U prvom tromjesečju 2025. godine, globalno tržište pametnih telefona zabilježilo je rast isporuka od 1,5% u odnosu na isto razdoblje lani. Prema preliminarnim podacima Međunarodne podatkovne korporacije (IDC), isporučeno je ukupno 304,9 milijuna uređaja.
Povećana proizvodnja i subvencije potiču rast tržišta
Ovaj rast povezan je s povećanom proizvodnjom uoči potencijalnog uvođenja carina SAD-a na uvoz iz Kine. Proizvođači su reagirali na najave o carinama gomilanjem zaliha i povećanjem isporuka.
Tržište SAD-a pokazalo je rast veći od 5%, potaknut željom potrošača da kupe uređaje prije mogućeg povećanja cijena. Odgoda carina na 90 dana mogla bi dodatno pojačati potražnju u drugom tromjesečju 2025. godine.
U Kini je subvencijski program vlade imao ključnu ulogu u povećanju isporuka među domaćim proizvođačima pametnih telefona. Subvencije uvedene početkom 2025. obuhvaćaju uređaje čije cijene ne prelaze 820 američkih dolara.
Samsung, Apple i Xiaomi vode tržište uz različite strategije i subvencije
Samsung je ponovno zasjeo na prvo mjesto tržišta, zahvaljujući uspjehu Galaxy S25 i popularnosti Galaxy A36 i A56 modela. Ovi uređaji kombiniraju AI funkcije i pristupačnu cijenu, što ih čini iznimno konkurentnima.
Apple je zabilježio rekordne isporuke u prvom kvartalu, nastojeći se zaštititi od carina i nestabilnih opskrbnih lanaca. Međutim, prodaja u Kini pala je, jer su Pro modeli isključeni iz vladinog programa subvencija.
Xiaomi je ostvario rast u isporukama, ponajprije zbog pozitivnog učinka kineskih subvencija na srednji cjenovni segment. Ovaj proizvođač bilježi snažan rast unutar kineskog tržišta, koje je trenutno najvažnije za njegovu strategiju.
OPPO je ponovno preuzeo četvrtu poziciju, iako su isporuke u padu zbog slabijih rezultata izvan Kine. Rast u Kini nije bio dovoljan da nadoknadi slabosti na međunarodnim tržištima.
Vivo je zabilježio rast od 6,3% u odnosu na prošlu godinu, što se pripisuje domaćim subvencijama i jačanju na inozemnim tržištima. Posebno se ističu V serija i jeftiniji modeli, koji su pokazali vrlo dobre prodajne rezultate.
Kako prenosi Mreža, svi navedeni faktori ukazuju na dinamične promjene u globalnom tržištu pametnih telefona u uvjetima carinskih prijetnji i poticajnih mjera. Proizvođači balansiraju između geopolitičkih izazova i lokalnih inicijativa, pokušavajući maksimalno iskoristiti povoljne uvjete prije mogućih novih prepreka.
Očekuje se da će drugo tromjesečje donijeti još snažniju aktivnost, osobito ako potrošači požure iskoristiti odgodu carina prije isteka roka.