kupovali jako promišljeno“, zaključila je glavna ekonomistica MasterCardovog instituta za ekonomiju Michelle Meyer.