Riječ je o takozvanim “dupe” proizvodima, koji su naziv dobili od engleske riječi “duplicate”. Oni predstavljaju znatno jeftinije verzije luksuznih internacionalnih brendova. Zanimljivo, trend je posebno prisutan među korisnicima TikToka. Na ovoj mreži videosnimke s oznakom “dupe” imaju čak šest milijardi pregleda.
Trećina kupaca u proteklim je godinama svjesno kupovala duplikate popularnih brendova i proizvoda. Ovo je pokazalo istraživanje tvrtke Morning Consult u SAD-u, a najveći dio tih kupaca otpada na pripadnike generacije Z te milenijalce.
Osim toga, piše CNBC, preko 70 posto internacionalnih kupaca “dupe” proizvoda imaju račun na toj mreži. Doveli su do toga da se legitimizira kupnja duplikata umjesto da ona, kao donedavno, bude označe na kao manje vrijedna.”
Ipak, “dupe” proizvode tre ba razlikovati od krivotvorina, piše jutarnji. Dok se ovo posljednje odnosi na kopije brendiranih proizvoda koji se predstavljaju kao pravi. Dupe jednostavno samo imitira neka svojstva luksuznije robe, ali se legitimira kao duplikat. Ne kopira oznake iii logo brenda.