Ozbiljna bitka se vodi između niskotarifnih avioprijevoznika Ryanair i WizzAir na balkanskom aviotržištu.
Ryanair posluje na četiri od sedam tržišta bivše Jugoslavije, izuzev Slovenije, Makedonije i Kosova. WizzAir je trenutno najveći niskotarifni avioprijevoznik u Bosni i Hercegovini, na Kosovu, u Makedoniji i Srbiji. Ryanair ima prednost u Hrvatskoj i Crnoj Gori.
Ryanair je jedina velika europska aviokompanija koja je značajno povećala promet nakon Covida. Posebno na Balkanu gdje su druge aviokompanije zaustavile rast. Planovi su da Ryanair dogodine poraste na 11 miliona putnika godišnje u regiji. Odnosno do 2034. godine na 300 miliona putnika godišnje, jer očekuje isporuku dodatnih 400 aviona.
Ryanair bi trebao prestići WizzAir u Bosni i Hercegovini i postati najveći zračni prijevoznik u zemlji nakon što je najavio pokretanje pet novih linija za Sarajevo. Na bosanskohercegovačkom tržištu će 2024. godine imati blizu 400.000 mjesta, ispred drugoplasiranog Turkish Airlinesa i trećeplasiranog Pegasus Airlinesa.
Ryanair je posljednjih godina značajno povećao svoju prisutnost u Hrvatskoj otvaranjem baze u Zagrebu te sezonske baze u Zadru. Prije gotovo deset godina Ryanair je najavio da će pokrenuti letove za Skoplje kao direktan izazov WizzAiru, ali ti su planovi otkazani iz neodređenih razloga. Zračni prijevoznik također stagnira u Srbiji s operacijama iz Niša, dok ne leti za Prištinu, gdje je WizzAir prošle godine postao najveći prijevoznik zračne luke po broju putnika. Unatoč razgovorima između Ryanaira i slovenske vlade, nije pronađeno rješenje za ulazak na tržište, koje jedino u Europskoj uniji još ne služi.
– Vidimo da su središnja i istočna Europa malo zaostale zadnjih godina. Stoga želimo doprijeti do ove regije s našim najrazvijenijim tržištima poput Španije, Italije ili Poljske. Planiramo to učiniti pružanjem više ruta i boljih cijena te više izbora putovanja za naše putnike – poručili su iz Ryanaira.
Izvor: seebiz.eu