Sir Richard Charles Nicholas Branson je engleski poduzetnik i investitor. Suosnivač je transnacionalne korporacije Virgin Group, koji se sastoji od više od 350 tvrtki u različitim zemljama svijeta. Časopis Forbes procijenio je njegovo bogatstvo na 7,8 milijardi dolara. Nesklon je avanturizmu, a ni gluma u filmovima i serijama mu nije strana. Želio je komercijalizirati putovanja u svemir, kako bi se bogataši mogli diviti zemlji s pristojne udaljenosti.
Poduzetnik je izjavio da smatra da ne postoji čarobni štapić za poslovni uspjeh. Njegovo iskustvo govori da je za stvaranje uspješnog i profitabilnog biznisa potrebno vrijeme, prije svega. Također, garancija uspjeha nije ni ulaganje značajnog iznosa novca u marketing. Formule za uspjeh u poduzetništvu nema. Richard Branson za svojih 45 godina iskustva kroz iskustvo je stekao instikte za biznis koje dijeli sa publikom.
Proizvod ili usluga moraju biti korisni
Nikad ne treba ulaziti u poduzetništvo isljučivo radi ekonomskih razloga. Upravljanje kompanijom podrazumjeva dosta prekovremenih radnih sati i donošenje teških, nekada i pogrešnih odluka. Ukoliko nemate instikt za pobjedu, te da ne prevladate mnog krize Vaš biznis će vjerovatno propasti. Pokazalo se da se ovo često dešava sa mladim kompanijama i stratup-ima. Bitno je stvarati nešto što je korisno za cijelo društvo, te će shodno tome lakše doći do tržišta. Za uspjeh je potrebna volja. Kada posao ne ide kako je planirano, ukoliko radite ono do čega vam je istinski stalo, imat ćete veće šanse da pronađete mušterije koje će vam vjerovati i ponovo vam se vraćati.
Kada utvrdite koji vas proizvod ili usluga zanimaju, usredotočite se na to da radite stvari drugačije od svoje konkurencije. Pozicionirajte svoju kompaniju tako da se razlikuje od drugih.
Pojednostavite svoju poruku
Korisnici usluga i klijenti ne kupuju samo brend i vaš proizvod, tvrdi Richard Branson. Klijenti se identificiraju sa vrijednostima koje vađ brend i vi prezentirate. Zapitajte se zašto ste započeli posao. Budite iskreni, to će vam pomoći da utvrdite autentičnu vrijednost svog brenda. Zatim svoju poruku svedite na najjednostavniju.
Reklamirajte sebe
Marketing je snažan alat, ali to ne znači da je neophodno i skup. Kada je Richard Branson pokretao svoju kompaniju, njegov mentor Sir Freddie Laker mu je dao neprocjenjiv savet. Znajući da ne može konkurirati već etabliranim avio kompanijama prema marketinškim budžetima, ohrabrio ga je da skrene publicitet na sebe: „Upotrebi sebe, napravi od sebe budalu, inače nećete preživeti“.
Sir Richard Branson je prihvatio njegov savet. Od tada pokušava da na zabavan način skrene pažnju medija na brendove u njegovom vlasništvu. Svijet intrigira različitim šalama ili obaranjem rekorda.
Iako je oduvijek bio zainteresiran za sport i fizičke izazove, to možda ne biti i vaš izbor. Ali vi pronađete svoj način da skrenete pažnju na sebe, besplatna reklama će doći.
Društvene mreže su snažan alat
Servisi poput Twitter-a, Facebook-a, LinkedIn-a, Instagrama i Tik Tok su fantastičan kanal za komunikaciju sa širom publikom. Svakako društveni mediji su, ne samo jeftiniji od reklamiranja, već vam pružaju i priliku da na inovativan način stupite u kontakt sa potencijalnim klijentima. Ne smijete zaboraviti nikada da postoji razlika između prodaje i marketinga. Prema iskustvu koje dijeli s nama Richard Branson, prodaja putem društvenih mreža ne funkcionira optimalno. Bolje je iskoristiti za komunikaciju sa pootencijalnim klijentima i da se na taj način i vi zabavite. Vremenom će vaš online profil biti sve jači i prepoznatljiviji, zadobit ćete povjerenje, a ubrzo i sve više klijenata. Povratne informacije koje možete dobiti putem društvenih mreža mogu biti neprocjenjive. Pogotovo kada tek počnete razvijati vlastiti proizvod ili uslugu. Slušajte komentare tržišta kako biste saznali što radite dobro, a gdje postoji prostor za poboljšanje.
Uživajte u tome što radite!
Ukoliko iskreno volite i vjerujete u ono što radite, vaš entuzijazam će privući ljude. Potpuna posvećenost poslu je ono što dovodi do uspjeha.