– Uz pregršt poučnih predavanja, izvrsnog druženja i zabave te mnoštvo noviteta u svijetu ljudskih potencijala završio je prvi HR.Weekend koji je nastao kao odgovor na sve veću potrebu i promjene unutar HR industrije, a bio je namijenjen svim profesionalcima, voditeljima ljudskih potencijala i poslodavcima, kao i svim zainteresiranima za razvoj i primjenu inovativnih strategija u upravljanju ljudskim potencijalima.
„HR.Weekend je nastao kao plod težnje da napravimo festival posvećen sve traženijoj struci – HR-u, na kojem će svaki sudionik biti zadovoljan, festival gdje će svatko moći pronaći nešto za sebe i festival čije će teme biti orijentirane na moderna i progresivna HR rješenja. Program smo dugo kreirali, a komentari na prvo izdanje su i više nego pozitivni. Uspjeli smo u našim težnjama, što nam samo daje vjetar u leđa za iduće izdanje.“ po završetku festivala je rekao Daniel Ackermann suorganizator HR.Weekenda..
„Iz godine u godinu rastemo, točnije evoluiramo. Od ove godine po prvi smo put održali i HR.Weekend, koji je samo jedan od primjera konstantnog osluškivanja potreba tržišta i prilagodbe programa Weekend Media Festivala aktualnim temama i trendovima, što je tradicija koja se nastavlja iz godine u godinu. HR.Weekend se pokazao kao odlična platforma za generiranje novih ideja, sklapanje prijateljstava, networking, ali i zabavu.“ rekao je Tomo Ricov, suorganizator HR.Weekenda.
Prvo izdanje HR.Weekenda obilježila su zanimljiva predavanja ali i paneli koji su pokrili teme od recruitmenta i selekcije, preko razgovora o underperformerima o kojima se inače rijetko priča, do zanimljive debate između kliničke i organizacijske psihologije na temu mračne trijade u kompanijama.
Oduševio je i neuroznanstvenik i profesor dr. Nikolaos Dimitriadis zanimljivim je predavanjem It’s not you, it’s your brain objasnio kako neuroznanost vidi promjene te kako naš mozak njima upravlja. „Možemo li predvidjeti ljudsko ponašanje? Za to nam pomažu tzv. self reporting, promatranje i biometrika, odnosno neurometrika. Dakle, možemo ljude pitati nešto, možemo ih promatrati i možemo ih istraživati. No ljudi ipak vole govoriti i zapravo često govore ono što njihov mozak “uopće ne misli”, jer mi nismo ti koji biramo ono što činimo niti biramo razloge iz kojih to činimo“, izjavio je dr. Dimitriadis.
U skladu s jednom od najaktualnijih tema današnjice, Florian Pollner i Asmus Komm, McKinsey partneri, na predavanju Re-imagining HR – back to human in a world of Generative AI podijelili su nastajuće prioritete i operativne modele HR funkcija pod utjecajem umjetne inteligencije. „AI je u svakodnevici HR-a, samo mnogi toga do sad nisu bili svjesni jer nisu to sami vidjeli. Generativni AI ili GenAI danas je pokretač jačanja učinkovitosti upravljanja ljudskim resursima i ima ogroman utjecaj na gotovo svaku domenu HR-a na globalnoj razini“, objasnio je Komm povezanost između HR i AI.
Veliku pažnju privuklo je i predavanje Što znači burnout i kako se razlikuje po različitim generacijama?, na kojem je prof.dr.sc. Nataša Jokić Begić sudionike povela na putovanje kroz generacijske razlike u načinu na koji one brinu o samima sebi te pokazala što je bilo bitno prijašnjim generacijama, a što današnjim. „Različite generacije različito izražavaju svoje emocije na radnom mjestu. Dok su starije generacije često suzdržane, mlađe generacije su otvorenije prema izražavanju svojih osjećaja te njihovom utjecaju na produktivnost na poslu“, istaknula je Jokić-Begić.
HR.Weekend donio je i dozu znanosti pa su o promjenama unutar HR industrije govorili su Lucija Veličan, HR konzultantica IT industrije Talentarium Austrija, Slobodan Jović, psiholog i CEO Selekcija.hr, Blagica Petrovac, viši direktor ljudskih potencijala Plive te Maša Prebeg, direktorica sektora ljudskih resursa Konzuma uz moderatorsku palicu Nikole Milosavljevića, managing partnera HR Fabrike na panelu Ch-ch-changes – od selekcije prema recruitmentu. „Recruiter i osoba koja se bavi selekcijom po meni ne mogu biti jedno. Psiholog ima određena znanja, mudrost, prati neverbalnu komunikaciju, ima testove i bolji je kod procjene ljudi i samim time kod selekcije. S druge strane, za poziciju recruitera bolji su ekonomisti, sociolozi ili prodavači koji imaju neka druga znanja, bolji su za prodaju i nagovaranje te na kraju privlačenje kadra. Tu je osnovna razlika ova dva pojma.” pojasnio je Jović temeljne razlike ova dva sve traženija zanimanja.
Mjesto više tražilo se i na predavanju “Kakvu organizaciju ljudi neće napustiti – što kaže znanost”, Mitje Ružojčića i Zvonimira Galića s Odsjeka za psihologiju, Filozofskog fakulteta u Zagrebu.
A za sve one koji su razmišljali o karijeri unutar HR sektora, stručnjak Michael Custers, direktor marketinga SD Worx, predavanjem It’s great time to be in HR pružio je dublji uvid u industriju ljudskih resursa i sudionicima dokazao kako HR itekako ima obećavajuću i svijetlu budućnost. „Sve što dotakne HR sektor postaje fluidno. Jučer je sve bilo dugoročno, sigurno i predvidljivo, a danas je sve dinamično, fluidno, mobilno i promjenjivo“, izjavio je Custers objašnjavajući rapidni razvoj ove industrije, ali i navodeći razloge zašto trebamo vjerovati da je sada idealno vrijeme za rad i razvoj unutar HR sektora. Objasnio ih je kroz tri ključna pitanja: hoće li moj HR posao propasti, hoće li AI preuzeti moj posao i hoće li se Europa razdvojiti? „Jedno je sigurno, sada je idealno vrijeme za rad i razvoj unutar HR sektora, posebice ako možete iskoristiti prednosti umjetne inteligencije i tehnologije općenito uz uspješno savladavanje i manevriranje regulatorne kompleksnosti u suvremenom svijetu.“ zaključio je.
Prvi HR.Weekend obilježile su brojne aktualne i vrlo važne teme današnjeg svijeta poslovanja, koje se tiču i stručnjaka ljudskih potencijala i poslodavaca, ali i cjelokupnog stručnog kadra koji se našao u izazovnom svijetu potrage za poslom. Ovim temama dani su odgovori na brojna pitanja suvremenog načina zapošljavanja, a tijekom nezaobilaznog networkinga zasigurno su se uspjeli dobiti i pokoji savjeti kako lakše pristupiti današnjim trendovima tog procesa.
Više detalja i priča s HR.Weekenda možete pogledati ovdje, a kako je prošao prvi HR.Weekend možete saznati putem službenih kanala Facebook, Instagram i Linkedin profila Festivala.