Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Sedam razloga zašto OPG-ovi trebaju imati web stranicu

Zbog globalizacije, užurbanog načina života, učestale upotrebe modernih tehnologija i digitalnih medija, uvelike se promijenio način poslovanja, a potrošači zahtijevaju sve bržu i kvalitetniju komunikaciju te dostupnost proizvoda na tržištu.Poznato je da su obiteljska poljoprivredna gospodarstva (OPG) su većinom mali poljoprivrednici koji koriste vlastite resurse, zemlju, znanje i obitelj kako bi uzgojili i proizveli svoje poljoprivredne proizvode,prenosi tockanai.hr.

Pandemija i novi izazovi

Pandemija koronavirusa, rat u Ukrajini i trenutačna gospodarska situacija uvelike otežavaju prodaju, posebno u trgovinama, na štandovima i drugim fizičkim lokacijama. Sve to utječe i na OPG-ove koji su morali pronaći način da njihovi proizvodi i dalje budu lako dostupni krajnjem potrošaču, imajući na umu troškove prodaje i dostave. Tako su se u vrijeme lockdowna otvarale mnogobrojne Facebook grupe s ponudom OPG-ova, organizirale dostave i sve je to rezultiralo katkad i kaotičnom komunikacijom koja je često vodila i do nezadovoljstva kupaca.

Danas, kada je to vrijeme kaosa i velike nesigurnosti ipak iza nas, potrebno se reorganizirati i razmisliti o dugotrajnijem i kvalitetnijem rješenju koje će OPG-ovima pomoći u digitalizaciji poslovanja, a kupcima omogućiti da ih lakše pronađu i brže dođu do željenog proizvoda.

To rješenje je izrada vlastite web stranice, koja ne mora biti veliki financijski teret za OPG, a svakodnevno će donositi nove prihode. Kako bi bolje razumjeli važnost web stranice, donosimo sedam razloga zašto svaki OPG mora imati vlastitu web stranicu:

Prvi razlog: Radi 24 sata dnevno 7 dana u tjednu

Ako vlastitu web stranicu zamislite kao prodajni prostor, vrlo brzo ćete uvidjeti niz prednosti u odnosu na klasičnu fizičku trgovinu.

Web stranica nikad nije zatvorena, radi uvijek, 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, kroz sve blagdane. Web stranica ne treba prodavače pa nećete morati plaćati dodatnu radnu snagu, a niti ćete vi kao vlasnik OPG morati gubiti vrijeme stojeći na štandu što znači da ćete više vremena imati za proizvodnju novih dobara.

Jedina sličnost s fizičkom trgovinom je u održavanju. Jednako kako i trgovinu treba držati urednom i održavanom tako i web stranicu treba održavati kako bi neometano funkcionirala.

Drugi razlog: Kupci vas lakše pronalaze

Jednom kada otvorite web stranicu ulazite u jedno sasvim novo, digitalno tržište. Na tom tržištu kupci traže vas i vaše proizvode i usluge. Kupci guglaju, istražuju, proučavaju različite ponude i sve to iz udobnosti vlastitog doma. Na vama je da na vlastitoj web stranici kvalitetno predstavite svoj OPG i svoje proizvode.

Morate znati da je Google tražilica najpopularnija web stranica u Hrvatskoj, a hrana i piće su jedna od najvećih kategorija kada je u pitanju online prodaja, s rastom od 40 posto u odnosu na 2021. godinu.

Treći razlog: Širenje prodaje

Prodaja putem web stranice nije ograničena za usko područje u kojem se nalazi OPG ili trgovina u kojoj su dostupni proizvodi. Web stranica vaše proizvode čini dostupnim u čitavom svijetu.

Dobro organiziranom dostavom možete bez problema pokriti prodaju u cijeloj Hrvatskoj, u kojoj preko 80 posto populacije koristi internet i samim time postaju vaši potencijalni kupci.
Čak i ako trenutačno ne razmišljate o online prodaji i dostavi svojih proizvoda, web stranica može biti mjesto putem kojeg će vas potencijalni kupci, bilo da je to lokalno stanovništvo ili izletnici i turisti lakše pronaći i doći do vaše lokacije.

Četvrti razlog: Pokazuje kredibilitet i pouzdanost

Potrošač očekuje da imate web stranicu. Ako je nemate, lakše će pronaći taj proizvod kod OPG-a koji je ima i obavit će kupnju tamo, na tom drugom mjestu gdje vidi proizvode.

Ažurirana i kvalitetna web stranica pokazuje ozbiljnost poslovanja i daje osjećaj pouzdanja u OPG koji je vlasnik stranice. Također, lako je na jednom mjestu držati točnima sve kontakt informacije, adresu, informacije o proizvodima, ponudi i cijenama. To olakšava i ubrzava komunikaciju i prodaju prema potrošačima.

Peti razlog: Edukacija potrošača

Web stranica ne mora samo prodavati, već može i educirati ljude o prednostima konzumiranja kvalitetnih i domaćih poljoprivrednih proizvoda. Educirani potrošač je svakako veći potencijalni kupac od onog koji nije svjestan svih prednosti.

Odličan primjer imamo na web stranici za OPG koji koristi blog i članke kako bi educirali potencijalne kupce o važnosti, ali i načinima konzumiranja maslinovog ulja. Članci privlače više web posjetitelja od direktne prodaje pa se samim time indirektno putem bloga promoviraju i proizvode OPG-a.

Šesti razlog: Rast potražnje za zdravim domaćim proizvodima

Pandemija koronavirusa nije utjecala samo na poslovanje OPG-ova, već je značajno utjecala i na razmišljanje potrošača koji u sve većoj mjeri traže lokalnu, zdravu i sezonsku prehranu. Kriza s globalnim distribucijskim lancima dodatno je osnažila važnost lokalne poljoprivrede i lake dostupnosti hrane.

Sve to pozitivno utječe na povećanje potražnje za lokalnim proizvodima od provjerenih proizvođača kojima web stranica može dodatno pomoći u zadovoljavanju te potražnje.

Sedmi razlog: Moderan način života traži online kupnju

Uobičajeni dan u urbanim sredinama prolazi brzo i potrošači nemaju ni vremena ni mogućnosti obilaziti lokalne tržnice u potrazi za domaćim proizvodima. Internet im omogućava da sve to obave jednostavno, brzo i online, čak i u toku radnog vremena.

Web stranica OPG-ovima omogućava da svojim kupcima budu dostupni onda kada je to potrebno i da na jednostavan način kupe točno ono što žele.
Moderni način života sve će više zahtijevati mogućnost online kupovine kako nam ostalo više vremena za ljude i aktivnosti koje su nam bitnije.

Sada kada ste upoznati s najvažnijim razlozima zašto bi svaki OPG, po našem mišljenju, morao imati vlastitu web stranicu, znajte da ona nije samo prodajni kanal i nije namijenjena samo onima koji žele imati webshop i online prodaju.

Web stranica je i zrcalo vašeg OPG-a, jača povjerenje između proizvođača i potrošača, ubrzava komunikaciju te povećava mogućnost pronalaska kako među širom populacijom tako i među lokalnom zajednicom te izletnicima i turistima.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno