Irski avioprijevoznik Ryanair izvijestio je o oštrom padu dobiti na kraju 2023. godine. Uz znatno veće troškove goriva i slabiju popunjenost letova u prosincu, na loš rezultat je uticao spor sa skupinom internetskih putničkih agencija.
Ryanair je tromjesečno razdoblje do kraja prosinca zaključio s neto dobiti od 15 milijuna eura. U istom razdoblju prethodne godine iznosila je 211 milijuna eura. Prihod mu je porastao 17 posto, na 2.7 milijardi eura.
Kompanija je u trećem fiskalnom tromjesečju prevezla 41,4 milijuna putnika, za sedam posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Cijene karata bile su više za 13 posto nego na kraju 2022., pokazuje poslovno izvješće, piše Index. Troškovi poslovanja porasli su pak za 26 posto, odražavajući u prvom redu 35-postotni skok troškova goriva, ističu.
Napominju da je skupina internetskih putničkih agencija u prosincu isključila Ryanairove letove iz ponude. Ovo je povećalo udio praznih sjedala za oko jedan postotni bod. Letovi su vjerojatno uklonjeni iz ponude zbog pritiska agencija za zaštitu potrošača, novih Ryanairovih mjera provjere korisnika i zbog nedavne presude irskog Visokog suda, nagađali su početkom mjeseca. Skupina agencija uključuje Booking.com, Kiwi i Kayak.
Ryanair oočekuje plodonosno ljeto
Zato smo bili prisiljeni stimulirati rezervacije tijekom Božića i Nove godine “malo nižim (cijenama) no što smo očekivali”, rekao je šef financija Ryanaira Neil Sorahan. Ryanair je godinama optuživao internetske agencije da naplaćuju nelegitimne dodatne naknade, pokrenuvši niz sudskih postupaka. Čini se da ih je isključivanje letova iz njihove ponude ipak iznenadilo.
Veći postotak praznih sjedala, uz dogovor s radnicima o povećanju plaća, podrazumijeva za oko 2.5 eura veće godišnje jedinične troškove, kada se isključi gorivo, objasnio je Sorahan. Efekt odluke putničkih agencija polako slabi, istaknuo je. Nekoliko njih kontaktiralo je Ryanair radi razgovora o novom, transparentnijem sporazumu, tvrdi.
U poslovnoj godini koja završava u ožujku uprava očekuje dobit nakon oporezivanja u rasponu od 1,85 milijardi i 1,95 milijardi eura. U studenom prognozirali su da će iznositi od 1.85 milijardi do 2.05 milijardi eura.
Izvršni direktor Ryanaira Michael O’Leary rekao je da s “određenim optimizmom” očekuje ljeto. Budući da bi ograničeni europski kapaciteti za letove na kratke destinacije trebali značiti više cijene karata. Kapacitet bi ovog ljeti trebao iznositi 92 do 93 posto pretpandemijske razine, dodao je O’Leary.